Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Jeg sa aldri at alt kan fikses hos psykolog, men depresjoner og angst etter abort kan hjelpes.

Man kan selvfølgelig knaske lykkepiller resten av livet, men livssynskriser og frykt for å havne i helvete er ikke noe psykologer kan gjøre så mye med.

Vel, nå er det (heldigvis?) ikke mange jenter i dagens samfunn som er så dogmatiske i sitt livssyn at de tror de havner i helvete av å ta abort.

Uansett er dette punktet likt for begge parter, livssynskrise ifht abort kan like gjerne mannen havne i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nå er det (heldigvis?) ikke mange jenter i dagens samfunn som er så dogmatiske i sitt livssyn at de tror de havner i helvete av å ta abort.

Det var et worst-case eksempel for å illustrere hvor tåpelig det er å si at man bare kan gå til psykolog. Men jeg vil påstå at de fleste har et livssyn hvor man ikke stiller seg likegyldig til det å ta et liv, om det så er overfor Gud, menneskeheten, eller bare fordi man er indoktrinert med at det er galt. Det er ikke noe man burde ta lett på, og å legge press på ei jente for å ta abort er noe av det mer forkastelige jeg kan tenke meg.

 

Uansett er dette punktet likt for begge parter, livssynskrise ifht abort kan like gjerne mannen havne i.

Mannen kan ikke ta det valget. Makt og ansvar går hånd i hånd.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Uansett er dette punktet likt for begge parter, livssynskrise ifht abort kan like gjerne mannen havne i.

Mannen kan ikke ta det valget. Makt og ansvar går hånd i hånd.

Klart mannen kan komme i samme dilemma, han var også med på å skape et liv, han kan føle akkurat like sterkt at hun ikke må drepe barnet fordi da kommer de begge til helvette.

Lenke til kommentar
Mannen har liten makt over beslutningen, dermed lite ansvar, og følgelig lite skyld. Det følger av ganske enkel logikk.

Og hadde bare sorg vært logisk så hadde jeg vært enig. Men dessverre blir jenter lei seg når de slår opp med en gutt, og når sønnen dør i en bilulykke så tenker faren "Hva om jeg bare hadde hentet ham? Alt er min feil!", og generelt så feiler folk miserabelt når det gjelder å tenke logisk når de er lei seg.

 

Jeg skulle gjerne overtatt hele prosessen, da jeg ikke føler noen form for samvittighet. Jeg ser ikke på et foster som et liv i noe større grad enn en ørkenrotte eller en uønsket kattunge.

Lenke til kommentar
Når det er så mye bedre å ha sex? Da foretrekker jeg heller å presse jenten til å ta abort slik jeg gjør nå.

 

Ærlig talt, her prøver man å gjøre noe bedre for samfunnet og alt man får er tullete forslag om å ikke ha sex tilbake.

Og hva gjorde du for å unngå at hun skulle bli gravid?

Vi droppet vel begge kondom og hun droppet p-pille, så hun leder 2-1 i hva man kunne gjort for å unngå å bli gravid. Når hun i tillegg ikke tar pillen eller abort så er stillingen 4-1 når det gjelder tabber som førte til barn.

Umoden ansvarsfraskrivelse heter dette. Gro baller og ta ansvaret for dine handlinger. Så lenge du ga faen i gummi så godtok du at hun kunne være en halvpsyko kjerring som dreit i om hun ble gravid eller ei. Og... Bry deg om ungen i alle fall. Uansett hvor mye du skulle øsnke å kappe hodet av henne.

Lenke til kommentar
Slipper menn billig unna? Mener du virkelig det? Jeg har venner som tabbet seg ut i 18-årsalderen, da var det angrepille som feilet og en jente som nektet å ta abort, og han må fortsatt forholde seg til ungen, i tillegg til å betale. Samtidig drikker jeg rødvin på hverdager og har sex med småjenter uten andre utgifter enn leie og strøm, så jeg tror nok ikke han sammenligner livene våre og tenker at han slapp billig unna.

Å herregud så masete det er å forholde seg til sitt barn... :roll: Hva med å kappe strengen jo før jo heller?

Lenke til kommentar
Og hadde bare sorg vært logisk så hadde jeg vært enig. Men dessverre blir jenter lei seg når de slår opp med en gutt, og når sønnen dør i en bilulykke så tenker faren "Hva om jeg bare hadde hentet ham? Alt er min feil!", og generelt så feiler folk miserabelt når det gjelder å tenke logisk når de er lei seg.

 

Jeg skulle gjerne overtatt hele prosessen, da jeg ikke føler noen form for samvittighet. Jeg ser ikke på et foster som et liv i noe større grad enn en ørkenrotte eller en uønsket kattunge.

Sorg er ille, men tross alt noe man forholdsvis lett kommer over med tidens hjelp. Å kunne rettferdiggjøre det å ha tatt et liv er langt verre, for de fleste.

Lenke til kommentar
Når kunne man blande logikk og religion?

Logikk er en tankegang alle normale mennesker behersker, uavhengig av livssyn.

Du har kanskje aldri vært forelsket, f.eks.? Ja, alle mennesker besitter logikk, men i diverse situasjoner så er det mange som hiver den ut vinduet. Bevisst eller ubevisst. Er det logisk å kaste seg ut fra et fly eller en kran, med fallskjerm eller strikk?

 

Uansett er logikk langt fra noen universell sak, da hadde vi ikke hatt krig og diskusjoner. Min logikk er ikke din, min sier at X0=0. Kanskje din, hvertfall fleste andres, sier at X0=1.

Og det er en kjent sak at man enten må kaste logikken på båten, eller bøye den voldsomt for å kunne følge en såpass dogmatisk og konservativ religion som du bruker som eksempel.

 

Sorg er ille, men tross alt noe man forholdsvis lett kommer over med tidens hjelp. Å kunne rettferdiggjøre det å ha tatt et liv er langt verre, for de fleste.

Du tar jo utgangspunkt i at alle/de fleste ser et ukegammelt foster som et liv. Det går simpelthen ikke an å ta utgangspunkt i, da det er feil.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at jeg finner mindre seriøse tråder her inne.

 

Men jeg regner med du også hadde likt ideen om fyllekjøringsforsikring`?

 

Tegner man en slik dekker forsikringen boten dersom du skulle bli tatt for fyllekjøring. I tillegg dekker den taxi fra a til b i inntill 2 år mens du venter på å få tilbake lappen. Skulle du i tillegg være så uheldig å kveste noen dekker den også erstatningen til disse.

 

 

:roll:

 

Det hadde vært noe, hæ toth?

Lenke til kommentar
Både ONS og fyllekjøring er idiotiske ting man gjør i fylla som kan få konsekvenser for resten av livet .

 

Har du problemer med å se sammenligningen?

Jepp. Akseptert og ikke akseptert, lovlig og ulovlig, "fare" for å sette liv til verden, stor fare for å ta liv og helse..

(for klarhets skyld er ang. fyllekjøring i fet skrift)

Forskjellene er utallige, likhetene er lik 0. ONS kan i tillegg fint foregå edru. Sammenligningen din er elendig og ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...