Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle noen bry seg om det ble tilbudt uønsket graviditets-forsikring? Moren vil jo da få alle bidragene av forsikringsselskapet, så hun eller barnet vil ikke merke noen forskjell. Om pengene kommer fra mannen eller et selskap er jo likegyldig.

Forskjellen er at denne forsikringen kun gir økonomisk beskyttelse, og er diskriminerende. Det er flere problemmer med uønskede graviditer enn at det kun koster penger.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man ikke har sex frivillig, kalles det gjerne overgrep ;)

 

 

Det skal to til, og har ikke begge forstått konsekvensene som kan oppstå, syns jeg de faktisk skal la vær å ha sex i det hele tatt.

 

 

edit: Ikke tenkt over at de fleste har sex i løpet av livet enten pga lyst eller fordi de vil videreføre genene sine?

Snakker du til meg? Eneste grunn til at jeg nevner det jeg nevner, er absurditeten over at folk sier at "hvis man ikke vil ha konsekvensene av sex, så kan man bare la være."

 

Spør deg selv hvor ofte er sex styrt av rasjonelle valg og nøye vurdering? Så kan du spørre deg selv hvor ofte det er styrt av indre lyster som man har liten kontroll over.

 

Uansett hvor mange risker det er med sex, vil man fortsette å gjøre det. Å si at man bare kan la være, er ikke konstruktivt for debatten, og viser relativt lite innsikt i hvordan et menneskesinn fungerer.

Lenke til kommentar

Selv om man har indre lyster, betyr ikke det at man MÅ følge hver eneste en. Det går faktisk an å styre seg.

 

Og det er faktisk en del konsekvenser som kan forekomme pga sex, om man ikke har forstått det, da syns jeg faktisk ikke man burde ha sex.

 

Jeg sier ikke at man skal ta imot hvert eneste barn som blir unnfanget, men man må nesten være klar over at sex kan ende i graviditet. Og når man da har en ONS skal det bra gjøres å vite sikkert hva den gravide jenta kommer til å gjøre med det.

 

edit: Jeg sier ikke "hvis man ikke vil ha konsekvensene av sex, så kan man bare la være", men at man burde være klar over hva konsekvensene kan være. Det er mange som er seksuelt aktive som ikke vil ha barn og kjønnssykdommer, inkludert meg selv, men jeg forstår at det kan komme, og jeg har klare planer for hva jeg vil gjøre i en sånn situasjon.

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
Det er mulig å leve med psykiske ettervirkninger. Det er selvfølgelig ikke ideelt. Men vi kaster folk i fengsel, vel vitende om at de kan få psykiske ettervirkninger. Er ikke det mye av det samme?

Hvordan er det mye av det samme?

Er vel lite av det samme. Jeg følte at jeg trengte å bruke en sammenligning, men jeg ser nå at det ville vært bedre uten.

 

Jeg syns ikke psykiske ettervirkninger skal være en stor faktor når det er snakk om et menneskeliv. Jeg skjønner at psykiske ettervirkninger kan være veldig ille men da får man gå til psykolog, man blir vel anbefalt det etter abort.

Lenke til kommentar
Selv om man har indre lyster, betyr ikke det at man MÅ følge hver eneste en. Det går faktisk an å styre seg.

Bare til en viss grad. Det er uansett forskjell på å si at man kan la være å ha sex, og man kan styre seg...

 

Og det er faktisk en del konsekvenser som kan forekomme pga sex, om man ikke har forstått det, da syns jeg faktisk ikke man burde ha sex.

Synsing hjelper ingenting. Hvis du vil at utsagnene dine skal være noe annet enn nedsettende og arrogant, er du nødt til å utdype hvordan man skal kunne fremme en slik måte, og på hvilken måte den skal hjelpe. Hvis ikke blir det like nyttesløst som at jeg sier: "Jeg syns man skal ikke skal drepe. Jeg syns at alle folk som dreper hverandre, burde slutte å drepe hverandre." En slik uttalelse hjelper ingen verdens ting, og viser at jeg har liten forståelse for det problemet jeg kommenterer.

 

Jeg sier ikke at man skal ta imot hvert eneste barn som blir unnfanget, men man må nesten være klar over at sex kan ende i graviditet. Og når man da har en ONS skal det bra gjøres å vite sikkert hva den gravide jenta kommer til å gjøre med det.

Jeg har ikke kommentert noe du har sagt på dette området. Mine kommentarer var rettet mot arrogante påstander som viser lite perspektiv og vilje til konstruktiv hjelp til problemet som sier "Hvis man ikke kan ta ansvar for konsekvenser sex har, bør man ikke ha sex."

 

edit: Jeg sier ikke "hvis man ikke vil ha konsekvensene av sex, så kan man bare la være", men at man burde være klar over hva konsekvensene kan være. Det er mange som er seksuelt aktive som ikke vil ha barn og kjønnssykdommer, inkludert meg selv, men jeg forstår at det kan komme, og jeg har klare planer for hva jeg vil gjøre i en sånn situasjon.

Kjempebra for deg det. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan dette hjelper noe som helst med hensyn på mennesker som ikke oppfyller kravene dine til å ha ansvarsfull sex. Med mindre du har noe forslag til hvordan man skal nå frem til de som ikke er "klar over hva konsekvensene kan være."

Lenke til kommentar

Dette er kanskje det beste forslaget jeg har sett på å få bukt med uønsket graviditet-problematikk. Eller kanskje alle menn skulle fått denne forsikringen gratis, over skatteseddelen, finansiert av en liten ekstraskatt for kvinnene, som jo tross alt har og må ha all makt ellers i disse sakene?

 

EDIT: Forresten burde noen prøve å kjøre noe slikt på reiseforsikringen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Selv om man har indre lyster, betyr ikke det at man MÅ følge hver eneste en. Det går faktisk an å styre seg.

Bare til en viss grad. Det er uansett forskjell på å si at man kan la være å ha sex, og man kan styre seg...

Jeg har aldri sagt at man skal la vær å ha sex i det store og det hele.

 

Og det er faktisk en del konsekvenser som kan forekomme pga sex, om man ikke har forstått det, da syns jeg faktisk ikke man burde ha sex.

Synsing hjelper ingenting. Hvis du vil at utsagnene dine skal være noe annet enn nedsettende og arrogant, er du nødt til å utdype hvordan man skal kunne fremme en slik måte, og på hvilken måte den skal hjelpe. Hvis ikke blir det like nyttesløst som at jeg sier: "Jeg syns man skal ikke skal drepe. Jeg syns at alle folk som dreper hverandre, burde slutte å drepe hverandre." En slik uttalelse hjelper ingen verdens ting, og viser at jeg har liten forståelse for det problemet jeg kommenterer.

Mener ikke du at man burde forstå konsekvensene av sex? En får ikke innprenta konsekvensene av sex, annet enn fra en flau lærer i 10. klasse som står og prater om herpes og gravide jentunger mens flesteparten av elevene ikke klarer slutte å fnise fordi læreren nevner ordet "sex" eller "samleie". Jeg sier absolutt ikke at folk skal slutte å ha sex, jeg mener kunnskapen til de fleste burde oppdateres. Folk kan ha så mye sex de bare vil, for min del. Og de kan forsåvidt være så ansvarsløse de bare vil, så lenge det ikke går utover meg på noen måte.

 

Jeg sier ikke at man skal ta imot hvert eneste barn som blir unnfanget, men man må nesten være klar over at sex kan ende i graviditet. Og når man da har en ONS skal det bra gjøres å vite sikkert hva den gravide jenta kommer til å gjøre med det.

Jeg har ikke kommentert noe du har sagt på dette området. Mine kommentarer var rettet mot arrogante påstander som viser lite perspektiv og vilje til konstruktiv hjelp til problemet som sier "Hvis man ikke kan ta ansvar for konsekvenser sex har, bør man ikke ha sex."

Jeg quota ikke deg direkte, så ikke anta at alt i posten var mynta på dine poster.

 

edit: Jeg sier ikke "hvis man ikke vil ha konsekvensene av sex, så kan man bare la være", men at man burde være klar over hva konsekvensene kan være. Det er mange som er seksuelt aktive som ikke vil ha barn og kjønnssykdommer, inkludert meg selv, men jeg forstår at det kan komme, og jeg har klare planer for hva jeg vil gjøre i en sånn situasjon.

Kjempebra for deg det. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan dette hjelper noe som helst med hensyn på mennesker som ikke oppfyller kravene dine til å ha ansvarsfull sex. Med mindre du har noe forslag til hvordan man skal nå frem til de som ikke er "klar over hva konsekvensene kan være."

Hva med bedre seksualundervisning? Og ikke begrense det til et prosjekt altfor sent på ungdomsskolen?

 

 

Hadde du noe poeng i denne posten overhodet, annet enn å angripe mine meninger og kalle meg arrogant?

 

Og "problemet" du kommenterer? At sexlysten vår er styrt av indre lyster? Selvfølgelig er den det, det skal jeg ikke krangle med deg på, men det går da for faen av å styre sine lyster og sine handlinger! Om jeg skal fortsette draps-sammenligningen din - hadde du frikjent et menneske som hadde drept et annet dersom vedkommende hadde brukt den unnskyldningen? "Nei, du, sorry. Jeg klarte bare ikke styre meg. Drapslysten min er så sterk, skjønner du!"

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke psykiske ettervirkninger skal være en stor faktor når det er snakk om et menneskeliv. Jeg skjønner at psykiske ettervirkninger kan være veldig ille men da får man gå til psykolog, man blir vel anbefalt det etter abort.

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til. Mener du kvinner burde gå til psykolog for å skåne mannen for et par kroner?

Lenke til kommentar
Det er mulig å leve med psykiske ettervirkninger. Det er selvfølgelig ikke ideelt. Men vi kaster folk i fengsel, vel vitende om at de kan få psykiske ettervirkninger. Er ikke det mye av det samme?

 

Hvordan kan du sammenligne kriminelle i fengsel med ei dame som har tatt abort???

 

Klart er det mulig. Men hvilket liv er det å utvikle depresjoner eller dyp sosial angst, som gjør at du ikke greier å gå ut døra for å hente posten? :roll:

 

Har du noen gang slitt psykisk??

Hvis du har det, eller kjenner noen som gjør det, så hadde du ikke spyttet ut av deg en slik uvitende kommentar.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke psykiske ettervirkninger skal være en stor faktor når det er snakk om et menneskeliv. Jeg skjønner at psykiske ettervirkninger kan være veldig ille men da får man gå til psykolog, man blir vel anbefalt det etter abort.

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til. Mener du kvinner burde gå til psykolog for å skåne mannen for et par kroner?

Nei. Jeg mener man skal tenke hovedsakelig på barnet i abortsaker.

 

Det er mulig å leve med psykiske ettervirkninger. Det er selvfølgelig ikke ideelt. Men vi kaster folk i fengsel, vel vitende om at de kan få psykiske ettervirkninger. Er ikke det mye av det samme?

 

Hvordan kan du sammenligne kriminelle i fengsel med ei dame som har tatt abort???

 

Klart er det mulig. Men hvilket liv er det å utvikle depresjoner eller dyp sosial angst, som gjør at du ikke greier å gå ut døra for å hente posten? :roll:

 

Har du noen gang slitt psykisk??

Hvis du har det, eller kjenner noen som gjør det, så hadde du ikke spyttet ut av deg en slik uvitende kommentar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_and_mental_health

Les den.

 

Personangrep kan du slutte med. Det overbeviser ikke meg på noen måte. Det eneste som skjer er at folk ser ned på deg.

Lenke til kommentar
Nei. Jeg mener man skal tenke hovedsakelig på barnet i abortsaker.

Og man gjør ikke det hvis man velger å ikke frata barnet dets rett til liv?

Nei. Man gjør ikke det om man unngår å ta abort fordi det kan føre til depresjon og angst. Depresjon og angst er alvorlige problemer, men jeg mener at barnet er verdt mer.

 

Men det sporte av litt. Jeg mener at menn bør slippe å betale barnebidrag om de ikke er enige i at damen ikke vil ta abort. Dette mente Linn_Christine at man ikke kunne gjøre fordi veldig mange kvinner "ikke har et alternativ". Jeg kan være med på at noen kvinner ikke kan gjøre det fordi det er farlig for dem, dvs noe galt som gjør at de kan dø, men jeg godtar ikke at kvinner skal se på abort som umulig fordi det er mulig å bli deprimert. Det er slikt det går an å få hjelp med, og det er sterkt anbefalt etter abort. Den verste depresjonen og angsten er den som kommer snikende, du kan gjøre ganske mye mot det om du er forberedt.

Lenke til kommentar

hva med å fryse ned nok sperm til å sikre planlagt avkom og deretter sterilisere seg? burde da funke bedre enn å mase seg til en eventuell abort.

 

ser at Osebergklinikken tar 4 650,- for sterilisering av menn og har maks 1 ukes ventetid.

 

gjerne sammen med kondom og p-piller for menn (http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/01/422065.html)

 

edit: la til noe.

edi2: la til pris ang sterilisering.

Endret av Leken
Lenke til kommentar
Nei. Jeg mener man skal tenke hovedsakelig på barnet i abortsaker.

Og man gjør ikke det hvis man velger å ikke frata barnet dets rett til liv?

Nei. Man gjør ikke det om man unngår å ta abort fordi det kan føre til depresjon og angst. Depresjon og angst er alvorlige problemer, men jeg mener at barnet er verdt mer.

 

Men det sporte av litt. Jeg mener at menn bør slippe å betale barnebidrag om de ikke er enige i at damen ikke vil ta abort. Dette mente Linn_Christine at man ikke kunne gjøre fordi veldig mange kvinner "ikke har et alternativ". Jeg kan være med på at noen kvinner ikke kan gjøre det fordi det er farlig for dem, dvs noe galt som gjør at de kan dø, men jeg godtar ikke at kvinner skal se på abort som umulig fordi det er mulig å bli deprimert. Det er slikt det går an å få hjelp med, og det er sterkt anbefalt etter abort. Den verste depresjonen og angsten er den som kommer snikende, du kan gjøre ganske mye mot det om du er forberedt.

Å ta et liv er et etisk valg. Om det så er Gud eller menneskeheten man føler at man må stå til rette for, så er ikke det noe som kan fikses med en time hos psykolog. Hvis du i fylla kjører ned en førsteklassing på vei over et fortau, tror du den skyldfølelsen enkelt kan fjernes med litt hjernekrymping?

 

Edit: Og da har vi enda ikke gått inn på metafysikk og himmel og helvete.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke psykiske ettervirkninger skal være en stor faktor når det er snakk om et menneskeliv. Jeg skjønner at psykiske ettervirkninger kan være veldig ille men da får man gå til psykolog, man blir vel anbefalt det etter abort.

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til. Mener du kvinner burde gå til psykolog for å skåne mannen for et par kroner?

 

 

jeg er redd det er akkurat det det dreier seg om i denne tråden gitt...

 

Jeg prøvde å diskutere dette med typen min for å høre hans synspunkter i saken. Det ble lite diskutering gitt. "Da hadde jeg måttet ta ansvar og betalt barnebidrag" var svaret hans.

 

Godt å vite at mannen jeg er forlovet med har fornuften i behold. :love:

Lenke til kommentar
Personangrep kan du slutte med. Det overbeviser ikke meg på noen måte. Det eneste som skjer er at folk ser ned på deg.

Du følte deg angrepet, faktisk.

 

Jeg tror de fleste med litt vett i behold, hadde tatt ansvar for en graviditet.

De jeg kjenner som har smelt damer på tjukka har tatt utfordringen med et godt smil -selv om det var et slag i trynet der og da.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å diskutere dette med typen min for å høre hans synspunkter i saken. Det ble lite diskutering gitt. "Da hadde jeg måttet ta ansvar og betalt barnebidrag" var svaret hans.

 

Godt å vite at mannen jeg er forlovet med har fornuften i behold. :love:

 

Jeg skal ikke si at jeg ikke tror han, men skulle han giddet å si noe annet til deg mener du? :p

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke svare, for henne.

Som jeg skrev over her:

De fleste tar faktisk ansvar, selv om de ikke har dritlyst på barn der og da ;)

Siden de er samboere og alt det der, så tipper jeg han tar utfordringen på strak arm hvis hun skal finne på å kalve.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...