Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjedelig at enkelte har så vondt med det, mens andre jenter slipper unna uten store problemer.

 

Ja det er forskjell på folk :) Noen jenter har jo enorme mens-smerter i flere dager før de får mensen, mens andre merker det ikke engang. Noen jenter har smerter under eggløsning, mens andre ikke merker noenting. Jeg har vanligvis ikke smerter, men dersom jeg utsetter mens ved å hoppe over sukkerpillene på brettet skal jeg love deg at det er vondt. Da snakker vi å ligge på sofaen hele dagen og vri seg i smerte.

 

Det med å hoppe over sukkertabelettene på p-pillebrettet er ikke livsfarlig for helsen til jenta, men det kan gjøre skade på fruktbarheten over tid. Noe normal bruk av p-piller også kan gjøre for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at abort ikke er lov (men kan søkes om) etter uke 12. Akkurat fordi sædcella begynner å ta form ! Så før det så er ikke den celleklumpen en BABY. Det ER jo, og skal bli et barn, men sånn sett så er det bare en slimete klump..

I uke syv er embryoet 1.5 cm.

Det begynner å ta form ganske tidlig, men de har ikke hjerne og organer som fungerer som et menneske.

For mange er heller ikke det poenget. Om en har en tro som definerer "sjel" så er dette en kjemisk reaksjon som inneholder en sjel. Ergo de kan ikke ta abort.

 

Og... Vi er alle sammen i prinsippet ikke annet enn en kjemisk reaksjon (en meget avansert sådan). Når er denne kjemiske reaksjonen avansert nok til å defineres som liv? Hva er det som nøyaktig definerer at en passerer grensen fra en kjemisk reaksjon uten å kunne kalle det liv til en kjemisk reaksjon som defineres som liv?

Lenke til kommentar
Vet du hva empati er?

 

Egosentrisme er det motsatte :)

Og mannfolk er inkapable til empati?

Jeg tror mannfolk må være gravid selv jeg, for å forstå dette med graviditet og abort.

 

Og jeg tror det er noe av det mest fornuftige som er blitt sagt i denne tråden

:!: og dere barnløse vet alt om det? Herregud. Du har da ingen anelse om jeg har vært borti flere aborter og fødsler enn du noensinne kommer til å være.

 

Og at en 17åring ikke har sjans til å vite like mye som "store voksne deg"? please. Alder er irrelevant, det finnes 20-åringer som har opplevd mer enn en gjennomsnittlig 80-åring.

Ei datter av narkomane foreldre som har klart seg alene siden hun var 9, har way mer livserfaring ved 17 enn du vil ha ved 30.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Ei datter av narkomane foreldre som har klart seg alene siden hun var 9, har way mer livserfaring ved 17 enn du vil ha ved 30.

 

Har hun virkelig det? For meg høres det ut som hun har hatt en jævlig barndom, og gått glipp av store deler av tenårene etter å ha blitt kastet ut i voksenlivet med ansvar og plikt.

 

Ellers enig i det du argumenterer for. Jentene her har ikke opplevd noe av det vi diskuterer, men prøver likevel å 'vinne' diskusjonen ved å sette seg selv høyere. Det skjer ikke overraskende i hver tråd her i gården.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Ei datter av narkomane foreldre som har klart seg alene siden hun var 9, har way mer livserfaring ved 17 enn du vil ha ved 30.

 

Har hun virkelig det?

Javisst! Ikke nødvendigvis mer positiv erfaring, men hun vet fryktelig mye mer om lifes hard facts, og den tøffe realiteten.

Lenke til kommentar

Er litt enig i det selv egentlig. Er jente forresten.

 

Men det er èt problem med akkurat det forslaget som bekymrer mange kvinner der ute. Kodeordet er voldtekt! Det skjer uttalige voldtekter hvert år og en høy prosent av dem er jenter som har vært uheldige på en fest. Problemet er at mange jenter blir smelt på tjukka av det og det skaper en del psykiske og emosjonelle problemer. Jenter er som regel av den litt "emosjonelle" typen og veldig mange jenter som havner på tjukka velger å beholde ungen. Kanskje var de ung og dum eller kanskje hadde de ikke hjerte til å føle skyldfølelsen ved å ha tatt abort. Mange av disse jentene er veldig, veldig unge og har ikke fullført utdanningen sin. Siden de blir gravide i så ung alder rekker de ofte heller ikke få seg en utdanning som de kanskje hadde planlagt. Dette skaper store økonomiske problemer og å oppdra en unge er ikke billig. DERFOR burde menn være tvungen til å betale barnebidrag osv.

Lenke til kommentar

Som herrbrun sier, du kan ikke medregne voldtekt her. Hvor mange damer går uansett til voldtektsmannen og krever barnebidrag, så de må ha jevnlig kontakt med ham? Og vet de hvem han er, så må de da anmelde, og da er problemstillingen en helt annen.

 

..med mindre du med "uheldig på fest" mener ONS i fylla, da er det langt fra voldtekt.

Lenke til kommentar

Dersom ONS-forsikringen innføres kommer voldtektsanklagene til skyte i været etter jentene har blitt gravide med alkohol eller andre rusmidler i blodet.

 

Det kan føres på minussiden til opplegget. Det er allerede nok av falske voldtektsanklager.

 

 

Edit: Typos.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det å ha sex er selve oppskriften på det å få barn. Så hvis man ikke er klar for å ta det ansvaret hvis uhellet skulle være ute, så får man bare holde dere unna alt som heter jenter.

 

Jeg syns dere burde være fornøyd med denne barnebidragsordningen, tenk på jenta som må passe på ungen helt til han/hun blir voksen ;)

Lenke til kommentar
Det å ha sex er selve oppskriften på det å få barn. Så hvis man ikke er klar for å ta det ansvaret hvis uhellet skulle være ute, så får man bare holde dere unna alt som heter jenter.

 

Jeg syns dere burde være fornøyd med denne barnebidragsordningen, tenk på jenta som må passe på ungen helt til han/hun blir voksen ;)

Hvis du skal bruke den argumentasjonen, hvorfor skal det være lov å ta frivillig abort? Eneste abort som, i følge din logikk, bør være lovlig, vil jo da være av medisinske grunner. Da er det selvfølgelig lege som avgjør, og ikke du.

Lenke til kommentar
Det å ha sex er selve oppskriften på det å få barn. Så hvis man ikke er klar for å ta det ansvaret hvis uhellet skulle være ute, så får man bare holde dere unna alt som heter jenter.

 

Jeg syns dere burde være fornøyd med denne barnebidragsordningen, tenk på jenta som må passe på ungen helt til han/hun blir voksen ;)

Jeez, hvor mange er det egentlig av dere der ute?! Dere som ikke innser at "hold pikken i buksa" åpner akkurat like mye for abortforbud under argumentasjonen "dere skulle holdt bena samlet"? Det kan umulig være SÅ vanskelig å se sammenhengen og forstå?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...