Kurt P Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102228 har kjøpt denne akkurat. Kopierte inn 30 gig med dvdrip filmer. Det gikk fint. (syntes den hakka litt/fløt litt tregt når jeg bladde frem og tilbake i mappene. Kan jo være noe med pcn kanskje og) men ihvertfall, da jeg skulle legge inn filer som er større enn 4,7 gig - så fikk jeg en feilmelding på at det er for lite diskplass. Det skal vel ikke være slik at filer større enn dette ikke kan legges inn på en slik harddisk? Har jeg fått feilvare? eller kan dette løses. Får jo garanti hvis noe er feil, men er litt slit og sende frem og tilbake med en internettleverandør syns jeg. Mvh Preben Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 dette er fordi disken er formatert med noe som heter fat32... fat32 støtter ikke filer over 4,7gb... du må konvertere den fra fat32 til ntfs... dette fungerer bare i windows xp som jeg veit Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hmmm, tenker at kanskje harddisken har et Fat32 filsystem. Er det mulig å formatere disken til NTFS? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 takk da skal jeg prøve å få konvertert til NTFS. har windows xp ja Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 google det så får du masse info og hjelp... har gjort det selv og det er ikke så veldig vanskelig... men data som ligger på disken kan gå tapt under konvertering Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 PS: Når du skal konvertere til NTFS så blir alt slettet! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 PS: Når du skal konvertere til NTFS så blir alt slettet! det skjedde ikke med meg... stod at det kunne gå tapt men mistet ingen ting :S Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 takk for svar, da googler jeg så får jeg det nok til, skulle jeg ikke klare det, så hører dere fra meg mvh Preben Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 PS: Når du skal konvertere til NTFS så blir alt slettet! Nei dette er feil. Ingenting blir slettet. I et kommandovindu skriver du convert /? for å få fram de forskjellige valg til den kommandoen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå