Appelsinmakt Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Ohoy! Nå har jeg si( r )klet litt rundt på Film-forumet og må si det er mye spennende å lese. Som dere muligens ser er jeg nokså ny her og lurte på hva jeg burde sjekke ut av filmsamlinger og tråder. Jeg har i teorien lyst til å bli en liten moviebøff, men trenger litt hjelp med å begynne. Noe jeg burde melde meg inn i? Takk for all respons! Endret 22. februar 2009 av Appelsinmakt Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Skjønner ikke helt innlegget ditt. Hva er det du skal melde deg inn i? Her har du hvertfall en liste over nyttige tråder. Hvis du er ute etter en spesiell type film kan du jo spør i Anbefalingstråden. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Beklager hvis jeg var upresis i innlegget mitt. Det jeg mente å spørre var om jeg bør melde meg inn i en slags filmklubb eller avtale som gjør at jeg mottar filmer i ny og ne. Takk for linkene Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Mitt råd er å bare begynne å se mye film. Lurer du på hvor du skal begynne eller hva som er bra er det bare å ta et søk etter tråder som omhandler folks favorittfilmer, favorittregissører, nevneverdige filmer, lister over beste skuespiller/regissør/film osv. Etterhvert som du ser filmer finner du fort hva som appellerer til deg, og du vil etterhvert få et godt bilde av hvilke regissører og hvilke filmsjangre du selv liker best. etter et par hundre filmer blir det lettere å lettere å velge nye filmer å se og når du til slutt har pløyd deg gjennom hva som er verdt å se fra tidenes morgen til i dag kan du kalle deg en filmbøff. Forbered deg på tusenvis av timer med fantastisk film og en lommebok som skriker av smerte. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg har ingen erfaring med filmklubber, men jeg vil tro at det er mer fornuftig å finne filmer du syntes virker interessante, og bestille dem selv. IMDbs Top 250 er en liste mange bruker som utgangspunkt. Endret 22. februar 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Takk for tipset Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Kjør på med filmer du ser interessante ut, 250-lista er veldig grei. Følg aktivt med her på forumet, så får du veldig mange gode tips. Etterhvert lærer du deg filmsmaken til diverse brukere, og kan følge med på hva de kjøper/anmelder. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 ...bare ikke hør på Montag. Tarantino er fantastisk. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vet ikke om jeg har lov til og si dette, men hvis du vill melde deg inn i en film klub så burde du melde deg inn i Homeenter Filmclub. Åpnings pakka er 5 filmer til prisen av 1. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Vet ikke om jeg har lov til og si dette, men hvis du vill melde deg inn i en film klub så burde du melde deg inn i Homeenter Filmclub. Åpnings pakka er 5 filmer til prisen av 1. Vel, takk for tipset uansett Virket da som en god deal. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vet ikke om jeg har lov til og si dette, men hvis du vill melde deg inn i en film klub så burde du melde deg inn i Homeenter Filmclub. Åpnings pakka er 5 filmer til prisen av 1. Vel, takk for tipset uansett Virket da som en god deal. Mm. Jeg har handlet hos homeenter i 2 aar. Jeg er veldig fornQyd. De har ett eget bonus system og ofte veldig gode tilbud ! Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Vet ikke om jeg har lov til og si dette, men hvis du vill melde deg inn i en film klub så burde du melde deg inn i Homeenter Filmclub. Åpnings pakka er 5 filmer til prisen av 1. Vel, takk for tipset uansett Virket da som en god deal. Mm. Jeg har handlet hos homeenter i 2 aar. Jeg er veldig fornQyd. De har ett eget bonus system og ofte veldig gode tilbud ! Det skal jeg se nærmere på Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Forresten Appelsinmakt,Velkommen om bord Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sjekk ut top 250 på IMDB, kanskje? Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sjekk ut top 250 på IMDB, kanskje? OG denne:Empire Top 500 Vil si at begge listene inneholder noelunde mainstream filmer, og har i tillegg rimelig høy kvalitetsmessig standard på (nesten) alle filmene. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Som fargoth sier: bare se masse film. Det hjelper også å lese og bidra her. Finn deg typer film og regissører og fordyp deg i det. Sett deg mål som å se alle filmene til visse regissører, skuespiller ect. Det handler egentlig bare om å se mye film. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 IMDB Top 250 er en god startplass. Begynte å se en del filmer der selv når jeg var helt ny på film. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 The New York Times - The Best 1,000 Movies Ever Made Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hah, for en latterlig liste. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 http://www.lovefilm.no/home.do Her kan du leie filmer for en hundrings i måneden. Funker fint her, for oss som vil prøve filmer før man evt. kjøper dem. Vi betaler 139,- i måneden for å leie 2 filmer samtidig. Når vi sender filmene tilbake (portofritt i medfølgende konvolutt) så får vi innen et par dager to nye filmer i postkassa. Vanskelig å få til mer enn 2 filmer i uka pga. postgang, men det er ikke en u-pris å betale 139,- for å se 8 filmer i måneden. Man kan beholde filmene i så mange dager man ønsker selv, men man får jo ikke nye filmer før man har sendt tilbake dem gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå