r.giggs Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Noen som har planlagt å søke den tekniske befalsskolen? Hvilken linje i så fall? Noen som har erfaringer fra skolen. Må man ha yrkesfagelig bakgrunn for å kunne søke? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du må ha yrkesfaglig bakgrunn for å søke en del av linjene, men slettes ikke alle. EOD-linjen og MP-linjen trengs det for eksempel ikke til. Lenke til kommentar
akle Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg hadde planer om å søke MP-linjen. Men har mer lyst på Befalsoke ved GSV. Jeg var på sesjon i forrige uke, da skjønte jeg det som at man først søkte på Befalskole og på opptaket bestemte man seg for hvilken linje man ville gå. Man fikk vist mye informasjon om de forskjellige linjene i løpet av opptaket, og han sa at mange skiftet mening om hva de ville gå iløpet av opptaket. Lenke til kommentar
Horghen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Søkt lærlingbefal - Elektrooptisk våpenlinje. Må ha VG3 automatiseringsfaget for å komme inn på den linja. Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde planer om å søke MP-linjen. Men har mer lyst på Befalsoke ved GSV. Jeg var på sesjon i forrige uke, da skjønte jeg det som at man først søkte på Befalskole og på opptaket bestemte man seg for hvilken linje man ville gå. Man fikk vist mye informasjon om de forskjellige linjene i løpet av opptaket, og han sa at mange skiftet mening om hva de ville gå iløpet av opptaket. Okei, så man kan søke for deretter å bli kalt inn på FOS og hvis man består kan man velge linje etter opptaket? Slik jeg forstår det så må man velge linje med en gang man søker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du må velge linje når du søker, men du kan skifte linje de første dagene på opptaket. Du kan også få tilbud fra andre linjer enn den du søkte, men det vil typisk være fra de mindre populære lijnene. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som vet og kan forklare hva man egentlig gjør på skolen, hva slags "grunnfag" man har og hvordan hverdagen er? Og er opptakskravene vanskelige for en normal person? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har søkt også på kjevik, skal gå Radarteknikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tenker selv å søke MP-linjen på FTBS Men det blir ikke før om et års tid når jeg er ferdig med VGS da. Lenke til kommentar
Horghen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Søkt litt på nettet om sessvollmoen, fant ikke så mye egentlig. Men fant en masse videoer ang mp, hundefører, teknisk og sanitet som er på skolen der. http://tvromerike.no/ og søk på sessvollmoen på toppen av siden. Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Søkt litt på nettet om sessvollmoen, fant ikke så mye egentlig. Men fant en masse videoer ang mp, hundefører, teknisk og sanitet som er på skolen der. http://tvromerike.no/ og søk på sessvollmoen på toppen av siden. Har sett episodene, interessant. Hvis jeg kommer inn der jeg vil under førstegangstjenesten vil jeg gjennomføre den før jeg evt søker befalsskole. Blir jeg kalt inn på noe jeg ikke er fullt så interessert i så tenkte jeg å søke hærens befalsskole (vet ikke gren ennå) eller den tekniske befalsskolen evt luftforsvaret. Anbefaler å se de episodene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvis man går befalsskole og har ett praksisår, må man fortsatt inn til førstegangstjeneste, eller slipper man det siden man tar utdanning i forsvaret? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvis man går befalsskole og har ett praksisår, må man fortsatt inn til førstegangstjeneste, eller slipper man det siden man tar utdanning i forsvaret? Første året av BS blir da førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå