Gå til innhold

hvilket skjermkort burde jeg kjøpe?

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg har en fujitsu siemens pc.

Jeg kjøpte Call of Duty 4 til pc for noen dager siden nå og innstallerte det på pcen med em gang, men jeg ble veldig skuffet.

Da jeg prøvde og gå inn på spillet fikk jeg dette:

Video card or driver doesn't support alpha blending.

Og dette betyr vel at jeg må kjøpe meg et bedre skjermkort.

Og det første jeg lurer på er om alle skjermkort passer til alle pcer eller passer ikke alle skjerm kort til alle pcer?

Må jeg kjøpe et skjermkort som passer til pcen min?

Så mitt 2 andre spørsmål er hvilket skjermkort jeg burde kjøpe?

Jeg bruker pcen min helst til internett, spill på internett som miniclip spill osv og epost og slikt også til spilling av call of duty og slike spill.

Så jeg trenger da et skjermkort som funker for alle slike spill.

Hvilke skjerm kort burde jeg kjøpe?

Også tar jeg gjerne imot tips om nettsider der jeg kan bestille skjerm kort.

Har sjekket om de har skjerm kort på absolutt spill og playx.no men ikke noe der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det står "driver" prøv å oppdater driverene først.

Det sagt, spille CoD4 på et HD4850 og klager ikkje, spillte først på et HD2600 - men det var ikkje det helt store.

For å finne skjermort: www.prisguide.no - finner beste pris hos de fleste netsjappene...

Lenke til kommentar
Siden det står "driver" prøv å oppdater driverene først.

Det sagt, spille CoD4 på et HD4850 og klager ikkje, spillte først på et HD2600 - men det var ikkje det helt store.

For å finne skjermort: www.prisguide.no - finner beste pris hos de fleste netsjappene...

ok.

Har lenge prøvd og finne ut hvordan jeg oppdaterer driveren.

Kan du forklare meg hvordan jeg oppdaterer driveren?

Lenke til kommentar

Noe som er greit å vite først er hvor gammel er maskinen? Og har du en formening om hva slags skjermkort du allerede har, evt. hva ellers som er i av hardware i maskinen? Om skjermkortet ikke støtter alpha blending, høres det enten ut som at maskinen er gammel som alle hauger, eller at det heller gjerne er en programvarekonflikt noe sted.

Lenke til kommentar
Noe som er greit å vite først er hvor gammel er maskinen? Og har du en formening om hva slags skjermkort du allerede har, evt. hva ellers som er i av hardware i maskinen? Om skjermkortet ikke støtter alpha blending, høres det enten ut som at maskinen er gammel som alle hauger, eller at det heller gjerne er en programvarekonflikt noe sted.

pcen ble kjøpt i november 2008.

Og her er litt informasjon om kortet:

SiS Mirage 3 Graphics

Brikktype: SiS672 series

Dac-type: Internal

Minnestørrelse: 256 MB

Kortnavn: Mirage 3+

BIOS-informasjon: 3.74.10A

Vet ingenting egentlig selv om dette med skjermkort.

Hva Alpha Blednging er vet jeg heller ikke.

Lenke til kommentar

Skjermkortet du har er en integrert løsning og egner seg heller dårlig til spilling uansett. Det du må undersøke er om du har et ledig PCIe-spor i maskinen din der du kan putte i et skjermkort. Det må forsåvidt også dimensjoneres mot strømforsyningen, siden den skal måtte kunne drive kortet.

Ville fortrinnsvis satset på et kort i denne klassen, siden det krever lite strøm og er kraftig nok.

Har sjekket om de har skjerm kort på absolutt spill og playx.no men ikke noe der.

På slike butikker selger de sjelden sådan hardware, da det det bedre å bestille fra aktører som Amentio.no, Komplett.no, ps.no e.l.

Lenke til kommentar
Skjermkortet du har er en integrert løsning og egner seg heller dårlig til spilling uansett. Det du må undersøke er om du har et ledig PCIe-spor i maskinen din der du kan putte i et skjermkort. Det må forsåvidt også dimensjoneres mot strømforsyningen, siden den skal måtte kunne drive kortet.

Ville fortrinnsvis satset på et kort i denne klassen, siden det krever lite strøm og er kraftig nok.

På slike butikker selger de sjelden sådan hardware, da det det bedre å bestille fra aktører som Amentio.no, Komplett.no, ps.no e.l.

Ok.

Takk for hjelp.

Får kjøpe et av de der skjermkortene da og er heller egentlig ikke så dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...