Gå til innhold

Parabol på radeon 9700 all in wonder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I teorien ja.

Det går med kabel.

Men kan du ikke kjøre linjen inn etter dekoderen? Den stopper vel ikke kodede signaler? Bare lar være å dekode de hvis du ikke har kort. Og da er det jo bare å software dekode de på pc'n.

Noen som vet om noen bra software dekodere?

(hmm, oser ulovlig laaang vei...)

Lenke til kommentar

Digitale paraboltunere trenger en demodulator for å ta imot signalene. Det trenger du også for å få signalene inn på PCen. Den tuneren som sitter i All in Wonder er en vanlig TV tuner, og å sende signaler fra parabolantenna vil ikke funke i det hele tatt. Du får tak i DVB kort som kan gjøre jobben, men du klarer ikke å dekode bare gjennom å bruke PCen. Du må ha en kort som du kan ha en CA modul i, og et vanlig satelitt kort, og da kan du jo like greitt bruke satelittmottageren.

Det du derimot kan gjøre, er å ta PAL signalet fra dekoderen din, og sende til All in Wonder kortet ditt. Du må da velge kanal på mottageren, og så kan du ta det opp på PCen.

Det finnes måter å dekode satelittsignaler på, men det hører ikke hjemme på dette forumet.

Lenke til kommentar

Vel har egentlig ikke såmye peil på satelitt utstyr. Men jeg mener nå at det går noe svakstrøm på 12 v eller noe i en parabol kabel ?? Er vel i fare for å drite meg ut nå. Dessuten hvordan koble en slik kabel til ett radeon kort ?

Poenget jeg prøver å komme frem til er vel helst at får du det til så griller du kortet.... Eller .no

Lenke til kommentar
Vel har egentlig ikke såmye peil på satelitt utstyr. Men jeg mener nå at det går noe svakstrøm på 12 v eller noe i en parabol kabel ?? Er vel i fare for å drite meg ut nå. Dessuten hvordan koble en slik kabel til ett radeon kort ?

Det er bare å bytte plugg på kabelen fra parabolantennen, men det vil ikke skje noe som helst. Mikrobølgehodet må tilføres 13 eller 18 volt for å gi signal tilbake. Denne spenningen kommer normalt fra tuner/DVB-kort i tillegg til evnt. andre styresignal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...