Gå til innhold

Youtube vs. brukerne

pululf

Anbefalte innlegg

Hei.

For dere som følger med på hva som skjer på youtube, har dere nok lagt merke til at youtube har blitt veldig offensiv i det siste, og at de ikke gidder å høre på brukerne, altså deg og meg.

Thunderf00t har nå blit suspendert fra brukeren sin, på grunn av en video han laget, som kritiserte youtube, og måten de behandlet brukerne sine. Den ble fjernet fordi den, ifølge youtube, var imot Community Guidelines.

Den egentlige grunnen til at den ble fjernet, og at brukeren hans ble suspendert, er fordi han kritiserte youtube.

Jeg vet ikke hva dere syns om dette, men youtube begynner virkelig å miste respekten min nå. Her er videoene. Jeg vil sette pris på om dere så gjennom dem. Han har mye smart å si.

videoen som fikk ham suspendert

Hans reaksjon på dette (postet fra ny channel)

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Care?

Det viktigste er jo at vi får se videoer :tease:

Er jo akkurat derfor vi bryr oss.

Er ganske irritert over den sensureringen Youtube bedriver. Partisk og diskriminerende på flere områder.

Og når plateselskapene har fått de til å fjerne lyden på mange av videoene ble det ikke akkurat bedre.

Youtube har tapt seg veldig den siste tiden.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har missforstått, Blåbær. Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om mangel på reaksjoner på massivt misbruk av diverse Youtube-funksjoner, samt sensur av kritikk mot dette. Det som skjedde, var vel at tf00t oppfordret til å gjøre noe med dette, for å prøve å stoppe votebots og annet pakk fra kreasjonistsiden. Dette førte til at tf00t ble suspendert, og videoen fjernet. Siden ble den lastet opp på en rekke andre, nokså profilerte youtube-kanaler.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i tf00t sine betraktninger men helt uenig i virkemidlene han brukte. Youtube har mange millioner videoer lastet opp, at de skal klare å kontrollere alle videoer høres ut for meg som en umulig oppgave. Youtube skal jo tjene penger, noe de ikke gjør idag. Å ansette flere moderatorer som skal kontrollere alle whinere ser ikke jeg på som ett prioritert oppgave.

Lenke til kommentar

Da har ikke du forstått det. Poenget var jo at klagene ble regelett ignorert, til tross for så mange som klaget. De fikk ikke engang en respons. Mens på saker som omhandlet andre ting som kunne være mer relevant for deres inntekter etc., klarer de å svare på få timer, selv om man sender inn for eksempel en helligdag eller fridag.

Lenke til kommentar

Husk at youtube selv bestemmer hvilke videoer de vil betale båndbredde for. Man kan vel heller ikke tvinge butikker til å føre visse varer? Youtube er tross alt et privat firma, ikke en offentlig institusjon som en regjering er. (Hvis man ikke liker at private firmaer får bølle rundt som de vil, slutt å forgude kapitalismen.)

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Nei, men er det rett at de skal drive sensur av videoer som på ingen måte bryter noen retningslinjer eller lover, bare fordi YouTube ikke liker dem? Nei. Kan de gjøre det? Ja.

Men de må forvente reaksjoner på dette, og det var det de fikk. tf00t har påpekt flere ganger at de kan gjøre som de vil, men at de da må tåle konsekvensene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...