GIsken Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei godt folk! Jeg har nå kommet frem til 2 ulike oppsett. Et med AM2+/AM3 og et med i7. i7 systemet er ca 2500 kr dyrere enn AMD systemet. Mitt bruk av pcen er primært spilling, og litt grafikk arbeid på hobby nivå. oppgraderings muligheter og overklokkings egenskaper er uviktig. Jeg trenger det som gir mest for pengene akkuratt nå(av disse oppsettene). Spørsmålet blir da som følger: Er i7 systemet verdt de 2500kr mer? Takk for all hjelp. Er det noen åpenbare feil, eller endringer som bør gjøres, motas ideer med takk! Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Her er vel standard svaret, at til spilling, så er ikkje i7 verdt de ekstra kostnadene? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Feil, de nyeste spillene kan utnytte 4-kjerner. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Feil, de nyeste spillene kan utnytte 4-kjerner. vil ha kilder! Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Feil, de nyeste spillene kan utnytte 4-kjerner. vil ha kilder! crysis og gt4 kommer jeg på i farta, men nå er ikke jeg noe gamer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 i7 gir mest AM3 gir mest for pengene PS. Du har glemt prosessor og ram i AM3-oppsettet (Kanskje du har dette fra før?) Ellers er det relevant å vite hvilken oppløsning du skal spille på. (Hva støtter skjermen din?) Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ikke mye støtter i7 teorien/Quad prosessorer. Både to og tre kjerner holder følge - her feks Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Nå er jeg i utgangspunktet en "bencher" så i utgangspunktet ville jeg ha favorisert ci7. Har begge oppsett (faktisk to stk med AM2+/PHII). Min konklusjon etter mye testing er at du får mest for pengene med PHII/AM2+(AM3+). Endret 23. februar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
GIsken Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 i7 gir mestAM3 gir mest for pengene PS. Du har glemt prosessor og ram i AM3-oppsettet (Kanskje du har dette fra før?) Ellers er det relevant å vite hvilken oppløsning du skal spille på. (Hva støtter skjermen din?) Takk for alle inspill, dette avgjør det for meg. Jeg bestiller AMD oppsette. Ram og CPU kjøpes fra annen nett butikk, derfor er handlevognen litt ødelagt. Tusen hjertelig takk for all hjelp! Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 i7 gir mestAM3 gir mest for pengene PS. Du har glemt prosessor og ram i AM3-oppsettet (Kanskje du har dette fra før?) Ellers er det relevant å vite hvilken oppløsning du skal spille på. (Hva støtter skjermen din?) Ser av handlevognene hans at han skal kjøpe en BenQ: https://prisguiden.no/product.php?productId=94851 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå