brasj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg er snart 18, er 162 høy og veier udreglige 70 kilo. Jo, jeg trener, går på turn, blir endel løft og derav noe muskler. Det er få dager jeg ikke spise noe søtt, men jeg drikker aldri brus og veldig skjeldent alkohol. Jeg røker ikke. Jeg vil prøve en nutrilett-diett fordi jeg er lat og den var billig på grensa. Har lest mye bra, men ei venninde skremmer meg med at jeg kommer til å ødelege forbrenningen min (det lille jeg har) av å bare innta flytende shake. Skjønt jeg kommer til å spise middag de dagene jeg rekker (fire dager i uka kanskje). Ellers kommer det til å gå i tre liter vann om dagen og ellers spiser jeg eple og gulrot av frukt og grønt, så tenkte jeg skulle prøve å få i meg noen sånne. Jeg trener turn sjøl tirsdag, onsdag og fredag, og trener barn mandag, torsdag og fredag, og det krever litt av meg det også, men ikke på langt nær så mye som å trene sjøl. Vet ikke hva som er relevant av informasjon, jeg.. Det jeg lurer på er om jeg begir meg ut på noe helt idiotisk ang trening og om ho har rett om at forbrenninga gjør at de evt kiloene jeg tar av, kommer fort tilbake og tar med seg fler? Fanx. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nå skriver du ikke noe om hvordan kostholdet ditt er til vanlig, og det er det som vil være avgjørende for om du vil legge på deg etter endt kur eller ikke. Merk at slike kurer er ganske ekstreme og hvis jeg leste riktig på Nutrilett sine sider, så står det at du vil få i deg kun 550-600 kcal per dag og det er vanvittig lite. Normalt sett vil kvinner ha en BMR på ca 1100 kcal for å holde kroppens organer vedlike, så disse kurene tærer virkelig på kroppen, det skal du vite! Du vil ganske sikkert legge på deg litt etter endt kur, men det kommer helt an på hvordan kostholdet ditt er til vanlig. Det er derfor veldig mange som tar slike kurer erfarer at kiloene bare raser tilbake igjen med en gang de slutter, rett og slett fordi de ikke har endret på noe som helst (verken kosthold eller trening) og da faller man jo bare tilbake på gammel levemåte og man er tilbake til start igjen. Det viktigste du kan gjøre dersom du vil ned i vekt er å legge om kostholdet litt og få søtsuget under kontroll. Turn er kjempegod trening, så dersom du bare kutter ut søtsuget ditt, så er du på god vei til å miste noen kilo uten å måtte ta noen nutrilettkur i det hele tatt Merk at forbrenningen ikke vil bli ødelagt av dette, men du sulter faktisk kroppen, så det er et drastisk steg å ta. Det er i hvert fall bra at du vil prøve å få i deg middag i tillegg. Kan plusse på en 350-500 kcal der, så jeg kan love deg at du vil føle deg bedre på de dagene. Vil så absolutt anbefale middag på de dagene du selv skal trene. Det vil du trenge, tro meg. Må få sagt at jeg er mot slike slankekurer, men jeg kan i hvert fall hjelpe og komme med litt informasjon om dem når noen først spør. Merk at slike kurer hvor man tar shaker ligner veldig på protein og karboshaker som folk som bygger muskler tar. Forskjellen er bare at folk som har greie på trening bruker dem som kosttilskudd og passer på å få i seg rikelig med vanlig mat i tillegg. Så jeg vil komme med en påstand om at slike kurer faktisk er svinedyre protein og karboshaker som også inneholder en multivitamin pille. Ikke langt unna sannheten, det skal jeg love deg. Men til syvende sist, så vil jeg anbefale deg å få litt mer kunnskap om kosthold og ernæring, for med små enkle grep så vil man kunne gå ned i vekt på en god og forsvarlig måte som også innebærer at kiloene ikke vil komme tilbake. 1 Lenke til kommentar
brasj Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Mange takk, det tror jeg var til hjelp for fler enn bare meg. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hun har det veldig bra nå, trener aktivt og er sunn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå