Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Regner med at det er en veldig kraftig laser de bruker, så beskyttelse briller er nokk et must. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 da er jo forsåvidt denne enda litt lenger unna et star wars hologram enda mindre støy og mindre skadelig og så lite utstyr som mulig, men på vei er man! artig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Apropo Pepper`s ghost; teknikken ble som sakt først brukt blant illusjonister på slutten av 1800 tallet. Jeg kom over en rekonstruksjon av et av showene som ble vist "back then". Showet heter "Blue room" og ble fremvist av Harry Kellar i slutten av 1800-tallet, men var orginalt et show laget av John Pepper (mannen som gjorde "pepper`s illusion" kjent) og het orginalt "metempsychosis". The "blue room" er endel mer avansert enn "pepper`s ghost" men bruker mange av de samme prinsippene. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Edit: kom også over denne dokumentaren som tar for seg blant annet pepper`s ghost Se filmen hos Youtube Endret 25. februar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg la til en ekstra video av plasma hologramet i orginal posten name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Endret 2. mars 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Oi, dette var veldig interesant! Men frem til nå har de jo bare noen lysende prikker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 La til et par nye videor i første posten. Deriblant mitt eget forsøk på peppers ghost hologram Mitt eget forsøk på effekten Se filmen hos Youtube Prosjektering på damp: Se filmen hos Youtube Samme som over bare i en større scala name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere tråden med min siste versjon av min egen hjemmelagde hologram box(peppers ghost versjonen) http://www.youtube.com/watch?v=ew0mPTetaHQ Bildet av hologram boksen Endret 24. desember 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå