Gå til innhold

[Løst]Mulig defekt skjermkort?

firberblad

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt et 8800GTX i et år nå som har fungert utmerket. Kortet har aldri vært klokket. Men, på lørdag så spilte jeg lotro og så ble plutselig skjermen fylt med artifacts. Så kom det opp at skjermdriveren sluttet å svare, etterfulgt av blå skjerm.

Kortet er gjort rent og det finns ikke støv på det. La inn de siste driveren, men fikk hele tiden problem med at skjermdriveren sluttet så svare.

Gikk så tilbake til gammel driver, men når jeg spiller (lotro) så går det alt fra 10 min til 3 timer så kommer det igjen artifacts, skjermdriveren slutter å svare og så en blåskjerm med henvisninger til skjermkortet.

Har nok ca et år igjen på garantien, men og tenker på å sende det inn. Men, åssen vet jeg at de tester kortet skikkelig? Tenker da på at det kan gå fra 10 min til timer før det skjer noe?

Eller kan det være noe annet galt? Har ikke endret annen hardware eller lagt inn noen program de siste månedene. Alt i alt vært en meget stabil pc med unntak av det som skjer nå da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen temperaturer på kortet? Høres ut som det kan være varme-problemer iom at det tar såppas lang tid :hmm:

Nei har desverre ikke det. Men, vifta på kortet går opp til max i det jeg starter et spill. Har et luftig kabinett og kortet er som sagt fritt for støv.

Sendte det inn i dag for å sjekke det. I mellomtiden har jeg lånt et 8800GTS som virkelig fungerer bra. Helt stille er det og. Så jeg får bare vente å se

Lenke til kommentar
SpeedFan 4.37

Med dette programmet kan du se temperaturen på de forskjellige komponentene i PC'n din.

Takker for tipset, Men hvis vifta går som den skal og kortet ikke er fult av støv og jeg ikke har endret noe annet siste året hva kan da være årsaken til at det blir for varmt?

På det kortet jeg låner nå går jo vifta knapt på idle og det yter veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan fikk du det bekreftet? Sendte du inn kortet, så bekreftet Komplett at den var defekt. Eller sendte du bare en klagemelding (og så inn kortet)?

Er 8800GTX det samme som GTX 260?

Jeg har selv fått byttet inn mitt kort for noen måneder siden (en 8800 GT --> 9800 GT), men det løste ikke problemet mitt (hadde ganske likt problem som deg).

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du det bekreftet? Sendte du inn kortet, så bekreftet Komplett at den var defekt. Eller sendte du bare en klagemelding (og så inn kortet)?

Er 8800GTX det samme som GTX 260?

Jeg har selv fått byttet inn mitt kort for noen måneder siden (en 8800 GT --> 9800 GT), men det løste ikke problemet mitt (hadde ganske likt problem som deg).

Leverte kortet tilbake til selger som sendte det inn.Regner med det ble testet før de definerte det som defekt. Ble så kreditert med et beløp som jeg byttet inn i et 260 GTX. Forhåpenteligvis er 260GTX en del kjappere. Håper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...