sysip Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Får beskjed om at maskinen ikke kjenner igjen laderen, og derfor lader den ikke batteriet. Har testet med en annen Dell lader, og akkurat samme problem. Er det batteriet som er kaputt? Pc-en er helt ny, kun 2 dager gammel. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 prøv å oppdater bios, du finner oppdatering på dell sine sider. Lenke til kommentar
sysip Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) prøv å oppdater bios, du finner oppdatering på dell sine sider. Var det første jeg prøvde, men fikk melding om at pga. lite strøm på batteriet ble operasjonen avbrutt. Selv om laderen stod i. Har nå snakket med tekniker hos Dell, og han tror det er feil på hovedkortet. Selvfølgelig takket jeg nei til tilbudet om hjemmeservice da jeg bestilte i og med at jeg allerede hadde overskredet budsjettet satt av min bedre halvdel, men Dell skulle komme hjem til meg å bytte hovedkort i og med at maskinen var helt ny. Det kaller jeg service! Nå ble jeg plutselig i godt humør Endret 23. februar 2009 av sysip Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jepp, du har 1 års hjemmeservice når du kjøper pc fra dell helt gratis. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg opplevde akkurat det samme med tilsvarende maskin. I windows ba den konsekvent om 90w adapter, men maskinen ble levert med 65w adapter. Endte opp med at Dell først sendte meg et nytt 65w adapter, og deretter et 90w adapter. Så nå har jeg tre ladere, og en som fungerer slik den skal De ba meg også oppdatere bios, noe jeg gjorde men som ikke løste en dritt. Lenke til kommentar
sysip Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg opplevde akkurat det samme med tilsvarende maskin. I windows ba den konsekvent om 90w adapter, men maskinen ble levert med 65w adapter. Endte opp med at Dell først sendte meg et nytt 65w adapter, og deretter et 90w adapter. Så nå har jeg tre ladere, og en som fungerer slik den skal De ba meg også oppdatere bios, noe jeg gjorde men som ikke løste en dritt. Hmm... Men nå har jeg allerede en 90w adapter. Også den andre jeg testet var en 90w adapter. Lenke til kommentar
clink Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Så dette betyr at Dell har innført digital kommunikasjon mellom lader og pc så de kan selge sine overprisede strømforsyninger i stedet for at folk kan kjøpe like fungerende ekvivalent til halv pris. La merke til på en Lattitude E6400 at strømpluggen hadde fire pinner i tillegg til de normalt strømførende pinnene (dvs pinne + ytterhylse). Er det disse som brukes til dette? Lenke til kommentar
sysip Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Så dette betyr at Dell har innført digital kommunikasjon mellom lader og pc så de kan selge sine overprisede strømforsyninger i stedet for at folk kan kjøpe like fungerende ekvivalent til halv pris. La merke til på en Lattitude E6400 at strømpluggen hadde fire pinner i tillegg til de normalt strømførende pinnene (dvs pinne + ytterhylse). Er det disse som brukes til dette? Nei er ikke sikker på det. Her er det tydeligvis hovedkortet som er røket, så uansett hvilken lader jeg hadde koblet til, vil jeg ikke fått ladet batteriet. At den gir beskjed om å koble til en 90w Dell lader er vel heller en standard feilmelding, enn at det skulle være påkrevd med original Dell lader. Det samme fenomenet har jeg på et Sony videokamera, som anbefaler meg å benytte Sony cd plater, når jeg putter inn en av et annet fabrikat. Og i det tilfellet er det svært irriterende, da meldingen sperrer for opptak i ca 5 sekunder. Har vurdert å klage til Sony, da det ikke stod noe om dette i spesifikasjonene,og hadde det stått, hadde jeg valgt et annet kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå