Gå til innhold

Virus som later som det er et virusprogram

Anbefalte innlegg

Hei!!

Trenger hjelp med et problem jeg har fått med pc'en min. For noen dager siden fikk jeg en pop-up som gjorde at et antivirusprogram installerte seg selv, uten at jeg fikk gjort noe. Tror det het XP Police eller noe lignende. Jeg søkte deretter rundt i forumet og fant noe som lignet(antivirus xp2008). Jeg prøvde å følge instruksene som stod der. Det gikk ut på å laste ned Malwarebytes Anti-Malware og kjøre en scan, og deretter kjøre combofix.

Etter dette virket det som om problemet ble borte, i hvertfall de to-tre første dagene. Men nå er problemet tilbake igjen :( Ser ikke ut som det samme programmet har innstalert seg igjen, finner det i hvertfall ikke :dontgetit: Jeg merker det mest når jeg er på internet. Det er mange sider jeg ikke kommer inn på, men blir i stedet sendt videre til en annen side som har med viruset som utgjør seg å være et antivirusprogram, i tillegg får jeg pop-ups som utgir seg å være virusprogrammer. Jeg har prøvd å kjøre Malwarebytes Anti-Malware igjen. Men jeg får ingen respons når jeg prøver å åpne det.

Håper noen kan hjelpe meg med problemet??

Link til antivirus xp2008 tråden hvis den kan hjelpe :ermm:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1000394

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du heller ikke kjørt Combofix?

Sjekk følgende:

Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys.

Denne gjør at du blir redirected til 127.0.0.1, som er din egen pc - altså ingen oppdatering er mulig. Denne malwaren forhindrer de fleste av-programmer å kjøre (inkl. onlineskannere i normal/sikker modus). Denne infeksjonen forhindrer også at av-programmet kjører overhode.

Hvordan gå fram for å fjerne dette:

Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente f.eks. MBAM. Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam.

Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende:

Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling

Velg Vis->Vis skjulte enheter

Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible"

Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver.

Restart pc'n.

---

Hvis du ikke finner TDSSserv.sys, så prøv og start opp i sikker modus (tapp F8 under oppstart) og kjør MBAM / Combofix derfra.

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre combofix, men fikk ingen respons på det heller. Jeg prøvd derfor å finne TDSSserv.sys rootkiten, men fant den desverre ikke. Etter det prøvde jeg det siste du alternativet du nevnte om å starte opp i sikker modus, for så å kjøre Malwarebytes Anti-Malware/Combofix.

Men fikk ikke kjørt noen av disse programmene derifra heller :no:

Har du noen andre forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Combofix vinduet er oppe og det står følgende:

Scanning for infected files...

This typically doesn't take more than 10 minutes

Howerver, scan time for badly infected machines may easily double

ComboFix has changed your clock settings.

Do not change it back. It shall be restored later

Completed Stage_49

Deleting Files:

c:\WINDOWS\system32\VACexwbxfmm.dll

c:\WINDOWS\system32\VACfiosjnqw.dll

c:\WINDOWS\system32\VACicimttit.dat

c:\WINDOWS\system32\VACuduplrmd.db

The system cannot find the batch label specified -- Check_Hal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...