Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med damer og dårlig selvtillit

Gjest Guest_Simen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Simen_*

Jeg går i 8. klasse og er ikke noe populær hos de jentene jeg er interessert i. De jentene som jeg er interessert i er også mere populære enn meg. En av dem er en av de mest populære på trinnet, jeg sitter ved siden av henne i timene. Vi har flørtet litt, og en gang når vi drev på å tegna utpå boka hennes i en time, skrev hun at hun syntes jeg var tøff...

De andre jentene jeg liker prater jeg litt med, men får ikke så mye respons. Jeg har i det siste fått en eller to ganske populære venner, men til tider avviser de meg og overser meg veldig... Jeg tror det er den sosialt dårlige selvtillitten min som gjør at jeg ikke tør å være fram på, og på den måten bli bedre likt. Jeg har fått tilbud om å snakke med skolepsykologen om det, men det tør jeg ikke, vet ikke hvorfor.

En annen ting som gnager i meg er at jeg også brøyt ned skolens og mine foreldres tillit til meg for litt siden, og at jeg gjorde noe dumt imot en annen person som jeg hater meg selv for.

Kan noen gi meg ideer om hvordan jeg kan få bedre selvtillit, få en sjangs på noen damer og få den hendelsen ut av hodet, personen det gikk utover tenker ikke mere over det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke føles dårlig eller er for personlig; kan jeg få vite hva det var du gjorde?

Det kan gjøre det lettere :p

Uansett.

Det er vanskelig å øke sin egen "rang" hvis man ikke ligger så langt oppe når man begynner på ungdomsskolen. Det er lettere for gutter enn for jenter, fordi gutter ikke trenger å være så utrolig fine for å stige (tro meg, ser du på de populære jentene, er de alle fine, mens de som ikke er populære, ikke er like fine). Prøv å finne ut hva noen av de populære driver på med, og snakk om det med dem. Få god kontakt med dem, og snakk om damer, og hold deg litt nærmere damer enn du pleier.

Jeg vet ikke hvordan du kan bedre selvtilliten din, men når du har bedret den, kan du snakke med jenter og prøve å bli litt mer frampå. Bli en nesten-venn, og flørt før du kommer til venn. Det hjelper godt på damefronten.

Egentlig skjønner jeg meg ikke på at du gidder å bry deg om popularitet, men hvis du vil bli populær, så drit i hva andre syns, og gå rett opp til en av de populære og begynn å snakk om noe hun/han er interessert i. Gjør det med mange populære, og ofte.

Ellers har jeg ingenting å si :p

Lykke til, antar jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...