Gå til innhold

Nytt skjermkort 1500-2000 kr

Henrikse

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal bytte ut skjermkortet mitt nå, det som er i maskinen fra før er :

GPU: Saphire radeon x1900GT (uklokket)

CPU: Intel C2D E6300 (uklokket)

HK: Asus P5B

Minne: 2x1 GB valueRAM fra kingston, husker ikke hastigheten.

PSU: en 530W fra Hiper, husker ikke helt hvilken.

Skjermkortet skal drive en 20" skjerm med oppløsningen 1680x1050

Jeg lurer på om dere har noen forslag til skjermkort som passer dette formålet og koster rundt 1500-2000.

Det er viktig at det har en god kjøler. Den trenger ikke være eksepsjonelt stille, så lenge den ikke høres ut som et fly.

Hvis jeg har glemt noe info er det bare å si ifra, ellers takker jeg for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiper 530/580 er så som så strømforsyninger, de bygger på gammel ATX-standard med lavere kapasitet på 12V enn moderne modeller. Kan forsåvidt gå helt fint å kjøre HD4850, det trekker typisk sett 110W.

Ellers er det vel et dyrt HD4850 du kjøper, men selv liker jeg også kjøleløsninger som spytter varmlufta ut av kabinettet.

Lenke til kommentar
Hiper 530/580 er så som så strømforsyninger, de bygger på gammel ATX-standard med lavere kapasitet på 12V enn moderne modeller. Kan forsåvidt gå helt fint å kjøre HD4850, det trekker typisk sett 110W.

Ellers er det vel et dyrt HD4850 du kjøper, men selv liker jeg også kjøleløsninger som spytter varmlufta ut av kabinettet.

Godt å høre :D Skal oppgradere strømforsyningen, men ikke før ved en senere anledning.

Tenker jeg går for det kortet her.

Det mener jeg er et dårlig kjøp når du kan få 4850 med 1GB (også med en tredje parts kjøleløsning) til en rimeligere pris og 4870 1GB for bare 245,- mer.

Kan du linke til noen av de 4850-kortene så hadde det vært interessant :)

Kjøper ikke 4870 nå, da jeg ikke har bruk for den ekstra ytelsen.

Lenke til kommentar

Vet at det finnes rimeligere 4850-kort, men jeg bytter kort delvis fordi kjølingen på det jeg har er for dårlig, så jeg ønsker å være sikker på at jeg får et kort med god kjøler. Kabinettet mitt er ganske varmt, så det hjelper ikke så mye heller.

Kjøper fra komplett tenker jeg, så hvis noen vet at kjølingen på dette kortet er god så er det å foretrekke fremfor dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...