Corlan Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei folkens. Tok i høst et bilde av en kogg som jeg via HDR fikk ganske tøft. Problemet er at i HDR prosessen ble det lit tull med et par trosser som var i bevegelse når jeg tok bildet. Jeg er selv nybegynner i PS og kunne trent litt hjelp til å lære meg hvordan jeg på beste måten retoucher dette så deg egner seg bedre når jeg får det opp på veggen. Har selvfølgelig kildematerialet enda, så har muligheten til å jobbe med det mer i Raw format. Lenke til kommentar
cammisx Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei folkens. Tok i høst et bilde av en kogg som jeg via HDR fikk ganske tøft. Problemet er at i HDR prosessen ble det lit tull med et par trosser som var i bevegelse når jeg tok bildet. Jeg er selv nybegynner i PS og kunne trent litt hjelp til å lære meg hvordan jeg på beste måten retoucher dette så deg egner seg bedre når jeg får det opp på veggen. Har selvfølgelig kildematerialet enda, så har muligheten til å jobbe med det mer i Raw format. hva er det du egentlig spoer om her? trosser? hvor? er det ikke skarpt nok? heh? mulig jeg kan hjelpe deg men jeg er en smule usikkert paa hva du mener bare... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 trosse er det samme som tau eller rep på land Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Hvis du zoomer inn på tauverket på begge sider av båten ser du at det er litt ghostingeffekt, da dette er 3 bilder sammensatt til dette ene. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei folkens. Tok i høst et bilde av en kogg som jeg via HDR fikk ganske tøft. Problemet er at i HDR prosessen ble det lit tull med et par trosser som var i bevegelse når jeg tok bildet. Jeg er selv nybegynner i PS og kunne trent litt hjelp til å lære meg hvordan jeg på beste måten retoucher dette så deg egner seg bedre når jeg får det opp på veggen. Har selvfølgelig kildematerialet enda, så har muligheten til å jobbe med det mer i Raw format. Behold bildet sånn som det er nå, lag et nytt lag med ETT av bildene fra bracketing-sekvensen (som er mest mulig lik eksponeringen BAK tauene). Deretter lager du en lagmaske som du farger helt sort, og deretter "maler" du frem tauene med hvitt. Da helt uten ghosting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå