Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvalme og hodepine samtidig

Lillemeg87

Anbefalte innlegg

Har i det siste ofte hatt kvalme og hodepine samtidig. Det er som regel svak kvalme og hodepine, og kvalmen er nesten alltid værst. Noen som vet hva det kan skyldes? Har også av og til pulserende stikkende smerte på et par steder i hodet, men det går over i løpet av noen få sekunder. Det har jeg hatt lenge, men oftere i det siste. Noen som har noe lignende eller vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er søvnmangel...sover 8-9 timer hver natt. Spiser sjelden frokost, men slik har jeg vært i flere år. Ellers spiser jeg slett ikke noe mindre enn før, kanskje heller litt mer.

Mamma har migrene...er det arvelig? Trodde migrene var mye verre? Kvalmen er jo ofte verre enn hodepinen og ofte varer det bare en time eller kanskje noen minutter.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er søvnmangel...sover 8-9 timer hver natt. Spiser sjelden frokost, men slik har jeg vært i flere år. Ellers spiser jeg slett ikke noe mindre enn før, kanskje heller litt mer.

Mamma har migrene...er det arvelig? Trodde migrene var mye verre? Kvalmen er jo ofte verre enn hodepinen og ofte varer det bare en time eller kanskje noen minutter.

Da bør du oppsøke fastlegen for råd. Hvis det skulle være migrene, kan du få medikamenter som demper anfallene..

Lenke til kommentar

Spiser du godt? Drikker du mye i løpet av en dag?

Myser du med øynene og er spenner øyenbrynene mye? En teori kan være at du har dårlig syn, eller migrene.

Jeg hadde en periode med migrene. Reagerte på sterkt lys og det ble ikke mye bedre av at jeg gikk rundt som en kineser. Jeg ble så kvalm at jeg spydde. Takk gud for at jeg ikke plages med det.

Jeg har også hatt en slik stikking. Det kjennes ut som jeg får meg et knivstikk i hodet, og jeg kryper sammen. Veldig ubehagelig.. Aner ikke hva det kommer av.

Lenke til kommentar

Spiser normalt og drikkr verken mer leller mindre enn hvaa jeg alltid har gjort.

Myser sjelden med øynene eller spenner øyenbrynene. Mener selv jeg har veldig bra syn også, men har aldri sjekket det.

Lys reagerer jeg ikke på. Men har også merket av jeg blir veldig fort bilsyk :/ Også på korte turer med bil/buss på 15-20min. Blir heldigvis bare småkvalm da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...