Gå til innhold

Hjelp til miksing - problem med høye toner

Beges

Anbefalte innlegg

Heisann! Håper noen kan hjelpe meg.

Har sittet og klimpret litt for meg selv, og har tatt opp ei låt som ligger her: http://www.myspace.com/bjarkanofficial

Låta høres grei ut hos meg, jeg har alt på maks på lydkort og onboard-mikser. Problemet er at enkelte har klaget på at det blir en del støy på de høyeste notene og ambient-delene i begynnelsen. Jeg er aldeles ingen mikse-wiz, jeg kan ingenting om det, så jeg vet ikke hva støyen skyldes eller hvordan jeg kan forhindre den :p Noen som kan ta seg bryet med å hjelpe meg?

På forhånd, mange takk!

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke jeg kan høre noe støy, jeg, men det er en del "naturlyd" som dominerer, særlig på begynnelsen av låta. Det kan skyldes at høyttalerene dine ikke går langt nok ned i frekvensområdet, eller ruller av. Du kan minske dette ved å kutte lave lave frekvenser på det sporet som inneholder lyden. Nå er det ikke særlig annen "dypbass" på opptaket ditt ellers, så strengt tatt kan du gjøre det på hele miksen.

Lenke til kommentar
Hører ikke no støy jeg heller, men på f.eks. min farmors laptop høres det ut som om fløyta av og til når "peakene", og man får ekkel ulyd. Er vel dette folk har reagert på.

Men takk for svar!

Rent generelt bør man til en viss grad ignorere folks klager på lyden, dersom de lytter til musikken via enten en laptop eller en mobiltelefonhøytaler :) Slike høytalere gir ingen bass, og ofte nesten ikke mellomtone heller. Dermed står man igjen med bare diskant i alt for høyt volum, slik at man kan oppleve en slags vreng på enkelte frekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...