Gå til innhold

Ønsker attendemelding på heimeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilen "løst". Men no står eg uten trefftellar. Svarte, trur det faktisk er serveren som tuller med meg her, den har visstnok 100,2% load på seg no, ifølge statistikken. Kan nemlig ikkje finne feilen med min kode, men eg legg den ved likevel, kanskje nokon kan løyse den;

function GetVisits() {

global $REMOTE_ADDR;

$nocount = FALSE;

$found = FALSE;

$ip = file('ip.txt');

$count = count($ip);

$now = time() - 86400;

for ($n = 0; $n < $count; $n++) {

$this = explode('|', $ip[$n]);

if (($this[0] == $REMOTE_ADDR)) {

$ip[$n] = $REMOTE_ADDR . '|' . time();

$found = TRUE;

if ($this[1] > $now) {

$nocount = TRUE;

}    

}

if (strlen($ip[$n]) < 3) {

}

}

if ($found == FALSE) {

$ip[] = $REMOTE_ADDR . '|' . time();

}

$text = implode("n", $ip);  // feilen kjem her

fwrite(fopen('ip.txt', 'w'), $text);

$total_visits = file('counter.txt');

$total_visits = $total_visits[0];

if ($nocount == FALSE) {

$total_visits++;

fwrite(fopen('counter.txt', 'w'), $total_visits);

}

return $total_visits;

}

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket var grønt, veldig grønt. Dette likte jeg ikke med én gang men jeg har blitt vant til det nå, og nå så faktisk liker jeg det. Det er ikke mye å utsette på siden din egentlig, men skal jeg være pirkete så likte jeg ikke helt valget av font og størrelse på Copyright teksten. Jeg syns vel kanskje at den burde være mindre og kanskje til og med litt mørkere.

Ellers var siden ganske fin og "ren" lissom. Klar 6'er! :wink:

Terningkast: 6

Lenke til kommentar

må si meg ganske enig med piranha her at ved første øyekast fikk jeg litt sjokk, av grønfargen, men etter å ha titta litt rundt begynte jeg å tenke at hva er egentlig galt med grønnt og fant vel egentlig aldri noe svar så jeg vil si at siden var veldig fin.

bare et lite råd, du legger ut om mailadresser og spamming her, hvorfor ikke bare bruke et php script som aldri viser din mail addresse og sette opp noen kontroller for å sjekke at det faktisk er en person som fyller ut skjemaet, men ja det er fint at du har skrevet det der for det er mange folk rundt om kring som ikke tenker på sånne ting.

det ser ut som xaltra.net legger sidene dine i frame, det kan være ganske irriterende det ordnes ihvertfall lett med litt js:

if (top.location != self.location) {

top.location = self.location

}

men nå gjør riktignok js siden tregere så det spørs jo hva du anser som viktigst.

bare til slutt hvordan sjekker du språket brukerne har browseren innstillt på?

Lenke til kommentar
må si meg ganske enig med piranha her at ved første øyekast fikk jeg litt sjokk, av grønfargen, men etter å ha titta litt rundt begynte jeg å tenke at hva er egentlig galt med grønnt og fant vel egentlig aldri noe svar så jeg vil si at siden var veldig fin.

Berre vent til du ser mine foreldres bil, som eg kan bli sett køyrande rundt i (den er lysegrønn, lysare enn eg har brukt på sida). Ikkje at det har nokon samanheng med fargevalet. Det var grunna at eg leita etter ein utradisjonell farge å bruka på heimesida.

bare et lite råd, du legger ut om mailadresser og spamming her, hvorfor ikke bare bruke et php script som aldri viser din mail addresse og sette opp noen kontroller for å sjekke at det faktisk er en person som fyller ut skjemaet, men ja det er fint at du har skrevet det der for det er mange folk rundt om kring som ikke tenker på sånne ting.

Godt poeng. Egentlig skreiv eg den teksten for opplysningas skyld, og for å opplyse mange folk (stort sett folk som eg kjenner) som ikkje har fjernaste aning om kvifor dei får spam og korleis spam virkar.

det ser ut som xaltra.net legger sidene dine i frame, det kan være ganske irriterende det ordnes ihvertfall lett med litt js:

if (top.location != self.location) {

top.location = self.location

}

men nå gjør riktignok js siden tregere så det spørs jo hva du anser som viktigst.

Eg har lagt den i frames med vilje. Eg veit det er dumt, men sidan eg ønsker at addressa skal verte ståande er eg nødt til å gjere det slik. Eg har ikkje webhotell, og difor hostar eg det på andre servrar eg har tilgang til.

bare til slutt hvordan sjekker du språket brukerne har browseren innstillt på?

Ganske enkelt; $HTTP_ACCEPT_LANGUAGE i PHP, eller "Accept-Language:"-delen av HTTP-requesten som blir sendt. Søk etter "no", "nb" og "nn" i den, så finn du ut om brukaren vil sjå norske sider. Dessverre så klarer ikkje IE å sende denne headeren rett, stort sett, men det virkar bra på Opera. Om nokon får det til å virke i IE, let me know, OK?

Takk for attendemelding.

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Eg har lagt den i frames med vilje. Eg veit det er dumt, men sidan eg ønsker at addressa skal verte ståande er eg nødt til å gjere det slik. Eg har ikkje webhotell, og difor hostar eg det på andre servrar eg har tilgang til.

du kan bruke en index fil og includere alle filene i denne ved POST funksjonen, da vil du hele tiden ha samme addresse.

Lenke til kommentar

du kan bruke en index fil og includere alle filene i denne ved POST funksjonen, da vil du hele tiden ha samme addresse.

Du har nok misforstått problemet litt. vegard.xaltra.net er ein webforward til ei anna addresse. For å få den addressa til å verte ståande, så er eg nødt til å bruke denne metoden. Diverre. Eg har heller ikkje anledning til å styre korleis dei skal gjere inkluderinga. Andre idear?

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...