Khamisi Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Noen som vet kjenner til den riktige Arne myten stammer fra? Har hørt 2 fra før... Endret 4. mars 2009 av datating Emnetittel Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1078494 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 http://forums.gathering.org/showthread.php?t=3429 Wiki: «Arne» er en intern spøk som har pågått på The Gathering (og spredd seg til andre datatreff) siden begynnelsen av 2000-tallet, der deltagerne roper «Arne» så høyt de kan i kor eller avspilling av sangen «Arne» av Bare Egil Band over høyttaleranleggene. «Arne»-ropingen starter som regel ved at én eller noen få bregynner å rope, hvorpå flerfoldige deltagere som regel følger med. Det finnes ingen sikre kilder for hvordan «Arne»-ropingen oppsto, men et lite utvalg av populære forklaringer gjengis her: En kilde sier at en mor til en deltager som het Arne kom med mat til ham, og intercom-anlegget ropte opp navnet hans. Da Arne ikke dukket opp ble navnet sagt over callingen igjen, og endel deltagere følte for å hjelpe til med å prøve å få tak i personen. En annen kilde sier at en sovepose og annet utstyr ble lånt bort til «Arne», og eieren av tingene skulle ha de igjen, og gikk rundt i Vikingskipet og ropte navnet hans utover hele arenaen gjentatte ganger. Til å begynne med reagerte ingen, men da han gjentok dette, fortsatte det og det har siden vært tradisjonelt å starte en «Arne»-bølge. Kilder sier også at det begynte med at noen folk ropte på vennen sin, ingen svarte men folk ble etterhvert irritert og ville overdøve ropene. Da en deltager begynte å rope Arne svarte en annen med å rope Arne osv. (TG 2001).[1] Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten. I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!! Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1078494 FFFFFFFFFUUUUUUUU satt 2 minutter å klikka på linkene dine Lenke til kommentar
Khamisi Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg synes tittelen passet perfekt til hva innlegget handlet om. Hva synes du hadde passet bedre slik at jeg kan forbedre mine innlegg i framtiden? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) er vell at du alltid skal ha mer enn 2-3ord, selvom det ofte er beskrivende nok. kunne f.eks brukt "mytene om arne, hvilken er riktig?" Endret 26. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten. I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!! Det var i 2000, i så fall, for jeg var der jeg også. Det er jo bare helt utrolig hvordan Arne lever videre. Jeg blir nesten rørt hver gang en Arne-bølge vasker over hallen, jeg :b Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tragisk spør du meg. 5000 idioter med ADHD som roper ut drittet i kor, herregud! Hadde jeg hatt muligheten, så ville jeg nok torturert alle sammen, før jeg rev ut hjertet sakte og rolig for å la dem dø. Én om gangen, så klart! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tragisk? Neida, det er kos. Det er TG. Når man først er i puberteten, kan man jo gjøre det eneste morsomme man kan med stemmeskiftet: rope masse. Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det jeg synes er tragisk er at en faktisk forventer at 5000 nerder skal bare sitte der og spille i all stillhet uten noen som helst form for "artige greier"... ^^ Personlig så går jeg glipp av arne bølgen mens jeg spiller siden jeg faktisk bruker headset som ca 90% som klager over støy nivå ikke bruker.. Om det er så ille med Arne, la oss rope "Per" istedet Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 jeg prøvde å starte ett "gunnar" rop i fjor. klarte det ikke Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er riktig som allerede nevnt over her. Jeg var også der i 2000 og de neste syv årene. Det var over PA-anlegget at en i crewet etterlyste Arne på morens vegne. Husker jeg riktig var dette ordene: "Kan Arne ****** komme til utgangen, der mor står og venter." I 2001 eller 2002 var det på sitt beste. Da kjente man virkelig det dirret i hele hallen når flesteparten skrek Arne av full hals. Så de som synes det er ille nå kan trøste seg med att det var sterkere og hyppigere roping før. Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 har hørt en par fail forsøk på arne, som f.eks tidlig eller midt på dagen, mens lyset er på... For at det skal bli bra burde lyset være av og folk byne å bli litt små trøtte om de ikke sov før de kom... Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten. I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!! Det var i 2000, i så fall, for jeg var der jeg også. Det er jo bare helt utrolig hvordan Arne lever videre. Jeg blir nesten rørt hver gang en Arne-bølge vasker over hallen, jeg :b Elsker sånne tråder. Det kommer alltid fire forskjellige år og ti forskjellige versjoner av hvordan Arne oppsto. Og selvfølgelig var alle der første gangen. /me er sinnsykt frustrert =( Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Holder meg til martines versjon Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Holder meg til martines versjon Klokt valg =) Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten. Jepp husker denne! Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det var jeg som var mammaen! Serriøøst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå