Gå til innhold

a900 sin Batteriluke vs fjellnabb og gråstein

Anbefalte innlegg

Ja, så var det gjort. Gikk ufrivillig ned for telling med kamera og hele sulamitten da jeg skulle prestere for denne rundens nattfotokonkurranse.

Pro kommando fotograf som jeg var(er?) hadde jeg utrustet meg med seilerstøver med..eh såle og nattsyn av uante dimmensjoner, lett tåke og 1klasses påbegynt grå stær.

For å få bra perspektiv til dette motivet måtte jeg bevege meg i mørke og glatte parti og før jeg viste ordet av noe møtte jeg/vi bakken eller bakken traff oss.

Kamera var påmontert stativ med 70-210 klenodiumet og jeg hold det med grep om stativhodet.

Den uhyggelige lyden av glass, stein, plast, metall, kjøtt og blod, dundret mot trommehinnen som tennishagl på frontruten. Min fasinerende positive holding til denne lyden skyldes kameraet(les: batterilukens) eksepsjonelle evne til å motstå fristelsen av å falle vekk, bort,av eller fra. Dette er kvalitet i øvre etasje.

Vekten som traff disse glatte bergnutelignende gråstein, var ikke til å kimse av, og dette tålte altså batteriluken :)

Nei, har du ikke ett kamera som begynner på S og slutter med a900 har du dradd i feil prudbusk.

Selvsagt ble det tatt masse bilder som jeg har tenkt å delta med, så hvis jeg ikke vinner pgr av kvalitet vil jeg vinne på ofring, innsats og ballemot:)

Ps!: kameraet falt fra ca 1,56m høyde etterfulgt av gispende bruker med hjertebank.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du kan bytte batteriluke? Forøvrig kamera ditt så ut som det trengte en rengjøring også :) Hovedproblemet med slike fall er at speilet kan gå ut av posisjon, samt objektiv kan få flyttet litt interne linser (kan blant annet gi feil fokus), men virker som du har hatt griseflaks.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Tro jeg beholder luken, gir kameraet litt mer personlig :)

Fikk tatt en del bilder i sorteste natten og autofokus satt som skudd hver gang, om enn ikke bedre enn før.

Ja, litt rusk blir det på det når man drar det gjennom busk og kratt i lett duskregn. Så lenge je klarer å holde brikken og linsene noe lunde ren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...