Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Det er da ingen grunn overhodet til at han skal måtte fraskrive seg samvær og ansvar, selv om forsikringsselskapet betaler den månedlige "avgiften"?

If.. eier ikke bilen min fordi om jeg har den forsikret der eller kræsjer, den er fortsatt min. Eneste forskjellen er hvem som betaler ved uhell.

 

Hehehehe

 

Så du skal få meg til å tro at guttene her inne som ønsker seg en slik forsikring vil ta fornuftige valg for barnet sitt i en slik forsikringssak?

 

Kryss av for ønsket ordning

 

Null samvær med barnet. Utbetaler fullt barnebidrag kroner 1795,- per mnd til mor.

 

Samvær 2-3 netter i mnd. Utbetaler 1450,- per mnd til mor

 

Samvær 4-6 netter i mnd. Utbetaler 1295,- til mor

 

Samvær 10-14 netter i mnd. Utbetaler 695,- til mor

 

 

Kom ikke her å fortell meg at vi hadde sittet igjen med en skokk med 50/50 pappaer!

Du har forkastelig lave tanker om menn generelt, tydeligvis.

 

Tror du virkelig de velger samvær kun for å spare penger? Vel, isåfall er ikke det samværet på sunn grobunn uansett, så da kan man like gjerne la det være.

Barnet tjener ikke noe på å være sammen med en far som er der av plikt og heller ville vært på puben.

Desssuten sparer man vel knapt på det totalt, med utgiftene som påløper ved samvær.

Ergo kan vi anta at de som har samsvar har det av fri vilje, ikke av økonomiske årsaker.

 

Ergo vil ikke forsikringsordningen gjøre annet enn at han slipper å betale direkte til mor, men kun trenger å tenke på samværsutgiftene. Presiserer det igjen, ingen taper på dette.

Bortsett fra om du innbiller deg at man presser folk til samvær ved å tilby dem å spare hele 300kr mnd, og at dette er en god ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mennene her inne har jo lyst på forsikringen for å kunne melde seg helt ut , så ja, jeg mistenker at de ikke vil ta ansvar dersom det er en lett tilgjengelig mulighet.

 

Hadde en slik forsikring blitt til, vil jeg anta at det ville vært en heftig egenandel knyttet til den :!: 50.000 f.eks

Jeg har hørt (rett meg hvis jeg tar feil) at et barn kan koste opp mot 400 000kr i barnebidrag. Hvis man kan betale 50 000kr én gang mot at man ikke kan fanges av en ONS så tror jeg kanskje det er verdt det. Alternativet blir at man kan kreve abort, men det ser jeg heller ikke for meg skjer med det første. ^^

Lenke til kommentar

Problemet med dagens ordning i mine øyne, er ikke nødvendigvis at kvinnen sitter med bukta, begge enda og hele makta.

 

Det er at alt for mange misbruker denne makta, som går utover faren, og det er grunnen til at jeg ser behov for en endring.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt den løsningen hvor jeg måtte betale minst. Hvis det innebærte at jeg måtte være med ungen 14 netter i måneden så hadde jeg vurdert det. Evt kuttet litt ned hvis jeg hadde ting å gjøre.

 

Virker som om du ikke tenker over at ungen koster deg penger hver natt han er på besøk, med mindre han sitter i en krok i mørket med et pledd over seg.

 

 

 

Skulle jeg hatt en kampsak rundt dette emnet ville det heller blitt samværsrettigheter enn ONS-forsikring. Jeg hadde blitt glad i det lille nurket, og dama som hadde lurt meg ville sannsynligvis ikke brydd seg særlig om mine behov. Det samme skjer etter samlivsbrudd, sint mor flytter vekk med ungene og straffer pappa med avstand. Det er sikkert skrevet mange ganger før i tråden.

Lenke til kommentar
Du har forkastelig lave tanker om menn generelt, tydeligvis.

 

Jeg har vist utviklet noen negative tanker etter å ha sett alt enkelte menn skriver i denne tråden :!:

 

Jeg tror mange ville bli overrasket hvis dere viste hvor vanskelig den kan være å bli gravid. Mange jeg kjenner prøvde aktivt i nærmere et år før det klaffet og de ble gravide

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i trådstarters synspunkter. Hadde samme tanker og ideer flyende rundt inne i hodet mitt da jeg var yngre, men så skjedde det noe som skjer med ethvert hankjønn inne på dette forumet. Gutten blir mann. Det som kjennetegner en mann, er at han retter seg opp i ryggen og stirrer motvinden rett i hvitøyet. Når du gir andre ei bønne, må du forvente å få to tette og en badehette tilbake. Slik er sex, og er du ikke forsiktig så smeller det. Da må du ta ansvar.

 

Om man er så utrolig redd for å bli far/mor ved et uhell, burde man da ikke bli mer kritisk til hvem man ligger med? Det er for mange vettløse i dette samfunnet og de forventer nærmest at samfunnet skal stå bak deres rett til å bryte godt innarbeidede samfunnsnormer. Derfor må jeg trekke litt på smilebåndet nå realitetene, som barnebidrag, smekker dem i ansiktet.

Lenke til kommentar
er du ikke forsiktig så smeller det. Da må du ta ansvar.

 

Om man er så utrolig redd for å bli far/mor ved et uhell, burde man da ikke bli mer kritisk til hvem man ligger med

 

Kjønnssykdommer er ikke det samme som barnebidrag.

 

Jeg driter i hvem jeg ligger med, jeg vil ikke bli far uansett hvem moren er, for jeg vil ikke ha noe med barnet å gjøre. Det er ikke så enkelt som at hvis dama er fin og sjarmerende, så betaler jeg barnebidrag med glede.

 

Det går an å være uheldig også. Kondomer er ikke 100% sikre.

 

Jeg tror mange ville bli overrasket hvis dere viste hvor vanskelig den kan være å bli gravid.

 

Det forsvarer ikke å bli gravid med hensikt på ONS. Da får de heller adoptere...

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Du skal være rimelig uheldig hvis du har sex med kondom og dama blir gravid.

 

Dama skal ha eggløsning den dagen (1-2 dager i mnd) og .. vel.. kondomen bør vel helst sprekke, eller du bør bruke den feil . Sprekker kondomen bør DU ta ansvar og skaffe jenta en angrepille.

 

Har du sex, kondomen sprekker, dama har eggløsning, dere tar angrepille og dama er gravid etterpå.. ja da er det den nye frelseren du skal bli far til

Lenke til kommentar
Du skal være rimelig uheldig hvis du har sex med kondom og dama blir gravid.

 

Dette er ikke et argument mot - men snarere for - ons-forsikring. Og hvis jenta ikke vil ta angrepille, kan vel ikke mannen tvinge henne til det? Det er hennes kropp.

 

Jeg er ikke kristen, så tror ikke på jomfrufødsler.

Lenke til kommentar
Har du sex, kondomen sprekker, dama har eggløsning, dere tar angrepille og dama er gravid etterpå.. ja da er det den nye frelseren du skal bli far til

 

Vell, om dama har eggløysning og om ho tar angrepille blir vell hennar ansvar?

 

Sjølv om det hadde vært lettvindt for gutten og lure til dama ein liten tablett etterpå så er dama som må gjere valget med å ta angrepillen.

Er det også å anbefale at gutten krever å få sjå ein oversikt over når dama har eggløysning før dei gjer noke meir?

Lenke til kommentar
Er det også å anbefale at gutten krever å få sjå ein oversikt over når dama har eggløysning før dei gjer noke meir?

 

Har alle damer en sånn attest?

 

Det er jo ikke verre enn å gå til advokaten å tegne en bindene avtale der damen fratar deg alt av ansvar før ett ONS?

 

Ja, det er definitivt det første jeg tenker på på en lørdagskveld når jeg har fått i meg noen halvlitere.

 

Sex er ikke så digg i fylla.

Lenke til kommentar

Gutter bør iallefall være smartere enn at de putter tissen sin inn i tilfeldige jenter de har møtt på byen uten å bruke kondom .

 

Det er det sikreste av det sikre. I de fleste tilfeller bruker jenter p-piller eller annen prevansjon i tillegg. Med både p-piller OG kondom er man så godt sikret som det går an å bli.

 

 

Dere får det jo til å høres ut som om det er en skokk med damer der ute som bare venter på å utnytte sæden deres til å lage babyer!

 

Det finnes et par skrudde damer , men de aller fleste vil ha barn med noen de er kjæreste med da de vil ha en tilstedeværende pappa til barnet sitt.

 

Den beste ONS forsikringen må være å la være å oppgi navn eller annen personlig informasjon til trollkjerringa.

 

EDIT : Buskmannen: anng en "sånn attest". De fleste jenger vet ikke engang når de har eggløsning.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Er det også å anbefale at gutten krever å få sjå ein oversikt over når dama har eggløysning før dei gjer noke meir?

 

Har alle damer en sånn attest?

 

Det er jo ikke verre enn å gå til advokaten å tegne en bindene avtale der damen fratar deg alt av ansvar før ett ONS?

 

Ja, det er definitivt det første jeg tenker på på en lørdagskveld når jeg har fått i meg noen halvlitere.

 

Sex er ikke så digg i fylla.

 

Nei, men hvor mange er det som har ONS edru ? :hmm:

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller bruker jenter p-piller eller annen prevansjon i tillegg.

 

Ikke om hun ØNSKER å bli gravid! Det er jo det denne tråden handler om!

 

Er det forresten vanlig at jenter tar p-piller når de ikke er i et forhold?

 

Noen gjør det, noen gjør det ikke:)

 

Jeg har både gjort det, og ikke gjort det. Jeg hadde en kompis da jeg var singel, så det teller kanskje ikke. Men jeg har ikke hatt noen ONS heller, så jeg kan kanskje ikke svare så godt.

 

Det beste tipset er vel å alltid bruke kondom når man har ONS ;)

Lenke til kommentar
Du skal være rimelig uheldig hvis du har sex med kondom og dama blir gravid.

 

Dama skal ha eggløsning den dagen (1-2 dager i mnd)

Åneida, du må nok legge til noen dager gitt..

 

"Research has shown that some sperm may survive in the Fallopian tubes up to 7 days, with the average amount of time being 3 to 4 days."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...