Gå til innhold

Hvilke emner er viktigst for deg i valget 2009? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Det som er viktig for meg er at Norge slutter å være et rævslikkende land og blir mer selvstendig, fordi USA sier noe er "sånn", betyr ikke nødvendigvis at det er sant.

 

Nei til religion over stat, Norge ser fortsatt på kristendommen som et faktum, og ikke en mening. Unger blir døpt før de kan selv velge eller VITE hva religion er. For satan; Løveskjoldet vårt har et Kors på toppen, er det en "fin" måte å si: "Jada, du kan velge å tro hva du vil, men Norge er Kristent. Så om du ønsker å støtte Norge, støtt Kristendommen!" på?

 

NEI til innvandrere som nekter å inrette seg, dette er det dummeste jeg ser. Norge er Norge.

 

Jeg brenner for at Norge begynner å utvinne thorium, vi har absurde mengder med det i Norge, og det ville hjulpet økonomien vår noe ekstremt, men Norge er selvfølgelig for snille-snill til å drive med atomkraft...

 

Alkohol og avgiftspollitikken bør brennes og revurderes fra scratch.

 

Vi trenger en politiker som er sterk, og ikke er redd for å snu landet på hodet for å gjøre Norge til et faktisk land, og ikke en donerende pengebinge som ser med lengtene øyne mot USA for å se hva deres neste trekk er.

 

 

Mine synspunkter er veldig Nasjonalistiske, og i vårt "vestlige" samfunn blir det sett ned på.

 

Det er satt en "Norm" på hva man skal tenke og gjøre, noe annet blir sett på som ekstremistisk og absurd, før det i det heletatt blir gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
master_chef: Jeg synes Norge er veldig flink til å sitte på sin høye hest når det kommer til slike kulturkollisjoner. Nordmenn som f.eks bor samlet i Spania er der en stor kilde til problemer og det er innenfor to vestlige land.

 

Hvilke problemer er det så nordmenn skaper for spanjolene?

 

Husk at de fleste ikke har kommet for å immigrere, men for å være på ferie, eller bo der deler av året.

Uten alle de tusenvis av nordmenne som bor i områdene rundt Alicante, ville ikke turistnæringen vært noe lønnsom. Jeg er av den oppfatningen av at spanjoler liker nordmenn og omvendt. Det er klart at når turister ofte går ut og spiser så legger de igjen mye penger hos spanjolene etc.

 

De er ikke noen belastning for spanjolene at nordmennene får pensjon fra den norske stat, og betaler sin egen helseforsikring.

Jeg har selv vært i den største "kolonien" Alfaz Del Pi, og her lever nordmenne og spanjolene i harmoni med hverandre. Nordmennene lærer seg spansk uten problemer, og spanjolene lærer norsk av nordmennene. :)

Lenke til kommentar

Har sett flere rapporter som viser at det meste av kriminalitet og uro der bli gjort av nordmenn.

 

Og norge tjener også på innvandrerne. Samlet sett ifølget SSB så tjener vi mer på innvandrerenes skatteinntekter enn vi betaler ut i sosialstønader, etc.

 

۩ҲЖҲ۩: Hvorfor er nasjonalisme en bra ting?

Lenke til kommentar
Har sett flere rapporter som viser at det meste av kriminalitet og uro der bli gjort av nordmenn.

 

For å si det på en litt barnslig måte; "Pictures or it didn't happen".

 

Vis til disse papirene som viser at i forhold til antall så utøver Nordmenn mer kriminalitet enn våre nye landsmenn, klarer du det så skal jeg bli stum.

 

Om du kommer med en sleten forklaring med at "utav X.Millioner Nordmenn og XXX.Hundre tusen innvandrere var det fler Nordmenn" blir jeg skuffet.

 

Du virker som en fornuftig person, så framvis disse tallene med en pålitelig kilde.^

 

Edit; Her stiller jeg med motbevisende studier: http://www1.sv.no/oslo/artikler/Innkrim.htm

Endret av ۩ҲЖҲ۩
Lenke til kommentar
Og norge tjener også på innvandrerne. Samlet sett ifølget SSB så tjener vi mer på innvandrerenes skatteinntekter enn vi betaler ut i sosialstønader, etc.

Dette kan jeg si meg enig i, vi tjener økonomisk på den innvandrede arbeidskraften. Men antallet arbeidsløse innvandrere har økt drastisk, så de er også ytere av sosialstønad. (source: http://www.ssb.no/innvarbl/)

 

Vi tjener på det økonomisk, vi taper på det kulturellt når ekstremister skal påtrenge sin religion/lov. Islamistiske ekstremister ser steining/konebanking etc som en selvfølge om hun ikke er en lydig slave. (les: IKKE ALLE innvandrere er religionsekstremister).

 

Det å være stolt over å være en ekte Nordmann blir nesten sett ned på og kalt Rasistisk nå, la oss ikke begynne å snakke om at det i det heletatt har blitt vurdert hijabuniform i Politiet, som forresten bærer det Norske løveskjoldet med korset på toppen... ja du hørte meg riktig, iført hijab med et kors på uniformen.. (ikke det at jeg støtter kristendom, religion er folkets rus når de ikke kan takle virkeligheten; imo).

 

۩ҲЖҲ۩: Hvorfor er nasjonalisme en bra ting?

Hvorfor er det en dårlig ting?

Endret av ۩ҲЖҲ۩
Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir det meste av uro og kriminalitet gjort av nordmenn, det er fordi vi er i Norge, drar man til Russland blir nok mesteparten av kriminaliteten der gjort av Russere. Poenget er at ikke-vestlige innvandrere utgjør en helt uproposjonal del av kriminaliteten her til lands med tanke på hvor liten andel av befolkningen de er.

 

SSB har rota sammen alle former for innvandrere. Selvfølgelig tjener vi en drøss på Svensker og Polakker som kommer til Norge for å arbeide, mens da verstingene Somalierne har 38% av inntekten sin fra trygdegoder og som en relativt liten gruppe klarer de allikevel å havne på forsiden på aviser ukentlig med overfallsvoldtekter, drap og narkotikavirksomhet. Hvor mye tror du landet tjener på dem? Selvfølgelig går regnskapet i pluss siden vi har sikkert 10 svensker for hver somalier, men det betyr ikke at vi trenger å importere enda mer somaliere siden vi "tjener på innvandring, så lenge man ikke diskriminerer på forskjellige grupper av innvandrere".

 

Skal ikke gå noe videre inn på Hijab saken, men det er idioti fra ende til annen, først er det Hijab, og de som er så religiøse at de må bruke hijab vil sannsynligvis ha store problemer med å skulle arrestere menn, så neste blir at de må få slippe det. Det er helt på trynet hvordan politikerne i dag ruller over for det som blant folk flest oppfattes som idiotisk. Se på Erna Solberg, var åpen for å ha et Sharia råd i Drammen. Enten er hun for dum eller for naiv.

 

---------------------

Mine viktigere saker:

 

Er imot generelt imot privatisering og spesielt av helsetjenester, utdanning og andre områder der konkurranse og fokus på fortjeneste kan skape en dårligere tjeneste.

 

For satsing på ny industri, og da mener jeg IKKE å kaste bort 90000 milliarder på tilbakestående "grønn teknologi". Med dette mener jeg ikke at det er galt å investere i miljøvennelige saker, men at regjeringen må være realistiske, ikke kaste penger etter enhver smarting som har jobbet "klimavennelig" og "Co2" inn i presentasjonen sin. Med dette mener jeg utvikle ordentlig industri og næringsvirksomhet som er bærekraftig, gir arbeidsplasser og skaper verdier.

 

Stoppe den uforsvarlige innvandringspolitikken vi har i dag.

Fra enkelte deler av verden er Norge i dag en regelrett importør av kriminalitet. Visum for å komme inn i Norge burde vært innført for lenge siden, vi får alt for mye kriminelt pakk inn i landet som har kasta identifikasjonspapirene sine som vi ikke får sendt ut igjen. Med en skikkelig Visum ordning må man ha papirene sine i orden og godkjent visum før man i det hele tatt får sette seg på flyet til Norge.

 

Strengere straffer for grov og gjentatt kriminalitet. Trenden nå til dags er å skulle forstå og forklare de kriminelles handlinger ned til minste detalj mens man fraskriver dem ansvaret for deres handlinger. Etter grov vold dom nummer 7 så har man kanskje ikke så alt for mye ute på gata å gjøre? Man kan i dag bli tatt for å slå ihjel noen, overlagt drap og man blir dømt til noe som minner om en feriekoloni, man får dagpenger som tilsvarer omtrent det en student har å rutte med etter at husleie, strøm og mat er betalt. Man får permisjon før offeret er gravlagt omtrent og er ute av fengsel/hvilehjem etter at man har sonet halve straffen for å sette ting litt på spissen.

Ta han polakken som slo og sparket ihjel han karen i Oslo. Ble dømt til 4 år. Med Norsk praksis vil det si litt over 2 år i fengsel, et veldig komfortabelt fengsel vel å merke.

Jeg er helt imot Usa tilstander med tanke på forbrytelse Vs straff, men det får være grenser for hvor mange ganger man skal slippe en forbryter ut på gata hvor han kan spre faenskap gang på gang.

 

Eksempel på Norsk fengsel og asylpolitikk :D

 

Mer penger til psykiatrien. I dag har vi et hundretalls regelrett sinnsyke folk gående fritt og med jevne mellomrom klikker en av dem og prøver å drepe alle rundt seg med vekslende hell. Trenger også en lovendring som tetter igjen gapet mellom politiet og psykiatrien, slik at ikke så mange havner imellom instansene.

 

En reell satsing på kollektivtransport. De rødgrønne har skreket om kollektivtransport og tynt bilister for hvert øre de har kunnet mens f. eks prisene på en bussbillett har gått opp med 25% samtidig...

 

En samferdselsminister som ikke er fra Sogn og Fjordane. Med 2 samferdselsministre fra Sogn og Fjordane over 3 perioder, så har helt uproposjonale beløp blitt brukt der i forhold til resten av landet. Selvfølgelig fullt finansiert av staten mens andre steder blir bomstasjoner stående lenge etter at prosjektet har blitt betalt ned.

 

Øke politiets ressurser. Det er en skam at samtidig som Norge kaster penger etter alle mulige idealister som skal ut i verden og rette opp alt som er galt så er politivesenet som vi kommer til å trenge mer og mer i tiden som kommer neglisjert. Skulle man bli overfalt på vei hjem fra byen blir man nærmest bedt om å ta julingen som en mann og komme å anmelde det på stasjonen på mandag. I dag dør folk med jevne mellomrom som resultat av at politiet ikke har ressurser til å dukke opp. Blir litt som natteravn reklamen, hvor mange liv har ikke gått tapt som resultat av at politiet ikke har vært tilstede?

Husk at hver person som blir drept/lemlestet så taper samfunnet en titalls millioner vanligvis, så det er ikke bare snakk om at det er kjekt å minske sjansene for at folk blir drept, men det er også fort økonomisk om man kan forhindre et par dødsfall. Vil tippe at hvis 50 millioner kroner mer til politiet hadde forhindret 3 dødsfall så ville det vært lønnsomt i seg selv, for ikke å snakke om at de 3 personene ville sannsynligvis vært ganske fornøyde med da å ikke å ha blitt stukket ihjel etc om de bare hadde visst.

 

Utbedring av våre veier som kun er matchet av Albania sammenlignet med resten av Europa. Akkurat som kriminalitet, så koster dødsfall og alvorlige skader i trafikken samfunnet sinnsyke summer. Så det ville vært en fornuftig investering selv uten all lidelsen våre elendige veier i dag påfører folk.

Deriblant så mener jeg det er en skam at Norge ikke har ordentlige veier mellom de større byene i dag. Gud forby at man hadde kortet ned reisetiden mellom for eksempel Trondheim-Oslo med en time. Ikke bare ville det gitt mange et par timer ekstra med familien i uka, men jeg vil tro at det hadde ikke skadet om langtransport og lignende hadde kommet seg mer effektivt mellom steder.

 

Satsing på utdanning. Skoleverket er generelt i dårlig stand i Norge.

 

Kort fortalt ønsker jeg et samfunn der man fokuserer på velferd, men også at man tar kriminalitet og andre problemer på alvor og faktisk fatter ordentlige avgjørelser som har effekt istedet for å fortsette med denne nissepolitikken inntil problemene blir enda større.

 

*Så på dagbladet i dag at Høyre skyter seg selv i foten igjen med å gå ut mot fildeling nå som dommen i piratebay saken falt. Ser ikke hvordan dette skal gjøre noen glade bortsett fra et par hundre personer i musikk og filmbransjen, mens de greier å kvitte seg med en hel drøss av stemmer og potensielle stemmer (vil tippe alderen 13 til 30 så er bruk av torrents ol for å laste ned musikk og filmer veldig utbredt)

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar
At staten eier alt i hele Norge. Og at vi deler alt! Det er drømmen min :).

Lyst å bli lege? Klart du kan! Du for hjelp, skole alt! Alt gratis! Er ikke karakterer en gang. Du får bare en skriftelig vurdering uten en karakter! Herlig.

 

Utrolig hvor lite villige enkelte er til å lære av historien. :)

Lenke til kommentar

Er lov til å være idealist, men når idealister kommer i posisjoner der de faktisk kan gjøre store forandringer så er det grunn til bekymring.

 

Karakterer er strengt tatt en skriftlig vurdering. Tall eller bokstaver er kun for å forenkle saken slik jeg ser det.

 

Det er en grunn til at legeyrket blant mange krever bra karakterer for å bli tatt inn. Den dagen far må ha hjerteoperasjon vil man ha en person man kan stole på til å gjøre det. Samme når det kommer til piloter og andre med mye ansvar. For pårørende er aldri "du prøvde så godt du kunne" en akseptabel holdning, den hører bedre hjemme på lilleputt-fotball laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Til deg Dark Archon, har du sett på DLF? Det er det eneste partiet i Norge som vil innføre gullstandard. Men det er en del dumt med dette partiet også da... DLF er også noe for alle her på forumet som vil avskaffe verneplikten! :D Eller hvis dere vil begynne med narkotika...

Endret av Slettet+981234
Lenke til kommentar

Min kommentar til nordmenn som gjorde kriminalitet gjaldt "norske deler" av spania, ikke her i norge. Nå finner jeg desverre ingen gode kilder på dette så skal la det argumentet ligge dødt.

 

Hvorfor er det en dårlig ting?

 

Tja, se signaturen min :p Jeg mener at patriotisme og spesielt i sin mer ekstreme form nasjonalisme, er på mange måter like ille som nasjonalisme. Jeg ser på meg selv som heldig for at jeg bor i Norge, men jeg mener ikke at jeg er bedre enn andre folk som bor i andre land. Jeg har ikke gjort noe annet enn å bli født her for å få alle de utrolige godene jeg har som norsk statsborger. Om jeg hadde bodd i andre land hadde jeg nok gjerne ønsket å flyttet hit, koste hva det koste vil.

 

Men ja, patriotisme i likhet med religion og rasisme får personer til å sette et kunstig skille mellom seg og andre mennesker. Det øker folks egenverdt og stolthet på bekostning av synet på de som er annerledes.

Lenke til kommentar

Viktig:

 

Send innvandrere ut av landet om de ikke oppfører seg.

 

Dyrere bensin, gjerne 30 kr literen

 

Billigere buss, reis så langt du vil i oslo for 10 kr, månedskort 300 kr.

 

Full privatisering av norsk skole, alle av ekstremt høy kvalitet og finansiert av staten

 

Revolusjon av lærerutdanningen, ekstremsatsing på å heve læreryrkets status. Legelønn!

 

Forbud mot religiøse skoler

 

Billigere alkohol - avgiftene skal kun dekke skadene alkoholen påfører samfunnet

Lenke til kommentar

1.) Høyre eller FRP, muligens begge, kommer til makta, og vi får vekk kommunist svina. Aldri før har vi hat en så skandalepreget regjering. Dessuten gir de også faen i vestlandet og sørlandet. Partier som Rødt og SV burde avskaffes, for dette er en trussel mot Norges, og samfunnets utvikling.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1.) Innvandringspolitikk. Nok sagt.

 

2.) Skattelette til bedrifter og enkelt personer. Arbeidsgiver avgiften burde senkes,eller avskaffes. Dessuten burde det og bli langt lettere å starte ny bedrifter. Norges skattenivå hindrer utvikling og invistering i ny arbeidsplasser i Norge, selv om markedet er der. Faktisk hindrer alt dette store bedrifter ute i europa å etablere seg i Norge, fordi Norge ses på som "for rødt".

 

Delt Andreplass.) Prioritering av andre landsdeler. Østlandet har omtrent ingen verdiskapning, men får igjen mer enn de fortjener. Derimot får feks Vest- og Nord-Norge ingenting igjen, selv om disse står omtrent 80% av verdiskapingen i landet. Det er her det opprettes flest bedrifter og.

 

3.) "Global menneskeskapt oppvarming", som er ren løgn. Dette er kun en måte for staten til å tjene ekstra penger på. At FRP har innsett dette teller positivt.

 

4.) Bruk oljepengene våre. Nå er 800 millioner tapt, kunne fått mye penger til skole og vei for de pengene. Vi sparer oss til fant. Ja til oljeutbygging i nord. Smi jernet mens olja fortsatt er ettertraktet. Se på effekten av oljen på vestlandet, utrolig bra. Tenk hva det ville gjort for Nord-Norge. Forbanna lei av alt skal skje rundt østladet.

 

5.) Eldreomsorg.

 

6.) Utbygging av idrettanlegg.

 

7.) Arveavgift.

 

(8. SV ut av stortinget)

 

 

Som sikkert ingen har problmer med å forstå står det mellom Høyre og FRP. Jeg hadde nesten bestemt med allerede for å stemme Høyre, helt til jeg leste i VG at hvis høyre kom til makten ville de føre en hardere linje mot fildeling, derfor går etter all sannsynlighet min stemme til:

Ja nå kan du undres

 

 

 

Edit: Ønsker og at Norge knytter tettere bånd til stormakter som USA.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

Eksponering på TV kommer som regel av at de blir kalt inn til debatt, så det er jo nesten opp til TV-produsentene om de skal legge opp til et program som går inn på mer enn de dagsaktuelle temaene. Dessuten blir debattanter som regel avbrutt i hytt og pine når de begynner å underbygge argumentene sine

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar

Skal vi se , det som blir viktigst for meg er:

 

Skole:

- Mer disiplin

- Mer fysisk aktivitet (hver dag helst)

- Mer engelsk, helt ut videregående og flere timer i uka

- Kutte ut obligatorisk ekstra språk (kan ta det som valgfag hvis du vil)

- Gjøre om religionsfaget, ha til sammen kun ett år på ungdomskolen der du lærer om skikker o.l. i andre religioner og livssyn (like mye om hver av religionene). Kutte ut alt om jesus oppstandelse osv.

- Ha norsk kun på barne og ungdomsskole for å lære om forskjellige sjangre og lære rettskrivning

- Mer historie, inkluder også den historien vi i dag har i norsk i dette faget

- Mer valgfag, gjerne start spesialisering allerde på ungdomskolen

 

Senke skatter og avgifter:

Flat skatt, eller ihvertfall nærmere flat skatt enn vi har i dag. Kutte ut eiendomskatt, arveavgift og formueskatt.

 

Likestilling:

Enten verneplikt for begge kjønn eller for ingen. Lik permisjon for far og mor. Ingen kvotering (da det i praksis er diskriminering). Like rettigheter for homofile som for heterofile. Menn bør ha like store rettigheter til å få barnet etter en evt. skilsmisse.

 

Innvandring:

Kan gjerne opprettholde dagens nivå, men det sekundet de gjør noe kriminelt bør de bli sendt ut. Også enig i at Norge ikke skal tilpasse seg for mye til Islam med f.eks. hijab i politiet, avskilte skoleklasser i svømming. Men bedre integrering, blant annet er norsk undervisning veldig viktig.

 

Politikk-Religion:

Kutte ut all religion i politikken, skille stat og kirke. Kirken får lønne prestene sine og bygge kirker for egne penger. Samme gjelder for alle andre religioner.

 

Budsjett:

Øke bevilgning til forsvaret og politiet. Øke til sykehus og skoler. Kutte ut konstantstøtten og fjern kunstnerlønn eller hva det heter. Øke studielån.

 

Utenriks:

Nei til EU. Helst reforhandle EØS avtalen.

Kommer sikkert på noe mer etterhvert

.

 

Nå har ikke jeg stemmerett, men jeg tror du omtrent treffer hundre prosent når det gjelder hva som ville vært viktigst for meg om jeg skulle stemme. Har du gjort deg noen idéer om hvilket parti du skal stemme på?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist, men jeg vil helst avslutte all den utrolig frie innvandringen i Norge.

Lillesøsteren min snakker ofte om en gjeng på 12 Albanske ungdommer som går rundt og truer folk med døden hvis de ikke gjør ting for dem. 18% av alle drap i Norge skjer av utlendinger som har flyttet hit av fri vilje, eller innvandrere. Enten får noen se til å slenge dem ut av landet, eller få egne skoler for dem som skal bo i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...