fishlake Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror nok grunnen til at dere ikke får lagervarer når dere forventer, er at Amentios system kan ha f.eks 5 leverandører "bak" et varenummer. - Hvis bare en av leverandørene har varen på lager vil den vises som at den er på lager, men denne leverandøren kan ha en mye høyere pris enn den billigste - som Amentio da har basert sin utpris på.-Derfor velger de å bestille hos billigste leverandør og la kunden vente selv om disse ikke har den på lager. Det er jo allikevel bare å ta høyde for hvis man er misfornøyd med dette, er man avhengig av å få en vare raskt er det kanskje bedre å betale etpar prosent mer et annet sted? Tidligere kunne det komme opp flere priser på samme vare fra Amentio - en for hver leverandør de brukte. Mulig at de har forandret på dette nå. I så fall lurer de kunder til å bestille noe de ikke selv har på lager. Jeg vil tro at dette kan rammes av markedsføringsloven. Spesielt ille blir det siden Amentio belaster konto umiddelbart, selv om de ikke kan levere! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 synest amentio synder mest på oppgi en leveringstid, bruker kjøpe adaptec derfra siden alltid vært billigst på modellene jeg har kjøpt med en grei margin. men den forventa daton har de jo alltid dratt utav ræva så bare sette en ny når nærmer seg, sist var datoen 14dager frem i tid men tok 6uker. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ta en titt på filmen de presenterer på siden sin. Der ser du at de legger vekt på "selg, selg, selg". At de gir dårligere service til en som legger inn en dårlig erfaring er jo så hårreisende at jeg har vanskelig for å tro at det er sant. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 tviler på de akkurat er første som gir en kunde litt dårligere service etter og ha sett kundens omtale av de, men jeg har alldri før sett noen gjøre kunden oppmerksom på det skriftlig. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Fikk en 40" LCD-tv fra dem på under en uke. Og jeg betalte med bankoverføring, så jeg er godt fornøyd Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) At de gir dårligere service til en som legger inn en dårlig erfaring er jo så hårreisende at jeg har vanskelig for å tro at det er sant. Ja, for min del var det den berømte dråpen. Om det ikke kommer en massiv unnskyldning fra høyere Amentio-hold, blir det ingen flere kjøp derfra for meg. Det var noe så sinnsykt provoserende... Edit: Tydeligvis noen som følger med. Nå ringte nettopp daglig leder i Amentio (hadde funnet navnet på purehelp.no tidligere i dag) og kom med en uforbeholden unnskyldning. Forhåpentligvis fører det til at det strammes opp i systemet hos Amentio, og at jeg får de svar jeg har bedt om. Endret 4. mars 2009 av fishlake Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) "Du har sagt at du ønsket benyttet deg av angreretten på denne så da blir ikke returfrakt refundert. Vi er vel ikke så tilbøyelige med å refundere dette etter din brukererfaring på hardware heller." Det får em jo si er fin kundebehandling? Hva forventer de selv? At folk skal smile og rope hurra for treg levering, info fram og tilbake som ikke stemmer, og attpåtil feil ved retur? Nei, det selskapet der virker mer og mer råttent. De som overlever er de som driver seriøst. Står det på lager så skal det være det og. Ellers blir det villedene markedsføring og det er forbudt. De kan ikke si den er på lager for så å velge en billigere som ikke har den på lager. Å vente på at de skal få noe fra Sverige i 14 dager før dem sender er jo tullete. Jeg er nesten fristet til å ta kontakt med forbrukerrådet og se om de kan se på denne prakisen og om den er innenfor norsk lov. Edit: Trengte et par småtterier igjen, og sjekka priser mellom Amentio og netshop. Amentio ble 10kr billigere enn Netshop på de to tingene (totalt ca 600kr). Så da valgte jeg netshop (selvfølgelig gjorde jeg det, hadde ikke valg Amentio uansett). Men orderen er allerede sendt ut 25 min etter at jeg la den inn. Vi snakker enorme forskjeller i leveringstider her Endret 4. mars 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
stianfr Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg var i dag innom Amentio for å hente de varene som hadde kommet inn på lager manuelt. Ble møtt av en hyggelig person som spanderte kaffe og greier mens jeg venta på at han skulle gå ned og plukke varene mine. Mangler fortsatt et hovedkort pga. en leverandør de hadde benyttet i Sverige, men som ikke hadde klart å levere varer omgående når de fikk ordrer, men de skulle nå bestille det opp til meg fra Arendal, så da er jeg fornøyd. Jeg hadde også en prat med daglig leder i Amentio, og han beklaget at ting hadde tatt så lang tid, og at det selvfølgelig ikke skulle skje sånne ting, og han tok på seg all skyld for ventetiden, ble faktisk veldig glad og fornøyd etter at jeg hadde vært der. Så etter dette besøket, skal i hvertfall gi de flere sjanser på å bli bedre Endret 4. mars 2009 av zYro Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) "Du har sagt at du ønsket benyttet deg av angreretten på denne så da blir ikke returfrakt refundert. Vi er vel ikke så tilbøyelige med å refundere dette etter din brukererfaring på hardware heller." Dette er jo nesten utrolig, eg trodde svaret eg fikk i dag var lang over streken; men det der tar jammen kaka og mer til! Meg: Feil på ordre, mottat feil antall. Support: Søk retur på nett. Meg: Dere er klar over at eg ikkje kan søke retur når ordren har status "behandlet?" Support: Har satt status til "sent", søk retur på nett. Meg *søker retur* (resten er ordrett sitat, minus hei og mvh..: ) Support: Her er det nok feil i produktbeskrivelsen som også fremgår tydelig av prisen her. Meg: Og om eg da oppfatter dere korrekt her, så er det "tough luck, get over it?" Support: Vi beklager selvsagt at det har vært feilaktig informasjon på vår web, men med et sortiment på 150.000 unike produkter kan det dessverre snike seg med feil på produkter fra tid til annen. I steden for kan vi tilby et prisavslag på neste bestilling hos oss, bare vis til denne eposten. ... så dei skryter av å være billigste nettbutikk, og argumenterer med at en dvd+r 5pk til 19 kr er tydelig feil når en 5pk dvd-rw plater fra verbatim er ca bare dobbelt så dyr? Greit nok at eg selv stussa på cd'ene eg bestillte, men når dvd'ene var så bilige så tenkte eg at det var nok så som så kvalitet over tdk platene.. Og dei forventer at en løsning på problemet skal basere seg på at eg faktisk sender neste bestilling av datautstyr til dei - og en ukjent kompensasjon på toppen av det hele. Nei, skal krange ferdig en annen retur sak og så skal dei nok slippe å høre meir fra meg! edit: feil på quote Endret 4. mars 2009 av bjorn.e Lenke til kommentar
Ken50 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei beklager at jeg henter opp en litt gammel tråd men jeg har bestilt en vare på amentio og lurer på noe rundt fraktkostnader. Jeg bestillte en vare hvor det står at frakt blir på kr 106. Det er og denne fraktkostnaden som vises på min kvittering via mail. Greit nok det men etter at ordren ble effektuert har de økt fraktkostnaden til kr 197. Ser på siden deres at det kan forekomme avvik på fraktkostnader men nesten dobling synes jeg var mye. Dette virker å være litt suspekt da ordre ikke kan kanseleres etter at den er effektuert. Jeg har heller ikke vært borti noen andre nettbutikker som oppererer på denne måten. Kan de gjøre dette? Da jeg fikk mail om at ordren var effektuert stod det at de henter varen fra fjernlager selv om amentio opplyste at de hadde varen på lager. Det var da jeg fant ut at amentio ikke har eget lager. Dette synes jeg de kunne ha sagt fra om under bestillingen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har du fått bekreftet en pris, må de sende deg en ny ordre du godkjenner før de kan endre prisen. Aldri opplevd å få endret frakt i ettertid jeg heller. Iallefall ikke på seriøse steder. Lenke til kommentar
Ken50 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Takker for svar Ble ikke så billig som jeg hadde tenkt dette og ser ut til at leveringstiden er litt lang. 4 dager stod det i mail men jeg har enda ikke mottatt noe sporingsnr så jeg trur ikke den er sendt. Bør ha den til helga hvertfall ellers er det svakt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Amentio er bare noen kroner billigere. Ting kommer i fra øst og vest, og frakta er sjelden billig. Dessuten kan det være svært tregt. Så ønsker man mer seriøse handler er Amentio absolutt ikke stedet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ring dem. Det har i alle fall jeg gjort de gangene jeg har hatt spørsmål, og alltid fått svar. Det var dog for noen mnd. siden så ting kan jo ha forandret seg. Og nei, de kan ikke bare endre prisene uten at du samtykker. Samtykker du ikke skal du kunne avbestille uten videre seremoni. Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hva er hovedinntrykkene deres mtp retur ved feil/defekt vare osv? Vurderer å bestille en god del derifra, og går greit at de er litt trege. Mest engstelig for at jeg må bruke veldig mye tid om det er noe problemer etter jeg har fått varene Og hvordan er svarene dems etter klager? Retter de på det fort, eller sier de bare "beklager, det var en feil", så skjer det lite på lang tid? Anbefaler dere meg å handle der om jeg godtar 2 uker fra bestilling, til alt er i posten? -KristiaN Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Søkte om vare retur 16 april, og den er enda ikke blitt besvart... (23 apr) Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis noen av dere er har hatt strategi og markedsføring på skolen, så kan man lett se at Amentio plasserer seg i lavprissegmentet i strategiklokken. Det vil si her i retning 1. Det holder en meget lav pris i forhold til de andre aktørene, og for å holde den lave prisen har de lite tilført verdi i det de leverer, det betyr for forbrukeren trege leveringstider, og treg service (dog har jeg opplevd det motsatte). Men når man har så lave priser, kan man ikke forvente noe annet som forbruker, f.eks er det forskjell mellom Royal Airlines og Ryan Air i service, og ikke minst pris. Og her får du akkurat det du betaler for. Hvis du ønsker mer tilført verdi enn det Amentio gir, så kjøp hos en dyrere aktør, men hvis du er prisbevisst og kan ta til takke med dårligere service, så er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Servicen til amentio er forsåvidt god, de er stort sett kjappe til å svare på henvendelser og ordne avbestillinger osv. Men jeg tror de hadde spart endel tid til service om de hadde et mer fornuftig opplegg for om varer var på lager eller ikke, det er jo ganske hit and miss når man får ting som de oppgir som lagervarer viser det seg.Kjøpte nylig endel utstyr, og det har kostet meg noen hundrelapper ekstra i porto at jeg har måttet etterbestille litt ymse fra andre steder, fordi ting har gått tregere enn jeg har trodd, og det har kostet amentio litt tid i kundebehandling også. Jeg tror det er i deres beste interesse å forsøke å ordne opp i dette. AtW Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) var noe skeptisk til amentio tidligere når du fikk ørten pakker, men når jeg så etter en spesiel rambrikke jeg ikke fant i noen norsk butikk skaffet de den for meg selvom de vanligvis ikke lagerførte, og har hatt 2 raske rma hos de. så jeg har ikke noe og utsette på de. de synder vell litt på det med datoer at de ikke skriver varer er bestillingsvarer men bare forskyver datoen etterhvert men det er jeg jo klar over så om jeg trenger noe ikke på lager mailer jeg salgsavdelingen før bestille og får bekreftet hvor lang tid det tar for og skaffe den. Endret 1. juli 2009 av cruzader Lenke til kommentar
powersound Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Bestillte varer sist helg... ikke fåtT noen sporing eller noe! Sendte mail på tirdag å da skulle det gå ut samme dag... og det har ikke kommet enda... en UKE etter bestillings dato. SISTEGANG JEG BESTILLER DERIFRA!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå