nightwo1f Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei jeg vurderer å kjøpe hjemmekinoanlegg til stua mi og lurer på hva jeg burde gå for da. tror mest sannsynlig jeg kjøper noe som ser bra ut og leverer fin lyd for film og musikk uten noen spesielle egenskaper på ett av di punkta. Det er helt greit om det er ett rimelig anlegg men vil helst ha ett brukbart ett enn at det er billig og bare leverer "ok" lyd. Skal kunne brukes til musikk på fest:D, god opplevelse i filmtitting og det bør helst ha en svart og klassisk look, noe i stil med ett svart Samsung 46" lcd tv og svart tv benk;) Vet ikke om jeg skal kjøpe Blue-ray spiller istede for å bruke ps3'n til å spille filmer og musikk. Noen som vet om ps3 funker bra til dette? Pris er ikke noe stress egentlig, men kunne tenkt meg å ikke brukt for mye da jeg har en tendens til å få kjøpemani:S Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Har fantastiske erfaringer med BOSE Lifestyle series..! Eneste minus er at produktene er relativt dyre Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Heisann. Når du sier hjemmekinoanlegg, tenker du da på et ferdigsett fra elkjøp ol eller et system bassert på løskomponenter? Hvor mye penger har du lyst til og bruke og har du noen krav til størrelesen på systemet? Regner med et 5.1 sett er det du er på utkikk etter! Når det gjelder ps3 som blu-ray spiller, så fungerer den ypperlig! Har selv brukt ps3 som blu-ray spiller over ett år og må si meg veldig fornøyd. Måtte sende den på reparasjon rundt jul, så kjøpte meg en dedikert blu-ray spiller i tilegg. Den støreste forskjellen er at blu-ray spilleren er sinsykt treg i forhold til playstation. Det tar lang tid og starte filmen, åpne skuffen, skifte sang hvis du hører musikk osv. Har prøvd både blu-ray spillere fra Panasonic og Sony, og begge var utrolig trege i forhold til ps3 som går for og være den kjappeste av alle spillere. Det kan kanskje være noe bedre lyd/bilde fra dedeikerte spillere, men med mindre du er en skikkelige hifi-nerd så vil Playstation 3 holde i massevis! Blu-ray ser utrolig nydelig ut uansett spiller. Ps3 er i tilegg utrolig enkel og oppgradere via interett iforhold til en dedikert spiller! Endret 22. februar 2009 av Nauz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Eneste minus er at produktene er relativt dyre Det er også veldig begrenset hva høyttalere på størrelse med fyrstikkesker kan prestere når det kommer til dynamikk. Jeg er av den oppfatning at man kan få en bedre lydopplevelse til en langt mindre prislapp enn et Bose-anlegg. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bose-anleggene er vel og foretrekke dersom design og størrelse er den viktigste faktoren. Hadde jeg hatt dårlig plass ville jeg selv gått for pianolakk eggene fra KEF. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Jepp tenker meg ett 5.1 system som er komplett:) kan hende jeg bestiller på nettet hvis jeg ikke finner ett bra anlegg hos elkjøp eller lignende. kan vell bruke en 3-5000 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du bør se på posten jeg hadde i en annen tråd. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 ok. så jo rimelig bra ut da^^ gode annmeldelser og:) men rommet mitt er 24m2 så lurer på om det kan ha noe å si siden det var anbefalt på små og mellomstore rom. hva er smått og mellomstort? Lenke til kommentar
sandwiken Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 ok. så jo rimelig bra ut da^^ gode annmeldelser og:) men rommet mitt er 24m2 så lurer på om det kan ha noe å si siden det var anbefalt på små og mellomstore rom. hva er smått og mellomstort? anbefales å ta en titt på www.brl.se Her kan du sette opp egne pakker til ønsket pris. Finnes også en del høyttalere som er glossy i fargen. Hadde gått for en god Yamaha receiver i bunn og bygd meg opp derfra.. Uansett er det alfa omega å investere i en god receiver.. Den kan du ha i mange år. Høyttalere kan man bytte ut etterhvert som man får råd eller lyst =) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Brl er en svensk butikk, så dersom trådstarter ikke bor ærme Svenskegrensa syntes jeg det virker som et dårlig valg. Bor selv få mil unna en BRL butikk og handlet anlegg til bilen der. Fikk en veldig god pakke pris på et komplett JBL/Pioneer oppsett+ at jeg omtrent sparte 25% pga de herlig lave kronekursene! Uansett, Jbl/ HK pakken som linkes til er et godt alternativ, men forsterkeren mangler hdmi! Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 ok. Noen forslag til gode løse deler? kan skaffe forsterker selv ettersom brodern har en han ikke bruker. Hva vil det si om forsterkeren ikke har hdmi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hva vil det si om forsterkeren ikke har hdmi? Hvis den ikke har HDMI-inn-/utganger, så kan du jo ikke overføre lyd eller bilde gjennom HDMI-grensesnittet. Det sier jo seg selv. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hdmi er den nye standaren når det gjelder digitale signalkabler. Har du feks en blu-ray spiller så må du ha hdmi inngang på forsterkeren din for og få koblet til denne slik at du kan spille av de nyeste lyd-formatene. Det finnes blu-ray spillere ( Og annet utstyr selvsagt) som tilater recivere uten hdmi, men hdmi er absolutt og anbefale! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Du kan si at HDMI er det som har tatt over for Scart-kabelen. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 ok. men jeg har bare en Hdmi utgang fra ps3'n:/ skal få brodern til å vise meg hvordan jeg kobler det og kansje jeg finner ut hvordan jeg skal sette det opp når jeg får ny TV'n og surround anlegget^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva er problemet med at det bare er én HDMI utgang på PS3-en? Du skal jo uansett ikke koble selve PS3-en til flere apparater. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Så jeg kobler ps3'n til TV'n right? Tenkte jeg måtte koble forsterkern til surround anlegget til ps3'n og, men den kan jeg vell koble til TV'n eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 PS3 --> Surroundreceiver --> TV Høyttalerne er selvfølgelig koblet til surroundreceiveren. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 ok..da svarte du på det jeg lurte på da^^ takk for alle svara:) skal kjøpe anlegg så straks som jeg får lønninga:) tror jeg går for jbl/hk anlegget;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Bare husk at det anlegget ikke har HDMI-innganger eller utganger. Da må du koble slik: PS3 --> TV (HDMI-kabel) PS3 --> Surroundreceiver (Optisk kabel) Høyttalerne er selvfølgelig koblet til surroundreceiveren. Anlegget er suverent til prisen, så det er et godt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå