zaltooo Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Går det an å ta kabelen fra parabolen inn på en av kontaktene på skjermkortet, å deretter dekode signalene med et program, slik at man kan få kanaler fra parabolen på dataen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 I teorien ja. Det går med kabel. Men kan du ikke kjøre linjen inn etter dekoderen? Den stopper vel ikke kodede signaler? Bare lar være å dekode de hvis du ikke har kort. Og da er det jo bare å software dekode de på pc'n. Noen som vet om noen bra software dekodere? (hmm, oser ulovlig laaang vei...) Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har ikke tenkt å bruke en dekoder, bare software på datan, går det an? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Tror det går an hvis du tenker på å koble fra paraboltuneren og dekode kanaler på pc'n.Prøv å søk på Direct Connect. Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Er det noen som vet om et profram som dekoder signalene? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 tenkt å snike deg unna kostnadene med dekoder? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hvis du har tenkt å kjøre rett fra parabol inn i kortet uten en decoder som mellom led så tror jeg neppe det funker. Da må du ha sånne kort som koster 2k og støtter dvb. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Digitale paraboltunere trenger en demodulator for å ta imot signalene. Det trenger du også for å få signalene inn på PCen. Den tuneren som sitter i All in Wonder er en vanlig TV tuner, og å sende signaler fra parabolantenna vil ikke funke i det hele tatt. Du får tak i DVB kort som kan gjøre jobben, men du klarer ikke å dekode bare gjennom å bruke PCen. Du må ha en kort som du kan ha en CA modul i, og et vanlig satelitt kort, og da kan du jo like greitt bruke satelittmottageren. Det du derimot kan gjøre, er å ta PAL signalet fra dekoderen din, og sende til All in Wonder kortet ditt. Du må da velge kanal på mottageren, og så kan du ta det opp på PCen. Det finnes måter å dekode satelittsignaler på, men det hører ikke hjemme på dette forumet. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Vel har egentlig ikke såmye peil på satelitt utstyr. Men jeg mener nå at det går noe svakstrøm på 12 v eller noe i en parabol kabel ?? Er vel i fare for å drite meg ut nå. Dessuten hvordan koble en slik kabel til ett radeon kort ? Poenget jeg prøver å komme frem til er vel helst at får du det til så griller du kortet.... Eller .no Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 hvor kan jeg kjøpe et "DVB kort", og hva koster det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Her f.eks. De har det samme kortet på komplett, men det er litt dyrere der. Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 er det ikke noen billigere kort på markedet? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Komplett har et Pinnacle DVB kort til 1542kr på lager. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Vel har egentlig ikke såmye peil på satelitt utstyr. Men jeg mener nå at det går noe svakstrøm på 12 v eller noe i en parabol kabel ?? Er vel i fare for å drite meg ut nå. Dessuten hvordan koble en slik kabel til ett radeon kort ? Det er bare å bytte plugg på kabelen fra parabolantennen, men det vil ikke skje noe som helst. Mikrobølgehodet må tilføres 13 eller 18 volt for å gi signal tilbake. Denne spenningen kommer normalt fra tuner/DVB-kort i tillegg til evnt. andre styresignal. Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Finnes det ikke en eneste måte å bruke all in wonder kortet på en parabol å få det på datan? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 For å gjenta etter RikkyRally: NEI Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Les innlegget til Ko_deZ en gang til..Skal du bruke utgangen på paraboltuneren så blir det best bilde med svhs kabel.Og så må du ha to vanlige kabler til stereolyden. Lenke til kommentar
zaltooo Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Hvordan kan jeg bruke Pinnacle PCTV Satellite på komplett til å få canal + eller viasat på datan? Må jeg laste ned noen filer, så bruke et program til å kode signalene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå