Hopperesque Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hah, for en latterlig liste.Slår glatt IMDb. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Den lista der var trist lesning. Jeg skulle gjerne lista opp eksempler på hvorfor, men da rekker jeg ikke forelesning. Tar det gjerne når jeg kommer hjem. Trådstarter; start på IMDB sin liste, den Topp 1000-lista har mye bra, men altfor mye svada. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Nei, for IMDbs liste inneholder ikke noe svada... Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jo, det gjør den. Men den er et mye bedre utgangspunkt hvis man skal utforske litt. Topp 1000-listen så ut til å inneholde en bråta med eldre filmer som var "først ute", men med filmatiske grep som har blitt gjort bedre i ettertid. Det var altfor høy snittalder på filmene til at jeg vil anbefale å starte der. Starter man med IMDB-listen vil man få sett "det beste" av film fra de siste 30 årene, og man vil kanskje utvikle filmsmaken sin litt. Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag. Men veldig enig. Film skal først og fremst være underholdene. Jeg tror han vil få mer ut av å se de "gode gamle" filmene etter å ha sett det beste fra de siste årene. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hva er en montag? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 En sinnstilstand som gjør at du blir ekstremt sneversynt, men samtidig kaller du alle som liker komersiell film for sneversynte. Hold deg til blockbusterne, så går det bra. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hva er en montag? Ei samansetjing av ulike bilete og lydklipp, tenk kryss-klepp, treningssekvensane i Rocky eller Panserkryssaren Potemkin. Endret 2. mars 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Noen grunn til at det mangler en E i Montag? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 En sinnstilstand som gjør at du blir ekstremt sneversynt, men samtidig kaller du alle som liker komersiell film for sneversynte. Hold deg til blockbusterne, så går det bra. <3 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Å hoppe rett på filmer som er 80 år gamle er ikke å anbefale, da ender du bare opp som Montag. Hehe, nå må dere ikke skremme gutten fra å prøve seg på klassikerne da. Å se s/h film i ny og ne har aldri skadet noen - tvert om, det er overdrevet inntak av Bayplosjoner som korrumperer skjøre tenåringssinn. Gi ungdommen sjansen til å se mesterverkene i filmhistorien før de havner på ville veier, sier nå jeg. Om jeg skal gi en anbefaling av noe som ville være morsomt å samle på, ville jeg f.eks. gått for MoC sin katalog - mye kjekk film å finne der. Denne er ikke dum å starte med. Endret 2. mars 2009 av Montag Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Se litt forskjellig. Ikke gå for enten det ene eller det andre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bor du i en stor by så kan du melde deg inn i den lokale filmklubben. De viser gjerne mer eller mindre "smale"/gode/viktige filmer. Ofte med en innledning før filmen. Kjekt om du er interessert. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg anbefaler IMDB-lista. Ingen vits å gå rett på de tyngre filmene, og det er det vel de færreste filminteresserte som har gjort også. Det naturlige er vel å se tyngre film etterhvert som smaken og interessen utvikles. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva er en montag? Montag er vel det tyske ordet for ukedagen mandag. Eller så roter jeg noe forferdelig. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Der Montag ist der erste Wochentag im deutschen Kalender! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Er nok realitybaben Heidi Montag har har hentet inspirasjon til navnet sitt fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå