Gå til innhold

Gamer 10k treng hjelp!

Anbefalte innlegg

hei.

nå skal eg snart kjøpe en ny pc pågrunn av at dn gammle begynner å ta kveld.

eg har satt sammen en handlevogn, mn eg lure på om dt passe sammen også e eg i tvil me hovedkorte. vil dt gå greit å kjøre cf med HD4870 om eg skulle oppgradere i senere tid? siden dt dn kun gir x8 på cf eller skal eg gå for et mye dyrere x48 kort?

nå som nvidia har kommet med et veldi bra kort budrde eg gå for nvidia istede for ati?

takker for all hjelp eg kan få :thumbup:

ram og en 500 gib harddisk har jeg ifra før.

link.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78535

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville funket fint det der , hk er meget bra ..kunne også gått ned til P5Q Pro .

Skal du kjøre mer enn 22" så trenger du 1Gb på skjermkortet men har du 22" eller mindre burde du velge 512mb :)

Hvilket spill skal du spille ?

BTW , ville valgt XP istedenfor Vista

Endret av eSuba
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe særlig forskjell på 8x og 16x. Ikke helt sikker i mine uttalelser, men skjermkortene blir vel ikke begrenset av den barrieren ennå?

Uansett, trenger du et hovedkort til 1600kr? De fleste klarer seg med et relativt basic kort fra Gigabyte(som leverer utrolig gode kort i den lave prisklassen). Jeg har selv et P35 DS3R, og det er utrolig godt, og kostet bare 800kr. Har alt jeg trenger, og litt til

Lenke til kommentar
Ville funket fint det der , hk er meget bra ..kunne også gått ned til P5Q Pro .

Skal du kjøre mer enn 22" så trenger du 1Gb på skjermkortet men har du 22" eller mindre burde du velge 512mb :)

Hvilket spill skal du spille ?

BTW , ville valgt XP istedenfor Vista

oki mn da trur eg går ned på hovedkorte, eg har en 22" skjerm så da blir dt 1 gb skjermkor :thumbup:

eg tenkte på å kunne kjøre crysis på fult siden min gammle pc klarte medium, mn burde eg heler velge nvidia sia dm har fått et mye bedre skjermkort?

Endret av gj0k91
Lenke til kommentar
noen som har en formening om ka eg burde gå for?

Hvilket nvidia-skjermkort er det du sikter til? Viss det er gtx295/285 så er jo de en del dyrere enn ditt 4870.

Tror det kan være lurt å gå for 1gb utgaven, har hørt at den ekstra minnemengden faktisk avspeiles i ytelsen i den del spill. Spesielt dersom du i fremtiden kjører to 4870 i cf kan dette komme deg til gode. I cf får du jo ekstra en ekstra kjerne som kan dele på "utregningene", men minne kan de derimot ikke dele på.

Angående hovedkort har jeg selv P5Q-pro, og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
noen som har en formening om ka eg burde gå for?

Hvilket nvidia-skjermkort er det du sikter til? Viss det er gtx295/285 så er jo de en del dyrere enn ditt 4870.

Tror det kan være lurt å gå for 1gb utgaven, har hørt at den ekstra minnemengden faktisk avspeiles i ytelsen i den del spill. Spesielt dersom du i fremtiden kjører to 4870 i cf kan dette komme deg til gode. I cf får du jo ekstra en ekstra kjerne som kan dele på "utregningene", men minne kan de derimot ikke dele på.

Angående hovedkort har jeg selv P5Q-pro, og er veldig fornøyd.

oki :thumbup:

ja eg tenkte på 295 mn som du sir e dn jo mye dyrere så eg falt på 4870. ja eg vurdere å ta dt hovedkorte siden dt er flere som sier dt e bra :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...