Gå til innhold

Hva bør jeg samle på?

Appelsinmakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det gjør den. Men den er et mye bedre utgangspunkt hvis man skal utforske litt. Topp 1000-listen så ut til å inneholde en bråta med eldre filmer som var "først ute", men med filmatiske grep som har blitt gjort bedre i ettertid. Det var altfor høy snittalder på filmene til at jeg vil anbefale å starte der. Starter man med IMDB-listen vil man få sett "det beste" av film fra de siste 30 årene, og man vil kanskje utvikle filmsmaken sin litt. Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

Lenke til kommentar
Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

blog_highfive.jpg

Men veldig enig. Film skal først og fremst være underholdene. Jeg tror han vil få mer ut av å se de "gode gamle" filmene etter å ha sett det beste fra de siste årene.

Lenke til kommentar
Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag.

Hehe, nå må dere ikke skremme gutten fra å prøve seg på klassikerne da. Å se s/h film i ny og ne har aldri skadet noen - tvert om, det er overdrevet inntak av Bayplosjoner som korrumperer skjøre tenåringssinn. Gi ungdommen sjansen til å se mesterverkene i filmhistorien før de havner på ville veier, sier nå jeg.

Om jeg skal gi en anbefaling av noe som ville være morsomt å samle på, ville jeg f.eks. gått for MoC sin katalog - mye kjekk film å finne der.

Denne er ikke dum å starte med.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...