Gå til innhold

"Ekte hologram" : Japanske forskere har klart å skape bevegelige lys i løse luften

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Apropo Pepper`s ghost; teknikken ble som sakt først brukt blant illusjonister på slutten av 1800 tallet.

Jeg kom over en rekonstruksjon av et av showene som ble vist "back then". Showet heter "Blue room" og ble fremvist av Harry Kellar i slutten av 1800-tallet, men var orginalt et show laget av John Pepper (mannen som gjorde "pepper`s illusion" kjent) og het orginalt "metempsychosis".

The "blue room" er endel mer avansert enn "pepper`s ghost" men bruker mange av de samme prinsippene.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Edit: kom også over denne dokumentaren som tar for seg blant annet pepper`s ghost

Se filmen hos Youtube

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg la til en ekstra video av plasma hologramet i orginal posten

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132

La til et par nye videor i første posten. Deriblant mitt eget forsøk på peppers ghost hologram :)

Mitt eget forsøk på effekten ;)

Se filmen hos Youtube

Prosjektering på damp:

Se filmen hos Youtube

Samme som over bare i en større scala

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+6132

Tenkte jeg skulle oppdatere tråden med min siste versjon av min egen hjemmelagde hologram box(peppers ghost versjonen)

http://www.youtube.com/watch?v=ew0mPTetaHQ

Bildet av hologram boksen

157092_10150357183830338_854430337_16223170_2398364_n.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...