Newbieboka Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en step maskin, av liten type pga jeg har ikke plass i leiligheten og taket er ikke høyt nok til hoppetau. Veldig kort og enkelt spørsmål; vil det å gjøre intervaller på samme måte som ved gerilja kardio fungere på nogenlunde tilsvarende måte på en liten stepper? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du vil neppe komme i nærheten av å presse lungene dine like hardt på en slik maskin. Du blir ikke like sliten av det, og bena dine vil gi opp før lungene dine gjør det. Man kan med nød utføre gerilja kardio på sykkel eller svømming, men det ender som regel opp med at armer og føtter gir opp før lungene. Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Step maskin er alt for slappt. Man kan jo like gjerne snurre på en kontorstol. Løping og sykling gir mye mer effektiv trening. Dessuten vil jeg påstå at Gerilja kardio også bare er tull. Hva i huleste er målet med denne treningen? Det finnes langt bedre måter å øke sitt oksygenopptak på. Og hurtigheten blir heller ikke meget bedre av Gerilja kardio. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Gerilja Kardio er vel først og fremst ment for å brenne fett.. Får nok ikke så mye bedre kondisjon og sånt av det, ikke i forhold til en vanlig joggetur. (Slik jeg har skjønt det) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Gerilja kardio blir hele tiden kritisert for å ikke ha noe effekt. Jeg mener det samme til det motsatte er bevist. Jeg har per dags dato aldri vært borti noen som har fullført 8 uker med dette programmet. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Kom over dette programmet, etter som jeg ville gå ned raskt i vekt. Tror mange som blir facinert av dette programmet er utrente latsabber som meg selv som synes det er flott å bare trene 12 minutter annen hver dag. Jeg fant heller ikke mange som hadde fullført programmet, og bestemte meg for å prøve. Var litt tøff og annonserte i en annen tråd at jeg skulle gjennomføre alle 8 ukene på spinningsykkel. Holdt ut i 4, men gav opp fordi: 1: Det var vanvittig med pain, og krever en voldsom mental styrke. Dersom jeg skulle ha fullført, tror jeg at noen måtte ha stått med en pistol, og truet med å skyte meg. 2: Bena gav etter, og jeg klarte ikke å holde høy nok puls. Dersom du skal kjøre dette programmet på en liten stepmaskin, er jeg usikker på hvordan du skal klara å justere motstanden mellom intervallene. Husk du skal øke pulsen din betydelig i løpet av noen få sekunder. Synes det var vanskelig nok på spinningsykkel.... (Nå trener jeg ca 40 minutter hver dag, og ligger i fettforbrenningssonen ca 75% passer meg mye bedre) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg kjører heller 50 minutter rolig tempo enn 12 minutter i sykt tempo. Etter en økt med gerilja kardio føles det uansett som om du har jogget langt mer enn 50 minutter med rolig jobb, i tillegg fikk jeg en kraftig hodepine etter hver økt. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg kjører heller 50 minutter rolig tempo enn 12 minutter i sykt tempo. Etter en økt med gerilja kardio føles det uansett som om du har jogget langt mer enn 50 minutter med rolig jobb, i tillegg fikk jeg en kraftig hodepine etter hver økt. Samme her. Tror det kom av at jeg spendte alle musklene, noe som førte til stiv nakke\skuldre. Dette førte igjen til at jeg måtte redusere styrketreningen. Nå fokuserer jeg mye på å slappe av i nakke\skuldre når jeg både sykler og løper. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Denne type trening er rett og slett ikke noe for alle. Etter en økt enten gerilja kardio eller 4X4 var musklaturen preget mange dager i ettertid, samt kraftig hodepine. Holder meg til god gammel langkjøring. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Denne type trening er rett og slett ikke noe for alle. Etter en økt enten gerilja kardio eller 4X4 var musklaturen preget mange dager i ettertid, samt kraftig hodepine. Holder meg til god gammel langkjøring. I allefall ikke noe for meg. Gleder meg til lange sykkelturer (ute) til våren. Hmmm... Nå fikk jeg lyst på racersykkel..... Edit: Post nummer 200... Endret 25. februar 2009 av jaymz Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Helt enig. Lange sykkelturer på veien i sommervarmen slår ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå