Gå til innhold

Forsvarets Tekniske Befalsskole

r.giggs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde planer om å søke MP-linjen. Men har mer lyst på Befalsoke ved GSV.

Jeg var på sesjon i forrige uke, da skjønte jeg det som at man først søkte på Befalskole og på opptaket bestemte man seg for hvilken linje man ville gå. Man fikk vist mye informasjon om de forskjellige linjene i løpet av opptaket, og han sa at mange skiftet mening om hva de ville gå iløpet av opptaket.

Lenke til kommentar
Jeg hadde planer om å søke MP-linjen. Men har mer lyst på Befalsoke ved GSV.

Jeg var på sesjon i forrige uke, da skjønte jeg det som at man først søkte på Befalskole og på opptaket bestemte man seg for hvilken linje man ville gå. Man fikk vist mye informasjon om de forskjellige linjene i løpet av opptaket, og han sa at mange skiftet mening om hva de ville gå iløpet av opptaket.

Okei, så man kan søke for deretter å bli kalt inn på FOS og hvis man består kan man velge linje etter opptaket? Slik jeg forstår det så må man velge linje med en gang man søker.

Lenke til kommentar
Søkt litt på nettet om sessvollmoen, fant ikke så mye egentlig. Men fant en masse videoer ang mp, hundefører, teknisk og sanitet som er på skolen der.

http://tvromerike.no/ og søk på sessvollmoen på toppen av siden.

Har sett episodene, interessant.

Hvis jeg kommer inn der jeg vil under førstegangstjenesten vil jeg gjennomføre den før jeg evt søker befalsskole.

Blir jeg kalt inn på noe jeg ikke er fullt så interessert i så tenkte jeg å søke hærens befalsskole (vet ikke gren ennå) eller den tekniske befalsskolen evt luftforsvaret. Anbefaler å se de episodene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Hvis man går befalsskole og har ett praksisår, må man fortsatt inn til førstegangstjeneste, eller slipper man det siden man tar utdanning i forsvaret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...