Gå til innhold

New content, plix.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TBC var da mye bedre raiding messig i forhold til wotlk. Begynnte med Karazhan som var relativt vanskelig helt i starten da det ikek var nerfet. Etter denne kom SSC som var utrolig morsom instance. TK var ikke noe serlig unntatt siste fighten som var veldig bra laget. Men en sak som er bedre med wotlk en tbc er at leveling er morsomere.

Lenke til kommentar

Ah, så mye sutring. :)

Jeg har spilt WoW siden den amerikanske betaversjonen, og jeg husker godt de "gode gamle dager". Dagene hvor warriors hadde spirit på armoren sin og feral-druider ikke eksisterte. Dagene hvor Onyxia var vanskelig og folk ble grisebanket av Rend i UBRS.

Dagene da folk ikke kunne spillets mekanikk inn og ut.

Nå for dagen får vi alt av specs og taktikker og tallknusing servert på et sølvfat. Alt vi må gjøre er å bruke 2 minutter på å lese en tekst, og vi har den beste DPS-cycle, best utstyr og best spec. Woo, challenge!

Og som sagt, vi kjenner til systemet. Vi som har spilt lenge, har ingen problemer med å forandre taktikk. Slik er det. Kjører du bil i 15 år, er det ikke vanskelig å prøve en ny bil, men om det er din første kjøretime, så er det fææælt med en ny bil!

Problemet er at folk henger seg opp i fortiden. "Alt var så mye bedre før". Meh. Var det virkelig så gøy med 40 personer i raid, hvorpå 10 stk er afk og resten ikke vet opp og ned på tastaturet? Var det virkelig så mye morsommere å bruke ukesvis på attunements for nye folk, samt gi dem utstyr, bare for at dem stakk til et bedre guild?

Var det virkelig morsomt å grinde ukes/månedsvis for å få rett utstyr slik man kan tanke den ene bossen?

I mine øyne... nei.

Lenke til kommentar
Problemet er at folk henger seg opp i fortiden. "Alt var så mye bedre før". Meh. Var det virkelig så gøy med 40 personer i raid, hvorpå 10 stk er afk og resten ikke vet opp og ned på tastaturet? Var det virkelig så mye morsommere å bruke ukesvis på attunements for nye folk, samt gi dem utstyr, bare for at dem stakk til et bedre guild?

Var det virkelig morsomt å grinde ukes/månedsvis for å få rett utstyr slik man kan tanke den ene bossen?

I mine øyne... nei.

Du setter det jo alt for på spissen. Ikke alle hadde 10 stk afk i et 40manns raid. Og de som raidet hardcore visste somregel opp ned på tastaturet sitt og vell så det. Man leste tactics da og, det var hvertfall tilgjengelig for de som måtte ønske det.

Attunements pre tbc var uberlette og man brukte ikke lang tid på det, i tbc var de værre i starten, men dette ble jo endret fordi det tok for lang tid.

Ikke alle gearet opp folk og opplevde at de stakk av til et bedre guild. Men det skjedde selvsagt.

Høres ut som du snakker kun fra egne opplevelser (som virkelig ikke er bra) og skjærer alle over en kam.

Nei, jeg var i et herlig guild med supre folk. Alle var seriøse (spesielt lederne) så slacking var no go. Vi pusha for å gjøre ting så fort som mulig, ting var vanskeligere og mer utfordrende pga spillets enkelhet. Man hadde ikke 40892 spells eller abilities, man hadde enten en riktig eller gal måte å gjøre det på.

Men er med på nazrm sin; det handlet aller mest om personene man gjorde det med. Herregud for et artig community vi hadde i guildet :)

Lenke til kommentar

Det koker dermed ned på personelig foretrekninger og subjektive meninger. For enkelte er spillet for lett, for andre akkurat passe. Slik har det vel og vært før i vanlige WoW og TBC, for hardcore ble spillet akkurat passe mens for resten ble det for vanskelig.

Så man har bare snudd på flisa :)

Lenke til kommentar
Du setter det jo alt for på spissen. Ikke alle hadde 10 stk afk i et 40manns raid. Og de som raidet hardcore visste somregel opp ned på tastaturet sitt og vell så det. Man leste tactics da og, det var hvertfall tilgjengelig for de som måtte ønske det.

Attunements pre tbc var uberlette og man brukte ikke lang tid på det, i tbc var de værre i starten, men dette ble jo endret fordi det tok for lang tid.

Ikke alle gearet opp folk og opplevde at de stakk av til et bedre guild. Men det skjedde selvsagt.

Høres ut som du snakker kun fra egne opplevelser (som virkelig ikke er bra) og skjærer alle over en kam.

Selvsagt er det satt på spissen, men noen ganger føltes det slik ut. Har selv vært "afk huntard" i MC, bare ved å sette på autoshot og vente.. Joda, happy days...

Nei, jeg var i et herlig guild med supre folk. Alle var seriøse (spesielt lederne) så slacking var no go.

Og ikke hadde dere problemer, og alt var bare fryd og gammen og og og.... :p

Vi pusha for å gjøre ting så fort som mulig, ting var vanskeligere og mer utfordrende pga spillets enkelhet. Man hadde ikke 40892 spells eller abilities, man hadde enten en riktig eller gal måte å gjøre det på.

Men er med på nazrm sin; det handlet aller mest om personene man gjorde det med. Herregud for et artig community vi hadde i guildet :)

Som sagt. Nostalgia. Jeg har sluttet å fokusere på hvordan WoW var før. Der var det mange tåpelige løsninger (MC attunement? Ingen Summoning-stone? "one spec to rule them all"?)

Nå er det ikke unormalt å se alle tre specs i et raid, og fortsatt gjøre en god jobb.

Men, for all del. Det var mye moro i vanilla og. Husker godt de gode gamle Crossroad-raidene jeg drev på med roguen min før Battlegrounds kom. Klarte å bli hele Sergeant på vanlig World PvP! Ooh, så stolt jeg var! :D

Lenke til kommentar
Hah imponerende!;)

Husker når det var store kamper i Hillsbrand foothills når jeg var low level. Kom der første gang og hadde aldri sett horde før. Var stort å se så mange samlet:p

Var før vi fikk BG. Husker også dette, veldig morrsomt var det.

Ser det er mange meninger her, jeg har spilt siden starten, dog med noen lange pauser. Jeg sprang UBRS 100 ganger for å få Valor chest, det var IKKE morrsomt. (hadde den berykta nøkkelen, var forøvrig relativt lett å skaffe den)

Så knapt noe av spillet, var i MC etter en lang pause mens 0,3% sloss mot the 4 horsemenn.

Vanilla(hvorfor heter det vanilla når noe er 1`er ?)var på stedet hvil for alle casuals, evig grinding, vansklig å skaffe gull, vanskelig å skaffe raid. Lite å gjøre når det ikke var raid, eneste plassen man kunne få bedre gear utenom raid var i BG, noe som krevde PVP i mente.

Veldig morrsomt om man ikke var interesert i PVP. Kjedelige quester.

TBC var en stor forbedring. HC, pvp, raid og quest`s.

Er ikke 80 enda siden jeg nettopp begynte å spille igjenn, men enn så lenge ser det bra ut, enda morrsomere og varierte quester ivertfall.

Lenke til kommentar

Man kommer alltid til å savne de gamle dagene.

Tauren plainsrunning, og full on ss vs tm raiding var ekstremt morsomt og spennende.

Dog ville nok ikke vært det samma med den erfaringa vi har idag.

Men vi mennesker er gode til å tenke tilbake å alltid si at det som var, var en bedre tid :p

Lenke til kommentar

Ja blir alltid slik:) Du tenker tilbake på de gode stundene men glømmer alle de negative tingene.. Men må innrømme at det er mye mer gøy å tenke tilbake på Vanilla wow i forhold til TBC:p Kanskje fordi jeg spilte mye mer i Vanilla wow.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har spilt siden beta selv, og WoW er like bra da som det er nå. Har også 6 års erfaring med Dark Age of Camelot, 1-2 år med Planetside og AO og et par år med EverQuest sånn ca rundt tiden ved den andre eller tredje expansion packen.

Har stort sett mer MMO- erfaring enn mannen i gata, og dette har lært meg at MMO's vil alltid forandre seg. MMO er en levende verden, akkurat slik som den vi faktisk lever i selv. :)

Hadde blitt skrullete i huet hvis jeg sitter hele tiden å tenker på hvor mye bedre livet var på barneskolen, eller hvorfor jeg ikke kysset den flotte jenta på ballet eller hvor kjedelig plutselig jobben har blitt nå med ny sjef. (Kun eksempler).

Go with the flow.

Lenke til kommentar
Hadde blitt skrullete i huet hvis jeg sitter hele tiden å tenker på hvor mye bedre livet var på barneskolen, eller hvorfor jeg ikke kysset den flotte jenta på ballet eller hvor kjedelig plutselig jobben har blitt nå med ny sjef. (Kun eksempler).

Slike tanker er bare skadelig for sin egen nytelse av det man har nå.

Jeg nyter WoW for tiden, og om jeg blir lei av å spille, så er det ikke verre enn å logge av og spillet et annet spill. WoW er ikke 1 eller 0. Du må ikke spille hele tiden, eller aldri. Det finnes nivåer imellom. :)

Men blir Sarth10 2D denne uka. Spennende!

Lenke til kommentar

siden det er lite å gjøre så gjør jeg som slimda sier, spiller andre ting så lenge, logger på til raids og pvp + litt utenom for henging i dala/dailies mens jeg gjør andre ting på nettet.

Resten av tiden fylles med gta4 og siden det er vår så var det jo like greit å være mere ute med kompiser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...