Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud herrbrun, common sence? No?

 

Tenkte meg det

Dobbeltmoral? Hvorfor skulle guttene måtte ta noe mer ansvar for sine handlinger enn jentene? Common sence burde ihvertfall ikke du snakke for høyt om ;)

 

Gutten har sex, jenta har sex. Begge veit at det kan bli barn av det og hvorfor skal jenta ha en måte å komme seg ut av knipa på, mens guttene ikke.

 

Verden er urettferdig. Det har seg slik at vi kvinner er født med enkelte kroppsdeler som dere ikke har og omvendt. Vi er ikke like. Da blir det vanskelig å behandle et slikt tema hundre prosent likt. Om vi skulle det så hadde vi tråkket på en rekke med etiske problemstillinger, som feks bestemmelseretten over egen kropp osv.

Lenke til kommentar
"Skal vi ha sex?"

- oki, men skriv under her først da.

 

Akuratt det samme jeg tenkte...

 

To fulle ungdommer kommer ravende inn døren, gutten slenger jenta på senga mens hu river av seg klærne... Hun ber han om å komme inn i hun, men i stedet drar han frem penn og papir. "Døh, du må skrive en fullmakt først... MAMMA! PAPPA! Jeg trenger vitner!"

Lenke til kommentar
Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

 

Hvorfor MÅ hun ABSOLUTT ha det barnet a? Hvis det ikke er planlagt og mannen ikke vil ha det, burde det bli abort, hvis ikke kan hun betale alt selv.

 

"Skal vi ha sex?"

- oki, men skriv under her først da.

 

Akuratt det samme jeg tenkte...

 

To fulle ungdommer kommer ravende inn døren, gutten slenger jenta på senga mens hu river av seg klærne... Hun ber han om å komme inn i hun, men i stedet drar han frem penn og papir. "Døh, du må skrive en fullmakt først... MAMMA! PAPPA! Jeg trenger vitner!"

 

Det er genialt da, rart ingen har tenkt på det før^^

Lenke til kommentar
Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

En tusenlapp eller to i måneden i 18 år blir faktisk ganske mange tusen da... flere hundretusen kroner faktisk, jeg vet ihvertfall at jeg hadde blitt rimelig pissed om ei jente hadde lurt meg. Greit nok hvis det er et uhell, men om jenta juger om prevansjon så kan hun ta på seg alt ansvar. Det skjer faktisk, og ikke kun med ons...

Lenke til kommentar

Du må ha fullmakt, og papiret må tinglyses. Veldig mye styr for et usselt ligg må jeg si.

 

Bruk kondom. Herregud. Hvor vanskelig skal det egentlig være?

Man kan aldri være 100% sikker, da. Og de små prosentene hvor det er utrygt må man nesten være villig til å ta hvis man ønsker seg et ligg ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

En tusenlapp eller to i måneden i 18 år blir faktisk ganske mange tusen da... flere hundretusen kroner faktisk, jeg vet ihvertfall at jeg hadde blitt rimelig pissed om ei jente hadde lurt meg. Greit nok hvis det er et uhell, men om jenta juger om prevansjon så kan hun ta på seg alt ansvar. Det skjer faktisk, og ikke kun med ons...

 

Hvordan skal domstolen i såfall bedømme om hun har juget eller ikke? Det blir ord mot ord, det funker da ikke.

Lenke til kommentar
Hvorfor MÅ hun ABSOLUTT ha det barnet a? Hvis det ikke er planlagt og mannen ikke vil ha det, burde det bli abort, hvis ikke kan hun betale alt selv.

 

Kanskje det blir enklere for deg å forstå etterhvert som du blir eldre, men mest sannsynlig vil du aldri forstå, fordi du ikke har livmor og eggstokker ;)

 

Det handler ikke om at man bare måååå ha en baby .Det handler om å ta ansvar . Jeg har opplevd en gang å være redd for at jeg var gravid. Jeg var 16-17 år gammel, og hadde vært sammen med kjæresten min i ett år. Jeg tenkte ikke på hvordan jeg skulle få tatt abort. Jeg tenkte på hvordan det måtte bli å få barn i så ung alder. Rett og slett fordi abort ikke var et alternativ, og det til tross for at jeg aldri hadde ønsket meg barn.

 

I dag er jeg 23 år gammel, og selvsagt veldig glad for at jeg ikke var gravid den gangen. Hadde jeg vært det, og tatt abort, hadde jeg nok sittet her og tenkt på at babyen jeg kunne hatt skulle ha begynt i 1.klasse på barneskolen til høsten. Mange jenter som har tatt abort sliter veldig i etterkant.

Lenke til kommentar
Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

Selv om manges poster her virker ensformige her, er det en annen side ved saken. Moren får det for "lett" på et vis synst jeg. Ikke igjennom at hun får livslang luksus igjennom barnebidrag (det får hun ikke), men når det gjelder omsorg for barnet (annenhver helg til pappa, JIPPI!).

 

Hvilken far har lyst til å betale for et barn som de ser 1/6-1/7 del av året? Jeg sier at hvis faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre, så kan han betale bidrag, så sant kvinnen ikke har grunnlag for å forsørge barnet og vel så det alene. Men jeg synst og at faren burde få tilbud om ihvertfall delt omsorg med moren. Tror det er veldig mange fedre som føler seg regelrett snytt ved at man må betale en god del for et barn man knapt ser og kjenner i livet sitt, og at mye av frustrasjonen langs bidragsordningen ligger der.

Lenke til kommentar

For å være litt seriøs her:

En ting som irriterer meg kraftig, er når mannen VIL ha kontakt med barnet, men får ikke lov av moren :roll: Far har så lite han skulle sagt i mange tilfeller, og det er trist.. Men de reglene har vel forandret seg litt i det siste, heldigvis.

Det burde i etterkant være mulig å ha en form for kontrakt, hvor far fraskriver seg alt ansvar.

Jeg vet om de som har blitt far i ung alder, men som ikke ville ha noe med mor eller barn å gjøre. De har som oftes angret seg veeldig, og kommer krypende etter femten år.

Jeg synes det er veldig trist at en far ikke vil ta ansvar. Det skal tross alt to til for å laget et barn...

Det fins forbanna dritkjerringer der ute som har havnet i tidsklemma og lurer mannfolk. Veldig dumt på mange måter. Se på feks sykdom. Kanskje fyren har noe alvorlig arvelig som han ikke vil formere videre på?

 

Dette er lett å være stor i kjeften å mene ditt og datt om dette temaet, men jeg vil tippe de fleste blir veldig svake hvis en slik situasjon oppstår.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Hehehe :p

 

Knipa dere gutter er så redd for er å måtte betale en tusenlapp eller to i måneden i 18 år - fordi dere nekter å ha delt ansvar for barnet deres.

 

For jenta er det noe helt annet. Hun skal oppdra barnet, og forsørge det i 18 år. Kom ikke her og innbill dere engang at jenta ser på ONS som en mulighet til å melke deg for penger :p

 

Dere skjønner ikke poenget. For veldig mange jenter er ikke abort et alternativ engang ;)

En tusenlapp eller to i måneden i 18 år blir faktisk ganske mange tusen da... flere hundretusen kroner faktisk, jeg vet ihvertfall at jeg hadde blitt rimelig pissed om ei jente hadde lurt meg. Greit nok hvis det er et uhell, men om jenta juger om prevansjon så kan hun ta på seg alt ansvar. Det skjer faktisk, og ikke kun med ons...

 

Hvordan skal domstolen i såfall bedømme om hun har juget eller ikke? Det blir ord mot ord, det funker da ikke.

Hvis man har det skriftlig så er jo ikke det noe problem, skjønner at det ikke lar seg gjennomføre i praksis but still...

Lenke til kommentar

Dersom mannen er frisk og oppegående får han ordnet med delt samvær 50/50 dersom han har lyst. ;)

Jo mindre samvær han vil ha, jo mer må han betale.

 

Jeg er helt enig i at det er forferdelig med de mennene som blir lurt, og at det er stygt av jenta. Det skrev jeg allerede i mitt første innlegg her. Men denne tråden handler om en forsikring som gjør at gutter kan knulle rundt uten å måtte tenke på noe som helst.. Jeg synes faktisk man skal tenke seg om både en og ti ganger før man har ONS uten kondom .

 

Det å smelle ei kjerring på tjukka er tross alt ikke det aller aller verste som kan skje ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor MÅ hun ABSOLUTT ha det barnet a? Hvis det ikke er planlagt og mannen ikke vil ha det, burde det bli abort, hvis ikke kan hun betale alt selv.

 

Kanskje det blir enklere for deg å forstå etterhvert som du blir eldre, men mest sannsynlig vil du aldri forstå, fordi du ikke har livmor og eggstokker ;)

 

Det handler ikke om at man bare måååå ha en baby .Det handler om å ta ansvar . Jeg har opplevd en gang å være redd for at jeg var gravid. Jeg var 16-17 år gammel, og hadde vært sammen med kjæresten min i ett år. Jeg tenkte ikke på hvordan jeg skulle få tatt abort. Jeg tenkte på hvordan det måtte bli å få barn i så ung alder. Rett og slett fordi abort ikke var et alternativ, og det til tross for at jeg aldri hadde ønsket meg barn.

 

I dag er jeg 23 år gammel, og selvsagt veldig glad for at jeg ikke var gravid den gangen. Hadde jeg vært det, og tatt abort, hadde jeg nok sittet her og tenkt på at babyen jeg kunne hatt skulle ha begynt i 1.klasse på barneskolen til høsten. Mange jenter som har tatt abort sliter veldig i etterkant.

 

Da får hun betale alt selv. Hennes valg. Jeg syns ikke mannen skal lide av det valget som ikke han får tatt. I tillegg er det i noen situasjoner faren ikke får møte barnet, men betaler bidrag, DET er urettferdig det. Burde vertfall slippe bidraget.

Lenke til kommentar
Du er født i 1991, hvor mye vet du om emnet egentlig?

 

HEHE, vet ikke så mye om hvordan det blir med bidragsbetaling når mannen ikke får se barnet, ser den.

 

Tror jeg fjerner fødseldatoen. Irriterende når folk bruker alder som argument for at jeg tar feil. Jeg er jo bare 18 hva vet vel jeg... Ikke mye om dette emnet, nei, men etter det jeg har hørt, er det utrolig urettferdig.

Endret av FeddeLeGrand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...