foenix Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Tenkte på å kjøpe nytt Intel hovedkort og prosessor og lurte på hva som gir best ytelse i forhold til pris. Max ca. 4500 kr. Eller bør jeg satse på et annet merke? Endret 22. februar 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 ikke ram? om du har god ddr2 ram fra før så er en E8400 og et asus p45 p5q en god oppgradering... Lenke til kommentar
foenix Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) ikke ram? om du har god ddr2 ram fra før så er en E8400 og et asus p45 p5q en god oppgradering... Jeg har ddr2 Ram fra før. Hvordan er denne prosessoren samenlignet med en firekjerner. Vil jeg merke noen forskjell? Glemte å skrive at min gamle installasjon på harddisken er gjort på et kort med et p35 brikkesett og jeg vil helst ikke innstallere alt på nytt.. Endret 22. februar 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 4 kjerners er bra... om du bruker programmer som støtter det... og det er det nesten ingen som gjør... tror ikke du vil trenge å installere på nytt... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Skal du overklokke? Og må det være Intel? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg har ikke spessielt behov for å overklokke og det må nødvendigvis ikke være Intel, men ytelsen er viktig og spessielt når jeg kjører flere programmer samtidig. Jeg trodde 4 kjerners prosessorer var en fordel fordi man da får økt ytelse og ferre krasj med hensyn på multitasking pluss at alle programmene som kjører i bakgrunnen da blir fordelt på 4 prosessorer. Må disse programenne da støtte 4 kjerners? Blir ikke det ordnet i prosessoren? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Kører man flere programmer/prosesser som ikke støtter flerkjerne blir disse fordelt over kjernene av OS(som i plassert på en av de som har minst å gjøre), men vill bare utnytte så mange kjerner som det programmet/prosessen er laget for å bruke, mange programmer/spill har hardkodet støtte for opp til 2 prosessorer der prosessen er satt opp slik att hvis det oppdages mer enn en kjerne/prosessor så blir bestemte ting satt over i egen tråd for å kjøre på denne kjernen. Dette fører til att de ikke har mye igjen for flere kjerner i selve programmet, men flere kjerner fører til att spillet/programmet kan kose seg med 2 kjerner fullt ut mens os og eventuelt andre bakgrunnsprosesser roter rundt på de 2 resterende kjernene. Endret 22. februar 2009 av johskar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå