Erlend85 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg ønsker retten til å ta sitt eget liv uten mye papir søl! Lenke til kommentar
simenss Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skal vi hindre FrP i å få for mye makt er vi nødt til å gjøre noe med utdanningssituasjonen i Norge. Jeg støtter den rød-grønne regjeringen i mye, men skolepolitikk har de ikke fått helt dreisen på. De må få øynene opp for at mennesker er forskjellige og derfor også må behandles forskjellig. Ser de ikke dette tidsnok vil snik-FrP-iseringen snart være ute av kontroll Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skal vi hindre FrP i å få for mye makt er vi nødt til å gjøre noe med utdanningssituasjonen i Norge. Jeg støtter den rød-grønne regjeringen i mye, men skolepolitikk har de ikke fått helt dreisen på. De må få øynene opp for at mennesker er forskjellige og derfor også må behandles forskjellig. Ser de ikke dette tidsnok vil snik-FrP-iseringen snart være ute av kontroll Tviler på at det "hjelper" kun med å forbedre skole og utdanning. Er jo utrolig mange andre ting å ta tak i. Eller mener du at jo mer utdanning man har desto mindre sannsynlig er det at man velger FrP? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Eller mener du at jo mer utdanning man har desto mindre sannsynlig er det at man velger FrP? Tja, folk flest tar selvfølgelig svært egoistiske valg når de stemmer, det er helt naturlig. Men mer kunnskap = mer rasjonelle valg. Norge er ikke tjent med en usunn økonomisk politikk, det skjønner alle. Det mange derimot ikke skjønner er hvilke konsekvenser FRP's politikk vil kunne ha. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tviler på at det "hjelper" kun med å forbedre skole og utdanning. Er jo utrolig mange andre ting å ta tak i. Eller mener du at jo mer utdanning man har desto mindre sannsynlig er det at man velger FrP? Som Husam skriver: «mer kunnskap = mer rasjonelle valg». Dårlig skole er en fordel for FrP fordi det produserer flere stemmer til partiet. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Fem viktige saker og stikkord i tilfeldig rekkefølge. Skole Skolen skal være offentlig, den skal være gratis og den skal være i nærheten av der folk bor. Den skal være nøytral i forhold til religion og livssyn og alt undervisningsmateriale skal være til gjengelig på bokmål, nynorsk og samisk. Det skal også være lese- og skriveopplæring på morsmålet, rett til morsmålsopplæring og rett til tospråklig fagstøtte. Det må også fokuseres på mobbing og arbeidsmiljø for både elever og ansatte. EU Nei til EU, EØS og Schengenavtalen. Dette er viktig med tanke på sjølråderett, ett felles europeisk forsvar og SIS-registeret. Det er også viktig å bekjempe global internasjonal kapitalisme, noe EU på alle måter er med på å bygge opp under. Eldreomsorg Flere eldresenter. Fokus på kultur for eldre. Gratis tekniske hjelpemidler. Økt støtte til transport av eldre, flere gratis drosjeturer. Øke minstepensjonen. Ingen egenandel i eldreomsorgen, ingen privatisering. Lovfestet rett til sykehjemsplass. God mat, ingen fabrikkmat i eldreomsorgen. Arbeid/økonomi Sekstimersdag. Skattlegg de rike. Bygg opp offentlig sektor. Mer offentlig kontroll og styring av økonomien. Kampen mot rasisme Forby nazistiske partier og grupper. Aksjonere mot nazistiske offentlige opptredener. Arbeide for at den enkelte nazist/rasist skal kunne bryte ut og skifte side. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Ingen emner er viktigere enn andre. Dersom feks. ikke samferdselspolitikken fungerer slik den skal, vil ikke næringslivet klare seg like bra. Dersom ikke justispolitikken fungerer slik den skal, vil ikke asylpolitikken fungere slik den skal etc. Hvis ikke helsesektoren fungerer slik den skal, vil ikke eldreomsorgsatsingen fungere optimalt. Det viktigste er kun å fornye, fornye og fornye Norge! Endret 26. mai 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tviler på at det "hjelper" kun med å forbedre skole og utdanning. Er jo utrolig mange andre ting å ta tak i. Eller mener du at jo mer utdanning man har desto mindre sannsynlig er det at man velger FrP? Som Husam skriver: «mer kunnskap = mer rasjonelle valg». Dårlig skole er en fordel for FrP fordi det produserer flere stemmer til partiet. Så hvis man brenner for mange av de samme sakene som FrP, hva er "et mer rasjonelt valg"? Høyre? Mer usikkert og evneveikt parti skal du lete lenge etter. Eller er det sakene som er urasjonelle? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ingen emner er viktigere enn andre. Dersom feks. ikke samferdselspolitikken fungerer slik den skal, vil ikke næringslivet klare seg like bra. Dersom ikke justispolitikken fungerer slik den skal, vil ikke asylpolitikken fungere slik den skal etc.Hvis ikke helsesektoren fungerer slik den skal, vil ikke eldreomsorgsatsingen fungere optimalt. Det viktigste er kun å fornye, fornye og fornye Norge! Hvordan kan du si at ingen emner er viktigere enn andre? Det er jo helt subjektivt. For meg er helsepolitikk mye viktigere enn kulturpolitikk. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ingen emner er viktigere enn andre. Dersom feks. ikke samferdselspolitikken fungerer slik den skal, vil ikke næringslivet klare seg like bra. Dersom ikke justispolitikken fungerer slik den skal, vil ikke asylpolitikken fungere slik den skal etc.Hvis ikke helsesektoren fungerer slik den skal, vil ikke eldreomsorgsatsingen fungere optimalt. Det viktigste er kun å fornye, fornye og fornye Norge! Hvordan kan du si at ingen emner er viktigere enn andre? Det er jo helt subjektivt. For meg er helsepolitikk mye viktigere enn kulturpolitikk. Formulerte meg muligens litt feil der, ja. Jeg er også enig at helsepolitikk er mye viktigere enn kulturpolitikk. Det jeg derimot mener, er at det er like viktig å bygge gode veier, som å forbedre eldreomsorgen, men også gi ytterlige ressurser til politiet. Alt henger sammen i en rød trå. Men den viktigste grunnleggende saken for meg er å fornye Norge på en måte som løser hveragsproblemene til folk, og ikke forverrer dem. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Bra vi ikke har sosialisme i landet da Feil Norge er marxistisk tvers gjennom, staten tvinger middelklassen og arbeiderklassen til å gi fra seg det de har av verdier for så å gi det til de krimenelle bankene og andre svindlere, Marx skrev at man skulle bruke renter til å knuse middelklassen og de landsforræderne som vi kaller politikere og byråkrater kan knapt styre sin begeistring når de gjennomfører denne politikken med de zombifiserte massens godkjenning. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tviler på at det "hjelper" kun med å forbedre skole og utdanning. Er jo utrolig mange andre ting å ta tak i. Eller mener du at jo mer utdanning man har desto mindre sannsynlig er det at man velger FrP? Som Husam skriver: «mer kunnskap = mer rasjonelle valg». Dårlig skole er en fordel for FrP fordi det produserer flere stemmer til partiet. Så hvis man brenner for mange av de samme sakene som FrP, hva er "et mer rasjonelt valg"? Høyre? Mer usikkert og evneveikt parti skal du lete lenge etter. Eller er det sakene som er urasjonelle? La oss si at i den økonomiske politikken er det to typer avgjørelser. Avgjørelser som går på rettferdighet, og avgjørelser som går på effektivitet. De førstnevnte avgjørelsene er basert på den enkeltes verdier, de siste vil så og si alle være enige i med nok kunnskap. Det er her partier som SV og FRP svikter totalt. Ideologiske prinsipper slår sjelden rasjonalitet. Dersom du er enige i mange av FRP's verdier er sannsynligvis Høyre "et mer rasjonelt val" ja, siden du spør. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Bra vi ikke har sosialisme i landet da Feil Norge er marxistisk tvers gjennom, staten tvinger middelklassen og arbeiderklassen til å gi fra seg det de har av verdier for så å gi det til de krimenelle bankene og andre svindlere, Marx skrev at man skulle bruke renter til å knuse middelklassen og de landsforræderne som vi kaller politikere og byråkrater kan knapt styre sin begeistring når de gjennomfører denne politikken med de zombifiserte massens godkjenning. Rett og slett vrøvl. Du har må ha en helt annen virkelighetsoppfatning enn normale folk. Du er vel ytterst på høyre fløyen å? Lenke til kommentar
investor Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 "A government big enough to give you everything you want is a government big enough to take from you everything you have." -Gerald R. Ford Mye sant i det over ^^ jo større staten er... jo mer skatt må de ta av deg, for å gi deg noe annet... jo mer staten skal gi deg av tjenester jo mindre penger har du å bruke på hva du selv vil.. Slik er det faktisk i det grove bilde... en viss form for stat er uansett nødvendig men det kan bli for mye... noe jeg mener det er... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 For meg er det elimineringsmetoden. Sosialisme (SV)? Nei takk. Løgner, korrupsjon og kameraderi (AP)? Nei takk. Parti for bønder (SP)? Nei takk. Partier uten kontakt med virkeligheten (Venstre)? Nei takk. Religiøse partier (Krf)? Nei takk. Fascist(wannabe)partier (Høyre)? Nei takk. Frp står solid plantet på individets side. I allefall mer enn andre partier. De har kontant avvist f.eks. diverse fascistforslag fra Høyre, som det opprinnelige forslaget til ny åndsverklov. Frp er det minste ondet. De får min stemme. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Skal vi hindre FrP i å få for mye makt er vi nødt til å gjøre noe med utdanningssituasjonen i Norge. Jeg støtter den rød-grønne regjeringen i mye, men skolepolitikk har de ikke fått helt dreisen på. De må få øynene opp for at mennesker er forskjellige og derfor også må behandles forskjellig. Ser de ikke dette tidsnok vil snik-FrP-iseringen snart være ute av kontroll Så grunnen til at du ønsker en bedre skole er å unngå flere stemmer til FRP og ikke en bedre utdannelse til dine barn. Jeg må si at FRP hatet som finnes rundt om i landet virkelig har nådd nye høyder. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Populisme biter tydeligvis ikke så godt på den norske befolkningen som en skulle tru. Og godt er det. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Skal vi hindre FrP i å få for mye makt er vi nødt til å gjøre noe med utdanningssituasjonen i Norge. Jeg støtter den rød-grønne regjeringen i mye, men skolepolitikk har de ikke fått helt dreisen på. De må få øynene opp for at mennesker er forskjellige og derfor også må behandles forskjellig. Ser de ikke dette tidsnok vil snik-FrP-iseringen snart være ute av kontroll Hehe, Siden skolepolitikk kommer til å hjelpe så mye. Da kan jeg spørre deg, hvorfor gjør BNP så bra i England? Hvorfor har Danmark en mer innvandringsrestriktiv politikk enn Sverige og Norge. Kanskje det er andre faktorer som er langt viktigere enn om de lærer litt mer på ungdomskolen om vektorer og sånt. Hvis vi ser på Danmark hadde de en veldig liberal innvandringspolitikk på 90-tallet. Altså, de hadde poltikken Venstre ønsker, men det førte til at mange kom til Danmark for å leve av velferdstaten deres. De planlegget sannsynligvis ikke å gå på trygd, men de viste at selv fattige var rike i Danmark og det ga dem insentiver til å dra. Når de fant ut at de ikke en gang trengte å jobbe hvis de var syke, ga det dem insentiver til å bli syke og innvandrere i Danmark presset på velferdsystemet deres. Da fikk Danmark en helomvending og fikk i nærheten av FRP-politikk. Nå slipper Danmark inn langt flere innvandre enn før, men de slipper inn innvandre som kommer til Danmark for å jobbe, eller å utdanne seg. Det vil skape en stor forskjell. Venstre sin politikk vil føre til et parellelt samfunn med økende rasisme og økende problemer. Til slutt vil det føre til at flertallet er for FRP politikk og mer ekstrem politikk og de sørger for at landet lukker seg igjen. Det er to måter å skape et flerkulturelt samfunn, og ingen av dem tilhører Venstre. Den ene måten er å ha lite velferdsgoder. Ingen drar til Singapore for å leve av velferdstaten deres, og svært få gjør det samme med USA. De vet godt at fattige har det ille i de to landene og det er bare steder å dra om man jobber hardt. Den andre metoden er å være restriktiv sånn at de som kommer inn har vist at de vil jobbe godt for å få jobb og intigrere seg. Danmark har vist at denne politikken kan fungere. For det andre tror jeg du tror at kloke mennesker støtter Venstre. Blandt Akademikere, så vil de på høyresiden ha all grunn til å støtte Venstre hvis det ikke var for innvandringspolitikken deres og sannsynligvis noen av de dumme kommentarene deres. De er bedre på miljø, de er litt mer moderate, de går for de mest effektive forslagene, de bryr seg ikke om alkohol og sprit. Men allikavel støtter 28% Høyre, mens 14% støtter Venstre. Når ikke en gang akademikerene stemmer på dere, er dere nok ikke partiet for de glupe. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Ett innlegg av useriøs natur er slettet. Hold en seriøs tone i tråden. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 skal forhåpentligvis studere hele neste stortingsperiode, så stipend og studielån er omtrent det eneste jeg ser på. ikke satt meg veldig godt inn i hva de forskjellige vil. hva bør jeg stemme, og hvorfor? hvilket bør jeg absolutt holde meg unna? setter pris på om noen gidder å komme med et hjelpsomt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå