Laksen Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Bruker Adobe Premiere 6.5 og delvis AfterEffects&Photoshop.... Dette har jeg av maskin.... Intel Pentium 4 1500MHz 1,5GHz 512MB RAM GeForce2 MX400 60Gb Det går jo sååååååå tregt.. Lager filmer med en del effekter på ca.60min DET GÅR JO BARE IKKE Hva bør jeg gjøre? Ny maskin? Kom med tips da... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 mer RAM! minst en 256MB brikke til. lag flere korte, ferdige klipp som du så joiner. på denne måten slipper du å gjøre mye unødvendig om igjen. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 I Adobe, gå til >Edit >Preferences >Memory & Image cache. Der kan du styre minneforbruk til programmet. Ellers kan det være en idé å se hva som står i manualene til de ulike pgm. hva som de mener er minstekrav til maskinvare. Lenke til kommentar
Laksen Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Takkar for gode tips folkens.. Lærer en go del nyttige ting på forum forstår jeg.. Kom med flere tips da!!! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Bruker Adobe Premiere 6.5 og delvis AfterEffects&Photoshop....Har en HP 1,5ghz 256ram 60g HD Det går jo sååååååå tregt.. Lager filmer med en del effekter på ca.60min DET GÅR JO BARE IKKE Hva bør jeg gjøre? Ny maskin? Kom med tips da... Hei... Lurer på noe av det samme, tror jeg. Har redigert min første film med Windows Moviemaker. Det er snakk om bilder, mp3, og filmklipp, satt isammen med mange effekter og forskjellig. Filmklippene er ikke så god kvalitet på, men når jeg prøvde å lagre, så virket det som maskinen hengte seg. Stod "igjenværende tid: 72 minutter" leeeenge. Jeg avbrøt hele greien. Kan det være at det skal gå så lang tid? Greit video er krevende, men såå krevende? Har P4 2,53 Ghz, 512 ram. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 hvor lenge det tar er avhengig av hvor lang filmklippet er, samt hvilken kvalitet og oppløsning. som jeg nevnte tidligere, lag heller små klipp som du så joiner etterpå. har ikke erfaring med Movie Maker, bruker personlig Adobe Premier til heavye saker(dog ganske sjelden)...VirtualDub holder i massevis for de fleste Lenke til kommentar
Laksen Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Ok, små klipp kan jeg godt lage- men.... Det tar jo vææældig lang tid uansett, pluss at man skal ha sammenheng i det man gjør... Noen som kan anbefale ei go redigeringsmaskin eller? Programmer som anbefales + andre ting som kanskje er av betydning? Bra at folk tar seg tid til å hjelpe Lenke til kommentar
Legion Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 videoredigering krever sitt av hardware; mye RAM er kjekt, stooor HD er kjekt, kraftig CPU osv osv når det er sagt så holder oppsettet ditt til mindre prosjekt...hvor du smører deg med tolmodighet. VirtualDub er et supert program å leke seg med når man redigerer/eksperimenterer. plant deg forran roboten og test i vei! oppløsning og keyframes er ting som spiller inn på hvor lang tid det tar å kode, prøv deg fram. start med så liten oppløsning som du gidder og så få keyframes som du mener du trenger det er mer givende å finne ut av slike saker selv ...syns jeg da Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 I Adobe, gå til >Edit >Preferences >Memory & Image cache.Der kan du styre minneforbruk til programmet. Er dette en grei måte å speede opp renderingen på?? Hvor mye kan man sette den opp i forhold til lagring og ram?? Mvh Gautis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå