Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da synes jeg du skal være litt forsiktig med å være så påståelig :)

 

Før du har satt deg inn i :

 

Betaler menn barnebidrag mens de er heltidsstudenter?

 

Betaler menn barnebidrag mens de er arbeidsledige?

 

Kan mor nekte far samvær sånn uten videre?

 

Svar på spørsmålene finner du på nav.no :)

 

Yess, dette her har du tydligvis mastergrad i, I rest my case.

 

Da får hun betale alt selv. Hennes valg. Jeg syns ikke mannen skal lide av det valget som ikke han får tatt.

Valget ble tatt når buksa ble dratt ned.

 

Valget ble ikke tatt da det uheldigvis var/ble sprekk i kondomen.

Endret av FeddeLeGrand
Lenke til kommentar

Tenk da gutter, før i gode gamle dager kunne menn bare løpe fra ansvaret sitt.

 

Dersom man som slåttedreng gjorde en av tjenestejentene gravid under slåtta, kunne man bare reise til en annen gård når tjenestejenta fortalte det - og dermed måtte jenta stri med sitt alene. Hun mista arbeidet sitt og hjemmet sitt og måtte klare seg alene. Og gutten kunne bare fortsette som før .

 

Det er slik vi vil ha det? At ingenting man gjør har konsekvens?

Lenke til kommentar

Kjønner ikke hvor abort kommer inn i bilde. Alle vet at det går an å ta både angrepille og om det glemmes abort. Casen her er jo i tilfelle jenten vil beholde barnet og nekter å ta abort mens gutten ikke ønsker seg barn. Da mener jeg at om gutten har gjort det klart for jenten at barn ikke stod på hannes ønskeliste skal han ha retten til å fraskrive seg ansvaret, så kan jenten gjerne bære frem barnet men da må hun forsørge det selv.

Lenke til kommentar
Tenk da gutter, før i gode gamle dager kunne menn bare løpe fra ansvaret sitt.

 

Dersom man som slåttedreng gjorde en av tjenestejentene gravid under slåtta, kunne man bare reise til en annen gård når tjenestejenta fortalte det - og dermed måtte jenta stri med sitt alene. Hun mista arbeidet sitt og hjemmet sitt og måtte klare seg alene. Og gutten kunne bare fortsette som før .

 

Det er slik vi vil ha det? At ingenting man gjør har konsekvens?

 

Menn ble dømt på den tiden også. Jeg har lest om det en plass såvidt jeg kan huske, noe som:

 

"Dræng dømmes til at betale..[]. .....underhold....[].for tenestepige...og nævnte børn....................o.s.v.

 

, men det var mye letter å komme unna da. Noe må man jo betale om man har råd og får sett ungen.

Lenke til kommentar
*peke på klassisk blond facebook bilde*

 

Edit: Ikke vondt ment, måtte bare når du var så generaliserende :wee:.

Hva har EGENTLIG en stakkars avatar med noe som helst å gjøre?

Fordi vi synes vi er veldig søte på bildene vår, så spiller ikke det en rolle i denne diskusjonen?

Eller? :dontgetit:

Det er bare dårlig nettetikette å gå på person, og du blir ikke sett på som en seriøs debattant, i mine øyne.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Kjønner ikke hvor abort kommer inn i bilde. Alle vet at det går an å ta både angrepille og om det glemmes abort. Casen her er jo i tilfelle jenten vil beholde barnet og nekter å ta abort mens gutten ikke ønsker seg barn. Da mener jeg at om gutten har gjort det klart for jenten at barn ikke stod på hannes ønskeliste skal han ha retten til å fraskrive seg ansvaret, så kan jenten gjerne bære frem barnet men da må hun forsørge det selv.

 

Er ikke slik i verden at om man har tabbet seg ut, og ikke jenten vil rette opp den tabben, så er tabben utelukkende hennes. Dessuten er ordningen lagt slik av en grunn. Fordi dette ville gjort at den uskyldige parten, nemlig barnet tapt på dette. Barnet fortjener å bli forsørget av to foreldre, uavhengig av deres krangel og uenigheter.

Lenke til kommentar
Sorry rikspøbel, viste ikke at det var gutter som kunne tenke lengre enn til tippen av kølla si her inne! :blush:

 

og ja, abort er ikke noe valg for mange. Det har jeg sagt 3 ganger tidligere i kveld, men det synker vist ikke inn for enkelte..

 

Nei, for det å si at det bare ikke er et valg skjønner jeg ikke. Hvis jenta føler at hun absolutt MÅ ha barnet av emosjonelle grunner og ikke vil ta abort, kan hun betale alt selv. Men jeg kan gjerne betale konsultasjonen hos legen for aborten til jenta.

 

Barnet vil ikke få noe bra liv uansett. Alle trenger en farsfigur i livet sitt, og når moren går fra kjæreste til kjæreste blir det ikke så lett å få et riktig perspektiv for barnet. Hvis hun dog finner seg en mann å gifte seg med, blir det hele bedre. Men dette skjer vel ikke før begynnelsen av 30 årene og da er allerede barnet et bortskjemt problembarn.

 

Stefaren vil nok ikke elske barnet som sitt eget uansett og da blir det hele skakkjørt.

Endret av FeddeLeGrand
Lenke til kommentar
Det var bedre å leve før DNA-teknologien kom. Nå kan myndighetene kontrollere alt.

Vel... tidligere kunne ei jente påstå at du var faren og du kunne ikke kreve blodprøve eller noe for å motbevise det... selv om du visste at du aldri hadde så mye som sett puppen på dama.

Så det at du nå kan kreve å få testet farskapet er bare positivt slik jeg ser det. Det skulle saktens vært dratt litt lengre slik at påståtte fedre kunne krevd alt betalt tilbake med renter dersom de var beviselig lurt opp i stry, så kunne det vært opp til moren å prøve å få penger ut av den som evt. måtte være faren. Mye svin i skogen der.

 

 

Da synes jeg du skal være litt forsiktig med å være så påståelig :)

 

Før du har satt deg inn i :

 

Betaler menn barnebidrag mens de er heltidsstudenter?

 

Betaler menn barnebidrag mens de er arbeidsledige?

 

Kan mor nekte far samvær sånn uten videre?

 

Svar på spørsmålene finner du på nav.no :)

Barnebidragene regnes ut ifra foreldrenes evne til å betale. De skal ha nok penger til å klare seg i hverdagen selv også og i enkelte tilfeller kan bidragene frafalles. Summen for egen underholdning er vel rundt 6000,- hvis jeg ikke husker helt galt.

Så ja... menn kan bli pålagt å betale barnebidrag mens de er heltidsstudenter, men da sliter de vel ikke heller vil jeg tro. Arbeidsledige kan også betale barnebidrag. Dersom jeg hadde en løsunge, tjente 2 millioner på grunn av vannvittig offshore i siste år og ble arbeidsledig sist uke, så får jeg nok i arbeidsledighetstrygd til å kunne betale dette... i allefall inntil videre.

 

Mor kan ikke i utgangspunktet nekte far samvær sånn uten videre... men det er i teorien. Praksis har vist at mor enkelt kan sabotere for far på dette punktet... med statens velsignelse.

 

 

Tenk da gutter, før i gode gamle dager kunne menn bare løpe fra ansvaret sitt.

 

Dersom man som slåttedreng gjorde en av tjenestejentene gravid under slåtta, kunne man bare reise til en annen gård når tjenestejenta fortalte det - og dermed måtte jenta stri med sitt alene. Hun mista arbeidet sitt og hjemmet sitt og måtte klare seg alene. Og gutten kunne bare fortsette som før .

 

Det er slik vi vil ha det? At ingenting man gjør har konsekvens?

Men med litt nyere historie så kunne jentene påstå at du var faren og du måtte stri... ikke så veldig lenge siden du kunne kreve å få bevist farskapet.

Lenke til kommentar

Oi oi, her var det liv!

 

Uansett, om bordet hadde vært snudd og det var gutten som ble gravid, ja da kunne ikke satan sjøl ha stoppa meg i og se babyen min, passe på at den hadde det den trengte og hadde det bra, hatt samværsrett osv. Vært en del i min egen unges liv! Det er ungen som ender opp som det virkelige offeret til syvende og sist..

Lenke til kommentar
Oi oi, her var det liv!

 

Uansett, om bordet hadde vært snudd og det var gutten som ble gravid, ja da kunne ikke satan sjøl ha stoppa meg i og se babyen min, passe på at den hadde det den trengte og hadde det bra, hatt samværsrett osv. Vært en del i min egen unges liv! Det er ungen som ender opp som det virkelige offeret til syvende og sist..

 

Nettopp, derfor burde det aldri vært født.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...