L O G I M A N Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Først nå er det mottatt melding om forsendelsen som var ferdig i går formiddag. En ordre jeg la inn hos netshop før jeg la meg i natt var allerede på terminalen før kl 14 i dag. Så en bestilling gjort 14 dager før, som er pakket og klargjort før jeg sender bestilling hos netshop, kommer seinere inn på Posten. Bare så synd de ikke hadde HK inne når jeg bestilte, men det hadde garantert gått fortere allikevel. Dårlig erfaringer allerede i denne prosessen er langt fra bra. Som oftest lærer man først å kjenne en butikk når man sender returer osv. Endret 27. februar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
stianfr Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Føyer meg til på denne tråden. Skjønner ikke hvordan amentio kan drive som de gjør. Har en bestilling inne hos dem på diverse komponenter til en HTPC som jeg la inn på mandag 23.02.2008, fikk en mail dagen etterpå at det kunne ta 2-3 dager ekstra ettersom de ville samle varene hos seg før de ble sendt til meg, forsåvidt ok, men nå har det gått 5 dager siden jeg bestilte det og ingenting har skjedd annet enn at status er behandlet. Selvfølgelig var alle varene "på lager", kan ikke dette gå under villedende markedsføring eller noe? de markedsfører seg jo med villedende lagerstatuser. Egentlig burde de ha. "Forventet på lager >5 dager" på alle varene sine, så man kan sammenligne de mot andre "vanlige" nettbutikker. Jeg bestilte bl.a. enLite-on blu-ray brenner. Eller i hvertfall tror jeg det er en brenner ettersom den er kategorisert under Blu-ray writer hos amentio, men jeg begynte å undersøke litt nå og det ser ut som at den ikke støtter noen form for brenning, ikke cd, ikke dvd og i hvertfall ikke blu-ray. Dette er i hvertfall villedene markedsføring, men dessverre er ikke "kundeservicen" dems åpen i helga, men jeg bor jo i Trondheim, så er ikke umulig at de får et besøk av meg på mandag Endret 28. februar 2009 av zYro Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 24.03 bestillte eg noen ting fra Amentio, og tok noen kompromisser og valgte lagervarer fremfor billigere varer med usikre leveringsdatoer - for å få ting sendt raskt. Det gikk tre dager før det dukket opp sporingsnr på 4 kolli, ordre stod fremdeles som "behandlet" - altså umulig å se hva som ble sendt og ikkje. Når mottar pakkene, og ser at dei har sendt feile varer og hva som ikkje hadde blitt sendt kontakter eg dei og får beskjed om å søke retur og returnere feilsendte varer, og at manglende varer ventes til lager 13.03. Uten noe unskyldning eller forklaring på hvordan lagervarer plutselig ikkje er lagervare lengre. Det er skikkelig fantastisk at dei vil eg skal sende 1 stk CDRW og 1 stk DVD+R i retur for å få dei byttet i 10 av hver. Altå bruke over 100kr i porto på å sende varer for 10-20kr i retur, og dette etter dei allerede hadde sendt de to varelinjne til meg som ett eget kolli. Slikt kan ikkje være bra for bunnlinja... Nei, tenker eg får krype tilbake til min "faste" sjappe og håpe dei ikkje bryr seg om at eg har vært litt utro Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg har hadlet fra amentio og har gode erfaringer med det. Bra priser. Men når det kommer til leveringstid har jeg opplevd begge deler. Bestilte en komplett pc fra flere forskjellige nettbutikker, deriblant amentio. Varene kom 2 virkedager etter untatt en strømforsyning som tok ca 1 uke. Etter noen måneder tok hovedkortet kvelden og jeg måtte sende det inn til RMA. Det ble sendt inn og etter ca 3 uker fikk jeg et annet hovedkort tilbake. Det var et brukt hovedkort, en annen modell, med DDR3 minne som jeg ikke kunne bruke. Jeg sendte det inn igjen og etter ~3 uker ringte jeg de og lurte på hvorfor ting gikk så tregt. Da fikk jeg beskjed om at de hadde glemt det og at jeg kunne velge et hovedkort. Jeg gjorde det og pengene tilgode fikk jeg en ny cpu-kjøler for Lenke til kommentar
stianfr Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, kundeservicen dems er veldig bra, får alltid svar på telefon og mail, men hvis de skal overleve, så bør de innføre et annet system for lagerstatus. Når det står at en vare er "på lager" og det tar >7 dager for dem å få den inn på lager, så bør de ha at lagerstatus er "forventet inn om ~7dager" og ikke la kundene gå og irritere seg over treig levering. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Amentio jukser med lagerstatusen sin. Varer som står som "på lager", eller "fjernlager" er ikke alltid på lager eller fjernlager alikevell. Ikke lenge sia jeg måtte vente i 3 uker på 2 ting jeg hadde bestilt. Begge tingene sto oppført som "på lager" med 50+ enheter da jeg bestillte, men noen forklaring på hvorfor varene ikke var sendt utover at varene faktisk ikke var på lager alikevell, fikk jeg ikke etter å ha henvendt meg til Amentio flere ganger. Bla gjennom butikkomtalene Amentio har fått på hw.no, og dere vil finne side opp og side ned med omtaler om akkurat dette. Nei, Amentio skal jeg ikke handle hos noe mer. Selv om Komplett er hakket dyrere, har jeg aldri hatt noen problemer med retursaker, reklamasjon, angrefrist eller lange leveringstider på varer som står oppført som "på lager". Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg er enig med Newman. De som har et eget lager og dermed også som regel korrekt lagerstatus, har et godt fortrinn foran Amentio, selv om man ser på pris. Så billig er ikke Amentio. Jeg har enda ikke mottatt mitt HK, det er riktig nok i postsystemet nå, men når jeg får det er vi oppe i 3 uker. Noe som er "lagervare". Så dette ble mitt første og siste kjøp på Amentio. Det blir for mye heft og venting og oppdeling av ordren at jeg gledelig heller betaler litt mer hos de gamle sliterne som faktisk har rutiner og system på ting. Konklusjonen er at Amentio er rimelig (ikke hyperbillig) men manglende lager selv og alt for laaaaaang leveringstid på visse lagervarer gjør at dette anbefales IKKE. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har forsåvidt hatt grei nok erfaring med handel fra Amentio, men har nå en disk som kødder seg. S.M.A.R.T rapporterer feil. Sende forespørsel om retur og det er 14 dager siden, har ennå ikke mottat retur nr !!! Purret etter en uke, fikk da svar at de ventet på beskjed om hva de skulle gjøre fra leverandøren (vet ikke om de mener sin grossist eller produsenten). Nå ligger det ihvertfall an til at jeg slutter å bruke Amentio, det er ikke bare leveringstid og pris som betyr noe. Brukte Komplett, men vraket de til fordel for Amentio pga pris. Siden har jeg altså da fått trøbbel med retur hos Amentio og Komplett har skjerpet seg på pris. Har hatt flere returer hos Komplett, aldri hatt noe tull på de. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Nei, det er best å heller legge noen kroner ekstra i det. Det sparer en for mye tull. Spesielt ved returer. De har visse frister å forholde seg til. Hva leverandør eller grossist sier er lykegyldig for deg. Her burde du allerede hatt ny disk. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jippi... (not) Mottok feile varer, kunne ikkje søke retur online da ordren har status "behandlet" og ikkje sendt (en varelinje som plutselig ikkje var på lager allikevel). Fikk til svar at eg måtte søke retur på sidene deres... Må da potensielt vente til 13.03 (eller lengre) før ordren blir sendt og eg kan søke retur - imponerende! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Jippi... (not) Mottok feile varer, kunne ikkje søke retur online da ordren har status "behandlet" og ikkje sendt (en varelinje som plutselig ikkje var på lager allikevel). Fikk til svar at eg måtte søke retur på sidene deres... Må da potensielt vente til 13.03 (eller lengre) før ordren blir sendt og eg kan søke retur - imponerende! Det er jo bare tull. Har du fått feil vare må de omlevere med en gang. Skal ikke være slik at du skal lide for det. Egentlig kan du heve kjøpet, da varene ikke er i henhold til ordrebekreftelse. Lenke til kommentar
JayKey Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) For en LATTERLIG lekebedrift!! 23.02.09 la jeg inn en ordre på div minnebrikker og penner. Jeg valgte komponenter etter hvilke som var inne på lager. Fredag den 27.02, sendte jeg mail til de og forespørte hva status på ordren min var. Ettermiddagen mandag 02.03 ringte jeg da de ikke hadde klart å svare på mailen enda. Svaret jeg fikk var "La meg sjekke opp i den ordren, åsså gir jeg deg et svar på mail". 5 timer senere var det fortsatt ikke kommet noe mail. MEN status på et minnekort i ordren min, var forandret til "Ikke på lager. ETA 03.03.09" Dette er jo heilt horribelt! Ikke sendte de svar på mail som avtalt, de bare forandrer status på varen og forventer at jeg skal vente EEENDA lengre. Ingen unskyldning eller beklagelser av noe slag. og på toppen av det, så er status på varen forandret igjenn i dag (03.03.09) til ETA 04.03.09 - Tipper de kommer til å forandre ETA til en dag fremm i tid for hver dag som går nå fremmover.. :-) Jeg bare DIGGER Amentio!! !! !! LøØØøøØØøøØØp å kjøp!! !! (rett som antatt!:-S Status 04.03.09 : ETA: 05.03.2009) . . . Endret 4. mars 2009 av JayKey Lenke til kommentar
stianfr Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For en LATTERLIG lekebedrift!! 23.02.09 la jeg inn en ordre på div minnebrikker og penner. Jeg valgte komponenter etter hvilke som var inne på lager. Fredag den 27.02, sendte jeg mail til de og forespørte hva status på ordren min var. Ettermiddagen mandag 02.03 ringte jeg da de ikke hadde klart å svare på mailen enda. Svaret jeg fikk var "La meg sjekke opp i den ordren, åsså gir jeg deg et svar på mail". 5 timer senere var det fortsatt ikke kommet noe mail. MEN status på et minnekort i ordren min, var forandret til "Ikke på lager. ETA 03.03.09" Dette er jo heilt horribelt! Ikke sendte de svar på mail som avtalt, de bare forandrer status på varen og forventer at jeg skal vente EEENDA lengre. Ingen unskyldning eller beklagelser av noe slag. og på toppen av det, så er status på varen forandret igjenn i dag (03.03.09) til ETA 04.03.09 - Tipper de kommer til å forandre ETA til en dag fremm i tid for hver dag som går nå fremmover.. :-) Jeg bare DIGGER Amentio!! !! !! LøØØøøØØøøØØp å kjøp!! !! Ja, det var 23.02 jeg bestilte varene mine også, og nå er det visst bare hovedkortet mitt (som var på lager når jeg bestilte) jeg mangler og som de venter på fra Sverige. Varene mine har også endret status mens de har stått på orderen, men ringte dem og de skal være allokert til kunden når ordrestatus er behandlet, så satser på at alt blir sendt i dag (forhåpentligvis). Gjør de ikke det så har jeg heldigvis litt fri i morgen, så da får jeg ta turen bort til dem og se om det hjelper.... og kanskje vise dem denne tråden Lenke til kommentar
riroil Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 De har nok lest denne tråden. Etter hva de selv sier så følger de aktivt med. Tidligere deltok de selv også under falskt navn. Dette var visst en påstand som de trakk tilbake. Anbefaler alle å legge inn sin erfaring på webshopguiden slik at vi får en fin rangering der av hvilke som er seriøse. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Virker som de dessverre har tapt seg svært mye i det siste. Og det tror jeg faktisk på når man ser på hvordan de opererte før. Kunne få 10 ulike kolli hvis man bestilte 10 ting. Det koster mye for de når man som kunde som regel bare betaler 100-200 i frakt uansett hvor gode fraktavtaler de har. Skjønte at det der kan ikke holde i lengden. Å opprette et lite "hobbylager" (slik jeg har inntrykk av at de har gjort nå) tror jeg ikke holder i lengden. I alle fall hvis de ikke informerer kunden om det og har rett lagerstatus. Handlet en del der for noen måneder siden og videre bakover i tid og da var alltid lagerstatus korrekt, varene kom kjapt og gjerne i sykt mange kolli fra ulike leverandører og transportører. Det ser dog ut til ikke å stemme mere. Jeg blei fortalt noen måneder før nyttår av Amentio per e-mail, etter at jeg sendte inn en klage på elendig webside og system, at de skulle få et mye bedre system rundt nyttår, det har jeg dog ikke sett noe til. Tror de er mest interessert i å tjene mest mulig penger og se hvor langt de kan "strekke det" Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 I dag fikk jeg endelig HK mitt. Helt fantastisk. Tror jeg aldri har fått levert lagervarer så seint noen gang i hele min tid som netthandler. Selv ikke det værste julerushet har vært så tregt en gang!! Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jippi... (not) Mottok feile varer, kunne ikkje søke retur online da ordren har status "behandlet" og ikkje sendt (en varelinje som plutselig ikkje var på lager allikevel). Fikk til svar at eg måtte søke retur på sidene deres... Må da potensielt vente til 13.03 (eller lengre) før ordren blir sendt og eg kan søke retur - imponerende! Det er jo bare tull. Har du fått feil vare må de omlevere med en gang. Skal ikke være slik at du skal lide for det. Egentlig kan du heve kjøpet, da varene ikke er i henhold til ordrebekreftelse. Tok frem den lille t-skjea og forklarte at eg ikkje fikk søke retur da ordren ikkje hadde status som "sent". Som resulterte i at ordren fikk status som "sent" - og retursøknad kunne gjennomføres. Noen som er med interessert i et lite veddemål på om det blir problemer rundt å få siste varen til en ordre som er "sent"? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har tidligere lagt inn en erfaring under https://prisguiden.no/shop_review.p...&act=review ang merkelig fraktbehandling fra Amentios side. Bestilte 3. februar en laserskriver, en Bluray-brenner, en pakke Bluray-plater samt en switch. Alt var lagervare. Har, som andre, tidligere fått opp til like mange pakker som det har vært varelinjer på ordren. Når jeg, etter noen dager, etterlyste ordren (status ble værende som "Behandlet"), fikk jeg til svar at de nå fikk varene sendt til seg for å kunne sende ut samlet. Likevel drøyde det helt til den 17. februar før jeg fikk alle varene, Bluray-brenner ble sendt separat tidligere. Når jeg installerte brenneren i min PC, ville ikke maskinen boote. Ble etter litt mailing med support enig om at jeg skulle returnere brenneren (+ plater) på angrerett i tilfelle det var min PC som var problemet og ikke brenneren. Jeg returnerte brenner + plater, og etter en stund fikk jeg beskjed om at utbetaling ville komme på konto om et par dager. Etter noen dager mottok jeg plutselig en ny brenner fra Amentio, og så til min forbauselse at jeg bare hadde fått refundert for platene. Tabbe! Kontakt Amentio og fikk beskjed om at jeg måtte fylle ut nytt Angrerettsskjema og returnere den nye brenneren. Tenkte så at jeg likegodt kunne teste om den virket før jeg returnerte den, og det gjorde den. Kontaktet igjen Amentio og ga beskjed om at jeg likevel ville beholde brenneren, men at jeg syntes jeg burde fått dekket returporto på den brenneren som var returnert og, som det hadde vist seg, defekt. Sikkert ikke juridisk holdbart, men siden jeg ga beskjed om at den returnerte brenneren var feilvare, hadde jeg et håp om litt velvilje. Mottok så følgende svar: "Du har sagt at du ønsket benyttet deg av angreretten på denne så da blir ikke returfrakt refundert. Vi er vel ikke så tilbøyelige med å refundere dette etter din brukererfaring på hardware heller." Fin kundebehandling! Straff kunden økonomisk når han legger ut en negativ erfaring som skyldes ens egen manglende vilje til å svare på kundehenvendelser. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Huff huff, dette er virkelig ikke bra. Spesielt ikke det siste sitatet ditt. Så lenge din brukererfaring er ærlig og korrekt er den holdningen Amentio viser der helt latterlig og uakseptabelt. Tåler de ikke pepper kan de like gjerne forholde seg stille og heller forbedre seg. Det er kundene som gjør det mulig for dem å drive og da mener jeg de burde holde seg unna slike kommentarer. Endret 4. mars 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror nok grunnen til at dere ikke får lagervarer når dere forventer, er at Amentios system kan ha f.eks 5 leverandører "bak" et varenummer. - Hvis bare en av leverandørene har varen på lager vil den vises som at den er på lager, men denne leverandøren kan ha en mye høyere pris enn den billigste - som Amentio da har basert sin utpris på. -Derfor velger de å bestille hos billigste leverandør og la kunden vente selv om disse ikke har den på lager. Det er jo allikevel bare å ta høyde for hvis man er misfornøyd med dette, er man avhengig av å få en vare raskt er det kanskje bedre å betale etpar prosent mer et annet sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå