Chris2407 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei!! Trenger hjelp med et problem jeg har fått med pc'en min. For noen dager siden fikk jeg en pop-up som gjorde at et antivirusprogram installerte seg selv, uten at jeg fikk gjort noe. Tror det het XP Police eller noe lignende. Jeg søkte deretter rundt i forumet og fant noe som lignet(antivirus xp2008). Jeg prøvde å følge instruksene som stod der. Det gikk ut på å laste ned Malwarebytes Anti-Malware og kjøre en scan, og deretter kjøre combofix. Etter dette virket det som om problemet ble borte, i hvertfall de to-tre første dagene. Men nå er problemet tilbake igjen Ser ikke ut som det samme programmet har innstalert seg igjen, finner det i hvertfall ikke Jeg merker det mest når jeg er på internet. Det er mange sider jeg ikke kommer inn på, men blir i stedet sendt videre til en annen side som har med viruset som utgjør seg å være et antivirusprogram, i tillegg får jeg pop-ups som utgir seg å være virusprogrammer. Jeg har prøvd å kjøre Malwarebytes Anti-Malware igjen. Men jeg får ingen respons når jeg prøver å åpne det. Håper noen kan hjelpe meg med problemet?? Link til antivirus xp2008 tråden hvis den kan hjelpe https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1000394 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Får du heller ikke kjørt Combofix? Sjekk følgende: Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys. Denne gjør at du blir redirected til 127.0.0.1, som er din egen pc - altså ingen oppdatering er mulig. Denne malwaren forhindrer de fleste av-programmer å kjøre (inkl. onlineskannere i normal/sikker modus). Denne infeksjonen forhindrer også at av-programmet kjører overhode. Hvordan gå fram for å fjerne dette: Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente f.eks. MBAM. Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam. Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Restart pc'n. --- Hvis du ikke finner TDSSserv.sys, så prøv og start opp i sikker modus (tapp F8 under oppstart) og kjør MBAM / Combofix derfra. Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Takk for svar!! Har ikke prøvd å kjøre combofix. Skal jeg prøve å kjøre det før jeg prøver å stoppe TDSSserv.sys?? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvis du finner TDSSserv.sys, så deaktiverer du denne og kjører Malwarebytes først. Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Prøvde å kjøre combofix, men fikk ingen respons på det heller. Jeg prøvd derfor å finne TDSSserv.sys rootkiten, men fant den desverre ikke. Etter det prøvde jeg det siste du alternativet du nevnte om å starte opp i sikker modus, for så å kjøre Malwarebytes Anti-Malware/Combofix. Men fikk ikke kjørt noen av disse programmene derifra heller Har du noen andre forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Last ned Roguefix, legg det på skrivebordet. Restart i sikker modus Kjør .bat-fila og følg veiledningen. Kjør deretter en rask skann med Malwarebytes før du restarter i normal modus. Kjør deretter Combofix og post loggen sammen med loggen MBAM laget Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Fikk kjørt rougefix, men får fremdeles ikke kjørt MBAM eller combofix. Hvis det hjelper har jeg MBAM loggen fra første gang dette problemet oppstod, så jeg legger den ved. mbam_log_2009_02_16__12_18_30_.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Se om du får lastet ned og kjørt Dr.Web Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du får kjørt denne tenker jeg. Last ned DDS.scr Post loggen den lager. Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Fikk kjørt Dr. Web og den fant en trussel på Express Skann Status: BackDoor.Tdss.84 Og på Full Skann Den samme som over pluss Trojan.DownLoader.33840 Trojan.WMALoader Trojan.Inject.5065 Endret 24. februar 2009 av Chris2407 Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Kjørte også DDS.scr og her er loggene DDS.txt Attach.txt Endret 24. februar 2009 av Chris2407 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Så, hvis du nå laster ned ny Combofix - får du kjørt programmet nå? Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har allerede lastet ned combofix fra før av, men får ikke åpnet det eller fjernet det!! Kan jeg allikevel laste det ned på nytt eller har det noe å si?? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, bare last ned ny og si evt. ja til å erstatte den som ligger der fra før. Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg kjører fremdeles også en Full Skann med Dr. Web siden det var å annbefale hvis man først hadde fått en trussel, så den holder på å kjøre enda! Så jeg burde vel vente til den er ferdig før jeg laster ned og kjører Combofix. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, vent til Dr.web er ferdigkjørt. Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Holder på å kjøre Combofix nå, og det har kjørt en stund! Men usikker på en ting, det står nemelig at Combofix ikke finner Batch Label speciefied Check_Hal Og det har kjørt en stund(rundt 20min) nå uten at noe mer har skjedd.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hva er det du ser på skjermen? Lenke til kommentar
Chris2407 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Combofix vinduet er oppe og det står følgende: Scanning for infected files... This typically doesn't take more than 10 minutes Howerver, scan time for badly infected machines may easily double ComboFix has changed your clock settings. Do not change it back. It shall be restored later Completed Stage_49 Deleting Files: c:\WINDOWS\system32\VACexwbxfmm.dll c:\WINDOWS\system32\VACfiosjnqw.dll c:\WINDOWS\system32\VACicimttit.dat c:\WINDOWS\system32\VACuduplrmd.db The system cannot find the batch label specified -- Check_Hal Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 - og situasjonen er fortsatt slik som i ditt siste innlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå