Ravis Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har en 13 åring i huset som skal ha headset til sin mp3 spiller og jeg prøver å finne et brukbart han kan ha råd til. Jeg ønsker å styre ham unna Koss PortaPro som søsteren har. Det jeg lurer på er hva frekvensområdet har å si i praksis. Jeg har funnet to stykker som koster det samme, men som har forksjellig frekvensområde. Er dette bare en liten del av et større bilde slik at jeg også bør se på andre ting? Skullcandy Hesh Silver: 100 - 18,000 Hz Pioneer SE-M380: 5-28000 Hz Sånn umiddeltbart vil jeg som uvitende amataør anta at Pioneer'en har best lyd siden den ser ut til å spenne over et større område. Er det helt feil? Jeg testet et headset hos en kollega, et Pioneer MJ-5 som hadde eksakt samme frekvensområde som M380 ovenfor, og syne lyden var virkelig bra. Problemet er at jeg ikke finner dette headset'et på nettbutikker, men M380 kan vel være et bra valg da? Han kan bruke ca 500kr på dette, så tips mottas med takk! Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Styr unna Skullcandy uansett. Jeg har hørt Skullcandy Hesh Silver. Min bror fikk den med mobilen. Forferdelig. Om 13 åringen ønsker noe av mindre størrelse i samme prisklasse som de du har skrevet opp, og som har mye bedre lyd enn portapro, kan jeg anbefale Sennheiser PX100. Pioneer sin hodetelefon har jeg ikke hørt. Så lenge frekvensområdet ligger rundt 20hz - 20khz (20hz - 20 000hz) er jeg fornøyd. Stort frekvensområde er ikke nødvendigvis bra lyd. Endret 1. mars 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Styr unna Skullcandy uansett. Jeg har hørt Skullcandy Hesh Silver. Min bror fikk den med mobilen. Forferdelig. Om 13 åringen ønsker noe av mindre størrelse i samme prisklasse som de du har skrevet opp, og som har mye bedre lyd enn portapro, kan jeg anbefale Sennheiser PX100. Pioneer sin hodetelefon har jeg ikke hørt. Så lenge frekvensområdet ligger rundt 20hz - 20khz (20hz - 20 000hz) er jeg fornøyd. Stort frekvensområdet er ikke nødvendigvis bra lyd. Takker for svar. Han ønsker seg et headset som er litt stort og lukket, så han set ut til å ville gå for det fra Pioneer. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg viste bildet av Sennheiser Px100 til guttungen, og det er tydelig at utseende betyr mer enn lyd.. Jeg gikk inn på hifiklubben sine sider og viste ham disse: Denon-AH-D301 GoldRing DR50 Mannen på Hifi klubben foreslo Sennheiser PX100.... De solgte det også, og den butikken er jo nær der vi bor. I tillegg har jeg sjekket Pioneer sine sider. SE-MJ5har jeg sjekket selv. Synes lyden var kanonbra, men prisen er 699,- på Expert. Disse er rimeligere: SE-M380. Skal være mulig å bestille fra nettbutikker. Koster snaut 300kr + porto SE-M390 koster snaut 350 + porto Mottar gjerne et råd eller to til... Lenke til kommentar
Johnny Ointment Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg viste bildet av Sennheiser Px100 til guttungen, og det er tydelig at utseende betyr mer enn lyd.. He-He! Disse barna, disse barna. Det viktigste er jo at det er "in" og ser kult ut. Byttet selv ut mine godt over 10 (!) år gamle Koss PortaPro men Sennheiser PX100. Angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 px100 er grei nok koss porta pro er ok koss ksc-75 er utrolig bra til slik pris akg k81 er nok den absolutt beste løsningen Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 px100 er grei nokkoss porta pro er ok koss ksc-75 er utrolig bra til slik pris akg k81 er nok den absolutt beste løsningen Har selv Koss KSC75, og jeg er hjertens enig i at de er utrolig bra til den prisen. Valget falt likevel på på Denon (glemte ut modellbetegnelsen, men det er ikke den jeg linket til over her) til 498kr. Kjøpte dem på HiFi klubben. Dem fra AKG er sikkert bedre, men han hadde 500 som sin absolutte øverste grense. Takker likevel for tipset! Søsteren fyller året om ikke så alt for lenge :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå