Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at abort ikke er lov (men kan søkes om) etter uke 12. Akkurat fordi sædcella begynner å ta form ! Så før det så er ikke den celleklumpen en BABY. Det ER jo, og skal bli et barn, men sånn sett så er det bare en slimete klump..

Spørsmålet er om det er et liv eller ei. (til info er det litt rart å si det er sædcella som tar form, når egget er størstedelen av fosteret).

At det ikke er lov etter uke 12 har vel i tillegg noe med praktiske årsaker å gjøre? Hvor lett og ufarlig aborten kan utføres, med minimale fysiske konsekvenser for dama? Gjør man det veldig mye senere må man jo til med keisersnitt liksom.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager. embryo da :p

Dør barnet når det har blitt et par måneder så hender det at kvinnen må føde det. Det er mange som må føde et dødt barn i syvende måned fordi barnet har dødd i magen :( Det må ha vært grusomt. Så de tar ikke alltid snitt.

 

Jeg synes denne er litt søt jeg :p Skulle ikke ha blitt større enn dette. Kunne hatt den i ei fyrstikk eske..

10306rtLat.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Argument som går på "eg har levd lenger enn deg og du har dermed mindre erfaring og kunnskap"...and so on and so forth. Er argument som ikkje høyrer hjemme i nokon diskusjonar. Og viser ikkje noko anna enn at du sjølv ikkje klarer å komme med skikkeleg argument basert på fakta.

Når du då i tillegg avslutter det heile med eit personangrep gjer det heile innlegget ditt meiningslaust.

 

Kortid det er liv og ikkje er opp til kvar enkelt å bestemme, mange meiner at det er liv frå det sekundet egget blir befruktet, andre meiner at det ikkje er liv før det er født (dette er då ytterpunkta).

Når staten seier at det ikkje er lov til å ta abort etter veke 12, burde det vere ein peikepinne på korti det begynner å bli noko meir enn ein klump med celler.

 

Sjølv om det er som Toth seier, at etter veke 12 blir det stadig meir problematisk å ta abort.

Lenke til kommentar

Det finnes jenter som ikke merker at de er gravide før de er langt på vei og kommer på tilfeldig at det er lenge siden sist de hadde menstruasjon.

 

Det er også jenter som merker på kroppen at de er gravide før de i det heletatt skulle hatt menstruasjon - dvs ikke mer enn 10-12 dager etter befruktning.

 

Det kan være ømme bryster, lettere tissetrengt (hormonelt, ikke grunnet at "barnet" presser på urinblære) , kvalme, tretthet osv.osv.

 

Jeg vil tro det er 10 ganger enklere å ta abort for ei jente som ikke har kjent forandringer på kroppen i det heletatt, i forhold til ei jente som har merket store forandringer veldig tidlig.

 

Og argumentet "jeg har levd lengre enn deg" bør fungere veldig fint når man snakker om slikt. En 17'årig har ikke sjangs til å kunne like mye om emnet som f.eks ei jente på 24 ;)

Lenke til kommentar

Klarer ikke dere jenter å forstå hva det er de fleste av oss (dog ikke trådstarter) mener? Klarer dere ikke se det urettferdige i at jentene har et valg (selv om det er et tungt, kjipt valg med fæle konsekvenser), mens guttene ikke har noe valg i det hele tatt? Er det ikke bedre å ha et valg (å kunne velge å leve med skammen/sorgen over å ha drept noe som var på vei til å bli et menneske), enn å ikke ha noe valg overhodet?

Lenke til kommentar
Hvordan høres det ut å bli sparket så hardt i ballene at du blir liggende til sengs i to dager, føler deg dårlig i en uke, er redd for at du har blitt steril i lange tider fremover og er skikkelig deprimert og lei deg i en god god god stund.

Hvis jeg gjør en jente gravid og hun sier at den eneste måten hun tar abort på er at dette gjennomføres på meg, så går jeg med på det.

 

edit: Ikke at jeg ser for meg at noe kunne gjort meg så deprimert, ihvertfall ikke at celleklumper fjernes fra en kvinnekropp. Da måtte du i så fall drept katten min eller noe, og selv da hadde jeg ikke vært lei meg i en "god god god stund". Det er greit å ikke være så emosjonell som enkelte jenter.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Klarer ikke dere jenter å forstå hva det er de fleste av oss (dog ikke trådstarter) mener? Klarer dere ikke se det urettferdige i at jentene har et valg (selv om det er et tungt, kjipt valg med fæle konsekvenser), mens guttene ikke har noe valg i det hele tatt?

Klart skjønner jeg at det er kjipt for dere.

Lenke til kommentar
De fleste jenter jeg har vært med pleier å ha mensen 3-4 ganger i året, da de har regulert den ved hjelp av pillen.

 

Det er ikke akkurat bra for kroppen :) P-piller i seg selv med "vanlig bruk" er faktisk ikke bra for kroppen engang. Dere hadde blitt overrasket hvis dere viste hvor mange jenter som ikke kan gå på p-piller.

 

Jeg skal heise flagget den dagen de begynner å selge "p-piller" for menn.

 

EDIT: Jeg har selv regultert det slik som "de fleste jentene dine". Men da i forbindelse med f.eks sydentur og lignende, og kun for en periode. Det er så jævlig vondt når man går i to sykluser slik at jeg ikke gjør det uten ekstra god grunn

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...