Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

svetter og lukter vondt

Gjest guest

Anbefalte innlegg

i en lengre periode har jeg (gutt 18) hatt problemer med at jeg svetter mye, og lukter vondt/surt.

dette gjør at jeg ofte holder meg unna nærkontakt med jenter og venner. det er ikke fordi jeg løper eller er aktiv, jeg har bare et problem med at jeg stinker, selv om jeg ikke svetter mye. bruker deo, men det bare begrenser lukten. det er faktisk et stort problem for meg.

er det noen som vet om noen produkter eller tips jeg kan gjøre for at jeg skal kunne få fikset dette problemet?

håper på svar :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deodoranter gjør egentlig ikke så mye annet enn å tilføre godlukt. Jeg ville heller satset på en eller annen form for antiperspirant. Avhengig av hvor stort problemet er kan det holde med en antiperspirant du får tak i på butikken. Selv bruker jeg med stort hell Sterilan Men Original, 24H Activereserve antiperspirant. En grå deoboks med grønne bokstaver. Ikke at jeg har veldig store problemer med vond lukt og svette, men jeg har merket en del svette og lukt under armene, og denne antiperspiranten fikset problemet ganske bra hos meg.

Det er fosåvidt helt normalt å svette, men det varierer hvordan svetten lukter. Det kan være stoffer kroppen skiller ut gjennom svetten som lukter. Det er derfor folk med ulikt kosthold kan lukte annerledes etc. Hvis du sliter veldig med dette kan du jo høre med fastlegen din. Men ved mindre problemer fungerer forskjellige antiperspiranter meget bra.

Lenke til kommentar

Apoteket har noen gode deogreier, uten parfyme. De brukte jeg lenge, og det var aldri lukt -samme hvor mye jeg svettet og herja :p De koster 40 kr.

Apoteket har også en type lagd for de som svetter mye, og den skal vist være bra.

Nå er ikke jeg noen storsvetter, men jeg hadde ei venninne som brukte det.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...