2bb1 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vurderer å søke meg inn på farmasi ved UiB nå, men lurer på hva det egentlig går ut på. Hva man gjør som ferdig utdannet medisinstudent får man ganske grei innsikt i bare ved å gå til legen. Når det kommer til farmasi derimot er jeg ganske blank. Lønnen er vel en del høyere som lege, uten at jeg egentlig aner hva lønnen er i noen av yrkene. Så ja, er det noen som kunne pøst ut med sin kunnskap om farmasistudiet? Hva man gjør som student, hvordan ting foregår, og også hva som skjer etter endt 5-årig master. All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vurderer å søke meg inn på farmasi ved UiB nå, men lurer på hva det egentlig går ut på. Hva man gjør som ferdig utdannet medisinstudent får man ganske grei innsikt i bare ved å gå til legen. Når det kommer til farmasi derimot er jeg ganske blank. Lønnen er vel en del høyere som lege, uten at jeg egentlig aner hva lønnen er i noen av yrkene. Så ja, er det noen som kunne pøst ut med sin kunnskap om farmasistudiet? Hva man gjør som student, hvordan ting foregår, og også hva som skjer etter endt 5-årig master. All hjelp mottas med takk! Farmasøytene mekker drugs som legene skriver ut resepter til og casher inn på. Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Som farmasistudent lærer man om medisiner og legemidler, mens som medisinstudent har man vel mer om anatomi. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Lærer man ikke om kroppens anatomi på farmasistudiet også da? Altså jeg føler at de to studiene er såpass nære at man skulle tro de hadde om noen lunde det samme, bare med ulike spesialiseringer? Endret 22. februar 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hvordan ville dere stilt en farmasøyt opp mot en med sivilingeniørutdanning i bioteknologi, industriell kjemi- og bioteknologi e.l.? Startlønnen til en siv.ing. skal visstnok ligge i overkant av 400k for de fleste. Noen som har en anelse om hva startlønnen som farmasøyt gjennomsnittlig ligger på...? De nevnte utdanningene er for øyeblikket like interessante, så da blir andre faktorer som lønn selvsagt tellende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå