Gå til innhold

Delt harddisk mellom Vista og OSX?

Anbefalte innlegg

Min harddisk har 3 partisjoner. En med Vista, en med OSX og en stor en til nedlastinger, video og musikk.

Men jeg har et problem. OSX kan ikke redigere innholder i den store NTFS partisjonen.

Hvilket filsystem burde jeg ha på den delte media disken? NTFS går ikke, Fat32 kan ikke være større enn 32GB

Noe jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men jeg bruker ikke en mac maskin, så jeg lurer på om det bare er bootcamp som fikser det slik at windows kan skjønne "journal-ført" filsystem.

Hvis noen kan konfirmere at windows klarer å lese journalført filsystem vil det ha løst problemet mitt =D

Takk for post, MSg

Lenke til kommentar

Jeg kjører da journalført ekstern hdd på den ene stasjonære pc'n min her.

Windows kan verken lese eller skrive til filsystemer annet enn Windows' egne. Men det finnes drivere til Windows som gjør det mulig å lese og skrive til ext2, for eksempel Ext2 IFS. Ext3 kan monteres som om det var ext2. Når man monterer noe som ext2 blir det ingen journalføring, så hvis det ikke blir avmontert riktig, må man sjekke det for feil. Ved hjelp av programmet MacDrive kan man lese og skrive til hardisker formatert til Mac-filsystemet HFS+ i Windows.
Kilde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...