Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Nei, for det å si at det bare ikke er et valg skjønner jeg ikke. Hvis jenta føler at hun absolutt MÅ ha barnet av emosjonelle grunner og ikke vil ta abort, kan hun betale alt selv. Men jeg kan gjerne betale konsultasjonen hos legen for aborten til jenta.

 

Barnet vil ikke få noe bra liv uansett. Alle trenger en farsfigur i livet sitt, og når moren går fra kjæreste til kjæreste blir det ikke så lett å få et riktig perspektiv for barnet. Hvis hun dog finner seg en mann å gifte seg med, blir det hele bedre. Men dette skjer vel ikke før begynnelsen av 30 årene og da er allerede barnet et bortskjemt problembarn.

 

Stefaren vil nok ikke elske barnet som sitt eget uansett og da blir det hele skakkjørt.

Ok... la oss si at du kjører gjør ei jente gravid. Dere var to om dette.

For deg er det veldig enkelt. Du ønsker ikke barnet og deler gjerne 50/50 på abortutgiftene.

Du går videre med livet ditt og tenker ikke mer på det. Du irriterer deg kanskje over alle drittungene som springer rundt bena dine på det lokale kjøpesenteret også.

 

Jenta derimot har kjent på det å ta ett liv (dette er nok individuelt, men i mange tilfeller...). Hun bruker masse tid på å tenke på livet hun tok og de drittungene du irriterer deg over minner henne om hennes barn som kunne ha løpt i lag med de. Dette er sår som kan ta lang tid å lege. Skulle hun mot formodning senere bli ufruktbar som følge av kreft eller annen operasjon, så er såret uhelberedelig.

 

Dere var to om kosen, men du er villig til å la jenta slite psykisk i lang, lang tid slik at du kunne bruke noen år til med å pilse, kjøre for fort og ellers leve ungdomslivet.

Så det blir å sette jentas kropp og psykiske helse, samt det ufødte barnets liv opp mot din lommebok.

Svaret gir seg lett selv. Lommeboka di må tape.

Er du veldig bekymret så følg godt med på holdbarhetsdatoen på dongen din... den er ikke nødvendigvis helt bra etter å ligge i lommeboka i noen år.

 

En ting til... det å si at barnet ikke kan få noe godt liv fordi en ansvarsløs far ikke ville involvere seg er... tja... sjeldent jeg bruker dette ordet her inne, men det er bullshit.

Ja, barnet har godt av en sunn farsfigur i livet sitt, men det kan få ett godt og meningsfullt liv uten.

Det finnes også mange eksempler på stefedre..eller steforeldre som elsker sine stebarn som sine egne. Kan ikke se at det skal være så veldig vanskelig...spesielt dersom steforeldren ikke bringer sine egne barn inn i forholdet også. Uansett ingen grunn til at det ikke skal fungere dersom ikke noe annet feiler steforeldren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan skjønne at det må være utrolig frustrerende å være mann i en situasjon hvor jenten har blitt gravid, uten at det var planlagt. På mange måter så holder jenten din framtid litt i sine hender. Ikke nødvendigvis til det verre, fordi jeg er i sterk tro av at om man virkelig vil noe i livet så klarer man det med en unge eller ikke. Men selvfølgelig må det være frustrerende når ting ikke går som man hadde planlagt, og man ikke har hundre prosent styrerett over det selv.

 

Men det jeg finner en smule bekymringsfullt er at så mange snakker om de økonomiske konsekvensene med å bli pappa fører med seg. Få eller ingen nevner hvordan det å bli pappa vil påvirke dem på andre måter. Ingen nevner heller hvordan deres situasjon er i forhold til moren sin situasjon. Hadde vært forfriskende å høre menn ikke snakke om seg selv som ofrene i alt. :roll:

Lenke til kommentar
En ting til... det å si at barnet ikke kan få noe godt liv fordi en ansvarsløs far ikke ville involvere seg er... tja... sjeldent jeg bruker dette ordet her inne, men det er bullshit.

 

 

Men selvsagt kan jo ungen få det bra uten faren! Men det er jo alltid den viten der da om at "fatter'n vil ikke ha meg eller ha noe med meg og gjøre" Tror ikke det er så kult å ha i bakhuet hele livet. Men nei, ingen dør jo ikke av det. Men det psykiske og følelsesmessige aspektet ved det er ganske reelt.

Lenke til kommentar

Om man velger å ikke ha noe med barnet å gjøre er deres tap. Men barnet skal være sikret tak over hodet og mat på bordet selv om en av foreldrene ikke bryr seg om barnet. Er man med på å putte et barn inn i denne verden så må man også betale for det. De aller fleste klarer seg nok økonomisk om faren ikke hjelper til eller ikke. Men prinsippet med slik vi har det nå er i hvertfall at barnet ikke skal lide noe nød pga foreldrenes dumhet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Bekymret_*

Jeg kan fortelle litt av min historie her føler jeg.

Jeg er for tiden 18 og gutt, og det var når jeg var 16 at jeg fant meg kjæreste.

Vi var jo som ungdom flest på den tida, og vi hadde samleie relativt ofte.

Vi brukte kondom hver gang, helt til en kveld jeg og hun kom innpå samtale emnet, og hun ville gjerne prøve uten. Jeg ville dette også , men jeg sa at vi fikk vente til hun begynte på p-piller. Hun svarte "Neida, det går bra, om jeg skulle bli gravid tar jeg bare abort".

Det gikk som det gikk , og vi hadde oss den kvelden.

Hun ble riktignok ikke gravid etter dette, men tiden fram til hun fikk mensen igjen var den verste i hele mitt liv.

Min største frykt var at hun skulle bli gravid, og trekke tilbake det hun sa om abort, og at hun ville beholde barnet istedet.

Det var her prat på en 10-15 dager fram til hun fikk mensen, og jeg gikk konstant rundt og tenkte på dette, fikk knapt nok sove.

 

Jeg var ekstremt redd og nervøs de dagene, og kall meg gjerne en sjuk jævel, men jeg hadde mest sannsynelig kommet til å truet denne jenten til å ta abort ved å ta en kniv og langsomt skjære over pulsårene mine sakte helt til hun hadde tatt abort.

Jeg tar heller selvmord istedet for å ha en unge.

Nå sier dere kanskje at dette er bare noe jeg sier, men jeg hadde nærmest garantert gjort noe så drastisk for å unngå å ha en unge.

Lenke til kommentar
Hun svarte "Neida, det går bra, om jeg skulle bli gravid tar jeg bare abort".

Neste gang du treffer ei jente som sier det der så burde du være litt skeptisk, greit nok at det er 10 ganger bedre uten kondom, men store muligheter for at hun ikke egentlig forstår hva det innebærer, særlig når hun er 16. Du er hvertfall en erfaring rikere!

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Uansett så er jo ikke det å få en unge verdens undergang heller da. Ihvertfall ikke noe å ta selvmord for.. En skal jo alltids klare seg, pluss at vi er tilpasningsdyktige,. Yngre folk enn deg har fått barn og klart seg.

 

Et uønsket barn kan på mange måter legge livet ditt og planene dine i grus. Det handler heller ikke bare om at han og ungen skal "klare seg".

 

Men når det kommer til å ta sitt eget liv, er det nok heller det at han føler han ikke strekker til.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar
La menn avgjøre selv om de ønsker å betale barnebidrag. Staten kan alltids kompansere.

 

Veldig mange vil nok ikke, hvis det var valgfritt. Jeg hadde valgt å kjøpe mer til ungen selv i hvert fall, og gi mindre som moren kunne disponere.

 

Man ser jo for seg at pengene går til mye annet enn hva barnet har noe utbytte av også.

Lenke til kommentar

Nåja, i mange tilfeller så skulle det faen meg bare mangle at faren betaler.. Det er nok ikke bare bare og ha ungen i ukedagene, men faren får ha det gøy med ungen annenhver helg. Så om mora kjøper seg en ekstra sjokolade for barnebidraget, så javel,.. Liten pris og betale for all den jobben hun gjør. Tviler på at barnebidraget til mange av guttene der ute dekker så veldig mye uansett.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Vel, har man samleie så har man vel egentlig allerede akseptert og forhåpentligvis forstått risiokoen som ligger i denne akten.. At mange gutter ikke klarer å holde snurrebassen unna musehullet og det blir unge av utfallet uansett type beskyttelse er begges feil, og ingen beskyttelse er 100% sikkert.

 

Har man først prestert og gjøre dama gravid, så skal man faen meg prestere og avle opp avkommet sitt også.

Om dama tar abort så er det fint for gutten om han ikke vil ha ungen, men ettersom jeg har lest og forstått så kan jenters mening om abort fort forandre seg ettersom det faktisk vokser et barn i magen dems, og "morsinstinktet" slår til.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...