Romy Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei. Jeg bruker Wordpress (hostet + theme) Når jeg legger til nytt innlegg, så legger jeg inn et bilde som regel. Jeg vil at det bilde skal få runde kanter automatisk, når den er publisert... Noen som vet om en CSS kode til noe sånt? som jeg kan gi til en .img klasse for eksempel? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 img { -moz-border-radius:10px; /* For Gecko-nettlesere */ -webkit-border-radius:10px; /* For WebKit-nettlesere */ border-radius:10px; /* For evt. andre som støtter border-radius */ } Ellers må du over på en mer eller mindre crazy workaround, eller en løsning hvor du endrer bildet på server-siden. Lenke til kommentar
Romy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 img { -moz-border-radius:10px; /* For Gecko-nettlesere */ -webkit-border-radius:10px; /* For WebKit-nettlesere */ border-radius:10px; /* For evt. andre som støtter border-radius */ } Dette fungerte ikke. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er fordi ikke alle nettlesere støtter runde hjørner enda (CSS3). Det sikreste er å generere bildet på serveren, og få et skript til å lage runde hjørner. Dette kan gjøres med PHP, og det finnes sikkert en eller annen WordPress-plugin som gjør det. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå