Gå til innhold

hjelp til å tegne

-Spartakus-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er det du vil tegne da? :)

landskap, mennesker, mer tegneserie-aktig mennesker, dyr, klær, biler, romvesener... etc?

Egentlig har jeg lyst til å lære å tegne det meste liksom :p Alt jeg ser og kan tenge:)

Men har veldig lyst til å klare å tegne bra portretter av folk. Både vanlig og karikaturtegninger :p

Som sagt, det meste;)

Lenke til kommentar

start med å kopiere svart-hvitt foto, derfra går du over til fargefoto,derfra til å tegne levende og ekte ting. derfra til å tegne etter hukommelse.

finn frem noe foto som du liker. spander også på noe god tegneutstyr. knetgummi,tortillon (sandpapir må brukes til tortillon),kullstifter,blyanter i diverse størrelser og gode tegneark. ikke bruk de samme a4 arkene man bruker til printern. og jo, skaff også noe fixativ-spray som hjelper å bevare dine flotteste bilder.

tortillon er en papirblyant som brukes for å dra ut kullet for å danne skygger og dybde i bildene dine.

tegne mennesker og dyr er det vanskligste. mestrer du dette,så mestrer du alt.

kullstifter og blyant er det beste. ikke start med fargepastell ol. dette er komplisert og tar lang tid. svart hvitt er det beste.

"tegn hva du ser,ikke hva du tror du ser"...

tegning er å se og tegne nøyaktig hva du ser. derfor er svart-hvitt foto den beste starten for å trene opp synet ditt. fargefoto krever et litt mer trent syn så dette tar man etterhvert.

alle kan tegne,det krever bare å tegne nøyaktig det du ser. tegning har du glede av resten av livet. har du først lært dette så glemmer man det aldri.

mange starter å tegne etter hukommelse,men dette er vansklig og krever lang erfaring for å få det godt til. selvasgt alle kan tegne enkle ting etter hukommelse,men realistiske og detaljerte tegninger fra hukommelse er krevende.

husk også at tegning tar tid. i starten kan man bruke dager for å få et portrett til å se brukbart ut. med tiden blir du raskere og finner formene lettere og bommer ikke like ofte. da kan det samme protrettet gjøres på et par timer og samtidig se bedre ut.

lykke til og ta deg god tid i starten,vær tålmodig;)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar =) Jeg merker at jeg fort begynner å få til en del allerede:) Nå er ikke tegningene mine perfekte enda, men de begynner å ta form og blir mer og mer realistiske :D

Utrolig greit å "lære" noen teknikker på internett før en setter seg ned å tegner.

Og det blir bare morsommere og morsommere jo flinkere jeg blir:) Har begynt å sette opp stilleben og sette lys på det og tenge etter det:) Utrolig gøy=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...