Gå til innhold

New content, plix.

Anbefalte innlegg

Outland var fyllt med content som vi som var 70 kunne begi oss ut på. Ja, også vi hardcore gamers. Rep grinds var det mange som klaget over ja, men det gjorde at folk aldri kjedet seg i hvertfall.

mener å huske at etter 3-5 uker etter TBC release så hadde jeg null å gjøre annet enn å vente på at andre skulle komme seg opp til der jeg var. kjedet meg såpass mye at jeg hadde pause i 2 månder og rerollet horde når jeg kom tilbake.

Kunne man ikke gå SSC og TK med en gang man hadde attunements i TBC? Men pga. noe lav droprate til attunements så tok det lang tid å attune et helt raid?

Grinde rep i TBC var noe pes, det tok lang tid og bli klar med dette. Langt fra som det er i wotlk.

Vedrørende attunments til SSC & TK så var de ganske så enkle egentlig og lit kule men tok noe tid. BT attunment var også "morro", måtte ta siste bossene i SSC & TK først. De som ikke husker disse attunments kaller jeg ikke for raiders/hc-raiders om de kalte seg for det på den tiden.

Rep grind er så utrolig enklet nå i wotlk. Selv hodir reppen er enkel! Som idag betegnes for den vanskeligste og folk whiner seg gal på den.

Blir så dritt lei syting fra supercausuals om dagen som tror de er uber raiders.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...sa de som valgte Human. :(

Angående attunements, så vet jeg ærlig talt ikke hva jeg syns.

Onyxia var bare en ekkel attunement, denne har jeg faktisk gjort på tre characters, og det er ekkelt bare å tenke på dette. Blackwing Lair-attunementen var en spøk, Molten Core like så. Naxxramas var helt grei egentlig, ''casuals'' følte den var dyr, men vi som raidet såpass hardcore fikk reagents fra guildbanken uansett. (Noen av oss, inkludert meg, hadde jo gratis attunement, så var ikke så stress.)

Karazhan attunement likte jeg ærlig talt ikke, syns den ble for random. ''Blabla, besøk instance her, drep det og det der.'' Black Temple/Mount Hyjal-attunements var ganske kule, og hadde noe for seg, da det virker logisk at man skal drepe SSC/TK før man får adgang til disse. Attunement til SSC/TK var også helt okay, SSC hadde absolutt noe for seg (Kara + Gruul) og TK var ikke så ille den heller, bortsett fra utrolig mange unødvendige quester, å drepe Magtheridon syns jeg hadde vært nok.

Hadde absolutt støttet at man burde ha ''Champion of the Frozen Wastes'' eller noe slikt for å få adgang til Ulduar.

Lenke til kommentar
(...)

Karazhan attunement likte jeg ærlig talt ikke, syns den ble for random. ''Blabla, besøk instance her, drep det og det der.''

(...)

Hadde absolutt støttet at man burde ha ''Champion of the Frozen Wastes'' eller noe slikt for å få adgang til Ulduar.

Litt selvmotsigende her kanskje, med tanke på at ''Champion of the Frozen Wastes'' ikke består av annet enn å cleare en haug med instancer?

Å ha clearet i Naxx hadde vært en grei attunement, ellers blir det kjedelig å attune nye alts.

Edit: Tillater meg å "bumpe" meg selv:

Regner med du ikke har noe imot å poste armory link?

Edit: Trådstarter, that is.

Edit2: Dårlig formulert.

Endret av Inxs
Lenke til kommentar
Merker at noe har skjedd med WoW etter at Wotlk kom. For en uke siden hadde jeg 1500 spellpower og idag har 2038 spellpower.

Mener du med dette at det er for lett å få spellpower eller? For når TBC begynte hadde som regel folk 500-600 bonus healing, sikkert litt mindre med bonus damage, og i slutten av TBC var det mange som greide å få opp i 3000 Bonus healing.

Lenke til kommentar

Hvor mye ost og vin tråder trenger man egentlig? Hvorfor ikke bare opprette en "Oldingenes "alt var bedre før" tråd" og sutre i vei der hvor mye bedre alt var før? Greit at enkelte synes spillet er for lett men synse det blir forferdelig mye sutring av det, samt i tilegg har dere nok nerver til å si at whinede casual får det alltid som de vil. Kaste stein i glasshus har aldri vært et bra valg.

Valget er enkelt, gir ikke WoW noe utbytte, slutt. Jeg ser ærlig talt ikke grunn til å sitte å sutre som noen barnehageunger over et spill som gir dere null og niks. Blir som å sutre over at Gears of War 2 er ikke bra nok for deg, neivel, forsøkt Call of Duty 4?

Der er alltid et alternativ.

Lenke til kommentar

Så hold deg unna disse trådene da Bear.. Er ikke vanskligere enn det, dette er et diskusjonsforum. Liker du ikke tråden, ikke post eller les i den, logikken i det er vel ikke spesielt hard og fatte. Når vi ser på den store interessen disse trådene skaper viser det at dette er noe som burde diskuteres, det er om regel også mer eller mindre seriøs debatt. Ikke bare, WOW suger..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Så hold deg unna disse trådene da Bear.. Er ikke vanskligere enn det, dette er et diskusjonsforum. Liker du ikke tråden, ikke post eller les i den, logikken i det er vel ikke spesielt hard og fatte

Ja bestem deg nå, logikk og diskusjonsforum, jeg diskuterer, mitt synspunkt er at det sutres for mye rundt nettopp dette, helt i tråd og relevanse med tråden. Eller er det slik at alle skal være enig at WoW er for lett nå?

Er det for lett i dag, spillet? Det er et spørsmål om synsvinkel, enkelte sier det, andre sier det ikke er det. Som jeg har nevnt før blir ikke spillet å gå tilbake til gamle dager med monoton museklikk i 10 timers skift for å komme inn i en heroic for å muligens hente et drop som kanskje om mulig droppet.

Som jeg og har sagt i andre tråder er det snakk om et balansepunkt hvor hardcore får sitt men ikke på bekostning av at casual lemnes helt i bakleksen slik tilfellene har vært før. Jeg er sterkt imot at spillet skal sentraliseres rundt båser med elitister på den ene siden av gjerdet med super utstyr mens casual stilles i en skitten bås vedsiden av uten tilgang eller samme mulighet som hardcore. Slikt er jeg sterkt imot, selv om det er et MMO og et er for enkelte "en del av spillet" så er jeg imot det.

Da må det heller legges til rette at belønningen for dedikering er raskere oppnåelse av ting, og det er der jeg kom med et forslag om 10, 25 og 40 manns raid hvor 10 er lett, dropper blue men ingen epic og Tier gear. 25 er vanskelig, dropper noen epics og en tier del. 40 er vanskeligst, dropper gode epics og det meste av Tier gearet men gir og den tøffeste vanskelighetsgraden. Bossene krever mye kordinasjon og taktikk og perfeksjonering for å takes ned. Casual spillere vil kanskje begynne med 25 mann når hardcore er mitt i 40 mann.

Uansett hvordan det snues og vendes på det er casual nødt å være med på lasset og å få blizzard til å ignorere sin største kundegruppe er fåmælt. Men å dra casuals med og heller la hardcore vinne på tidsperspektive er i mine øyne den beste løsningen. Finansielt sett må dere bare innse at casuals er der, og de vil være med å diktere spillets vanskelighetsgrad. Om man finner en balanse som fungerer er dette ikke noe problem, men det blir aldri slik at hardcore får noe som casuals ikke får. Det er idioti av blizzard å gjøre det i tilegg for de vil tape vanvittig med penger på det.

Lenke til kommentar

Jaha, så har man gjort noen 10mans og 5mans heroic, så kan man staselig entrè Ulduar, men folk som meg, som ikke har den, fordi vi ikke gidder å gå 5mans for en dum tittel, og har farmet 25man i lange stunder nå, skulle ikke få tilgang til Ulduar? Ser du skriver eller noe slikt, men men.

Lenke til kommentar
Så klart bear, om blizzard lager et raid som krever litt mer en 62 i IQ så vil jo alle casuals slutte.. For om det kom en vanskelig raid instance så hadde spillermasen til wow sunket drastisk. Nei Bear, den hadde nok ikke det, og det vet du like godt som meg.

Tror du WoW består av 11 millioner hardcore og 500 000 casual? Om Blizzard oppfyller deres våte drømmer om et spill som straffer "slackers" med pisk og rusten piggtrå så er det klart disse vil forlate. Dere truer med å forlate fordi dere opplever ikke noe nytt, ja, tenk deg hva en casual som grinder samme ting i 7 uker for å oppleve 1 av 14 nye tinger vil føle det. De vil ikke gidde å være med på det, etter 7 uker er det over til et nytt område for å gjøre det samme, i mellomtiden ser de spillere som drasser rundt på nye ting og formelig hvelmer seg i beundringen de får for sin leet status. Ting de selv gjerne vil ha, de vil og selvfølgelig har resultat av arbeidet de gjør på karakteren sin, like fult som du vil ha resultat av arbeidet du gjør på karakteren din.

Om du liker det eller ikke, casuals er her og de er i flertall, å forsøke å få Blizzard til å gjøre noe som klart vil sette denne gruppen i fare for å forlate er fåmælt og har ingen nytte for seg.

Det er heller ikke snakk om 1 instanse, det som tilnærmet kommer frem er at de som ikke har et gitt antall timer å tilbringe i spillet heller ikke har rett til å oppleve spillet uansett hvor mye total tid de tilbringer i spillet.

Lenke til kommentar
:cry: Når vi raida nå sist gikk The Turning Tide til en warlock som ble stående i voidzone på Kel'Thuzad og døde.. Han skyldte på lag og da var det liksom greit..

Triste greier!

Minner meg om Immortal tryet til en venn av meg for noen mnd siden, hvor warlocken etter sånn 6 timers forsiktig raiding måtte ta telefonen når KT var på 15% lol (og void hitta han)

Tror du han fikk Turning Tide som droppa da? haha.

Lenke til kommentar

Vil nå virkelig ikke si at det bare er casuals som whiner. Meste whininga ligger i hvor lett instancer er nå og jeg tviler på at mange casuals klager på dette.

Synest det bare har blitt bra at spillet er sånn at mange ikke bryr seg om de med bedre gear. Hvorfor skal de som ikke spille så mye bøye seg og beundre de som har mer fritid enn andre?

Føler virkelig dette har blitt diskutert nok i den naxx 10vs 25 mann tråden. Burde heller lage en ny tråd som heter noe annet der alle kan klage og diskutere dette:p Ligger jo 3-4 tråder oppe der alle veksler mellom å klage over det samme greiene.

Lenke til kommentar

Du vet vi spiller et spill? Dette er ikke FN's verdensråd over menneskerettigheter.

Faktumet er at grunnen til at hardcores whiner, er fordi vi har ikkenoe å gjøre. Casuals har _ALLTID_ _ALLTID_ hatt noe å gjøre.

Det har derimot hardcores mye av tiden, ikke hatt. Spesielt nå i senere tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...