Gå til innhold

Hvilke emner er viktigst for deg i valget 2009? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

1. Total innvandringstopp/hjemsendelse av majoriteten av innvandrere Få de alle ut som ikke har en jobb i samfunnet og betaler rett skatt.

2. Ut av EØS/NATO/FN Yes til EØS nei til resten, norge er et pinglete dritt land når det kommer til makt. Vi trenger beskyttelse.

3. Legg ned dagens sentralbanksystem/innfør rentefri valuta Ingen anelse på dette her så ingen komentarer.

4. Null statstøtte til media/legg ned NRK - Helt enig, de får klare seg så resten av tv programmene på reklame og andre inntekter.

5. Totalforbud mot abort unntatt i ekstreme tilfeller/fokusering på den demografiske krisen Det er sant at norge reprodusere for dårligt men dette her var for drastisk, kanskje litt mer av typen "etter 2 barn er det greit for deg å ta abort og kanskje de under 18år får ta friviligt valg"

6. Total avvikling av enhver støtte til feminisme - Ja helt enig.

7. Avvikling av hjernevasking i de offentlige utdanningsinstitusjoner/fokusering på ekte kunnskap - Utentvil enig her, kan jo se 99% av forumets delktagere her som prakt ekemplar hvorfor det hadde hjelpt oss.

Trur eg har det meste på plass der nå.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3. Legg ned dagens sentralbanksystem/innfør rentefri valuta - Tviler på at det finnes et eneste parti i Norge som i det hele tatt har satt seg inn i dette problemet, dagens debatt handler mer om hvem av sauene som breker høyest.

Kan du utdype? Hva innebærer dette, og hvorfor er det bedre enn dagens system?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du er en ekstremist, Dark Archon.

Ifølge deg ja, men jeg bryr meg lite om noen aksept fra de hjernevaskede massene, jeg setter landet mitt foran meg selv.

Tror du ikke Norge trenger arbeidsinnvandring?

Nei det gjør vi ikke, de jobbene som "ingen nordmenn vil gjøre" blir fort attraktive når arbeidsinnvandringen avvikles og lønningene igjen kommer opp på et akseptabelt nivå. Det er forøvrig et faktum at arbeidsinnvandring bare skaper behovhet for mer arbeidsinnvandring og det er også et faktum at arbeidsinnvandring ikke lønner seg for Norge, bare for grådige utbyttere (kapitalister) som vil kutte kostnader til lønninger og arbeidsforhold.

Tror du ikke andregenerasjons innvandrere blir litt sure når foreldrene blir sendt hjem uten grunn?

Den overveiende majoriteten av dem ville så klart også blitt sendt hjem om den politikken jeg støtter noensinne blir satt ut i livet, sammen med både tredje/fjerde/femte etc, det norske folk har aldri støttet denne massive invasjonen av vårt hjemland og vi har ingen forpliktelser til å ofre vårt land slik at millioner av innvaderende kan ødelegge det.

Skal vi ikke hjelpe verdenssamfunnet ved å ta imot flyktninger?

Til helvete med "verdensamfunnet", økonomiske flyktninger er ikke virkelige flyktninger, om man så må ruste opp å plassere grensevakter og kystvakt rundt hele Norge bør det absolutt gjøres, den angloamerikanske verden og deres støttespillere kan løse sine egne problemer.

Ut av Nato? Er du naiv? Ut av FN? Skal vi ikke samarbeide med andre land?

"FN" er slettes ikke et "samarbeid med andre land", FN er intet mer enn en ond institusjon skapt først som Ligaen av Nasjoner og klekket ut av Council on Foreign Relations i USA for å bringe verden nærmere et globalt diktatur, NATO kan på mange måter ses på som den militære fløyen av dette angrepet på nasjonal selvbestemmelsesrett.

Utmelding av FN sikrer oss mot mer innblanding av dem i nasjonale annliggender stikk i strid med grunnloven og utmelding av NATO betyr at vi slipper å sløse menneskeliv i onde imperialistiske kriger mot nasjonalstater.

Legge ned sentralbanksystemet? Vil du snu Norge på hodet i løpet av en uke, eller tenker du at dette skal skje over tid?

Dette ville skje over tid, først ville man tatt i bruk "harde penger" støttet opp av fks gull.

Rentefri valuta er en umulighet blant annet grunnet svindel og korrupsjon.

Sludder og vrøvl, svindel og korrupsjon er mulig å få bukt med bare det straffes hardt nok, her forutsetter jeg også en aktiv befolkning som ikke finner seg i å bli utnyttet.

Null støtte til media? Er du ikke for informasjon til folket?

"Informasjon" er ikke løgner og propaganda.

Forbud mot abort? Er du religiøs, eller? Skal en tolvåring bli tvunget til å bære fram et barn hun ikke er tjent med å få? Jesus...

Legg merke til at jeg presiserte med "unntatt i ekstreme tilfeller", i det tilfellet du beskriver over ville man måtte sett ann situasjonen, dog tviler jeg på at det ville være store antall slike tilfeller i en nasjonalistisk stat.

Ikke stem blankt, det er feigt. Jeg er selv ikke fornøyd med noen av partiene, men stemmer det jeg er mest enig med. Du blir aldri helt fornøyd uansett. Er som å jakte på drømmedama. Ender med at du aldri finner noen, fordi den perfekte dama finnes ikke.

Jeg stemmer blankt i protest mot "demokratiet" her i landet og ser ingen grunn til at jeg skal la det forrykte kompromiss-prinsippet avgjøre hva jeg skal stemme, om jeg så må starte mitt eget parti eller kjempe for registreringen av et mikroparti som deler mine meninger, er det bedre enn å stemme til fordel for det landsforræderriet man ser i dag.

Det betyr at skattesystemet som man idag kjenner det ville blitt totalt omlagt, siden staten ikke trengte å betale renter på lån til bankene/sentralbanken, det betyr også at depresjoner ikke ville forekomme og at pengene ikke stadig ville mistet sin verdi via inflasjon, renter ville bli forbudt.

Lenke til kommentar

Det betyr at skattesystemet som man idag kjenner det ville blitt totalt omlagt, siden staten ikke trengte å betale renter på lån til bankene/sentralbanken, det betyr også at depresjoner ikke ville forekomme og at pengene ikke stadig ville mistet sin verdi via inflasjon, renter ville bli forbudt.

Hæ? Kan du forklare nøyere? Hvorfor ville vi ikke hatt inflasjon, er meningen å gi opp all pengepolitikk og holde nominell pengemengde konstant? Og om renter var forbudt ville vel ikke de private bankene hatt noe insentiv til å holde seg i markedet, et samfunn hvor ingen kan ta opp lån er da ikke mulig å opprettholde i dag?

Lenke til kommentar

Jeg går ikke rundt og tror jeg har peiling på økonomi, forsvar, kultur og annet jeg ikke har studert. Jeg kan derimot mye om klima, så klimasaken er den desidert viktigste for meg. Det ville faktisk vært udemokratisk om jeg skulle stemme basert på økonomiske synspunkter, siden mine økonomiskke synspunkter baserer seg på overfladisk avislesing, og ikke studering av økonomiske tidsskrifter, lærebøker osv.

Lenke til kommentar

FrP er det eneste partiet som tar samferdselssatsingen på alvor (tildels Høyre).

Per Sandberg har selv sagt at det er en tre han er villig til å gå i demonstrasjonstog for. Det er; Samferdsel, samferdsel og samferdsel.

Sandberg har alltid snakket om at vi trenger flere midtdelere på alle motorveier her i landet, samt 4 kjørefelt for at det skal bli mest trafikksikkert som mulig. Vi kan ikke lenger akseptere at veien er så smal at to trailerbiler ikke kan passere hverandre på en riksvei uten at den ene må rygge. Faktisk så skjer rundt 50% av alle dødsulykkene ved at man møter motkommende kjøretøy.

Hvis staten kunne finansiert veiene, mens private selskaper bygger dem ut, vil byggingen gå mye fortere og bli mye mer effektiv. Eventuelt kan også deler av motorveiene reklamefinansieres.

Jeg tror vi må stille oss spørsmål rundt om hvor stor del av oljefondet vi skal bruke på infrastrukturen i dette landet. Det holder ikke å gå over til elektriske biler dersom vi har en infrastruktur som ligger i grus om 20 år. Så la oss investere i det viktigste av alt. La oss gjøre Norges veinett til det beste og mest moderne i Europa. Dette kan vi få til med Per Sandberg som samferdselssminister 2009-2013! :)

Lenke til kommentar

Ting jeg bryr meg om;

- Avvikle statskirkeordningen, fullt skille av stat og religion.

- Avvikling av monarkiet.

- Skatte- og avgiftsreform. Flat skatt. Avvikling av eiendom-, og formueskatt. Fjerne dokument-, og arveavgift.

- Oppheve eller øke sterkt den håpløse tollgrensen.

- Avvikle monopolene som Norsk Tipping og Vinmonopolet.

- Slutt med streng konsesjonsregulering og krav. Åpne mediekanalene og la etterspørselen regulere innhold og mengde. Også avvikle NRK som en statsfinansiert institusjon, la de stå på egne ben som andre medier.

- Ingen regulering av åpningstider på private bedrifter, etterspørselen vil regulere dette selv.

- Sterk satsing på samferdersel. Hver krone man legger i dette tror jeg vil generere 2 tilbake.

- Ett profesjonelt forsvar, avvikling av verneplikten.

Lenke til kommentar

- Jeg har ennå til gode å høre fra noen partier som vil gjøre noe med spillbransjen. Det er litt farfetched, men den er tross alt større enn film- og musikkbransjen, og hvis jeg skal ha jobb i framtiden hadde det vært kjekt med et parti som så verdien i å videreutvikle denne bransjen i Norge. Spill er kultur!

- få slutt på statskirka, og dropp statlige bidrag til alle religiøse organisasjoner. La dem klare seg selv eller gå under.

- Militæret bør være profesjonelt. NORSOF er tross alt noe av det mest ettertrakta vi har. Dette vil da kreve en eksepsjonelt høy standard av alle tjenestemennene. Gjør noe med kvinnene i forsvaret. Det er fin likestilling, men de har jo sex overalt med de mannlige soldatene. (I leir og felt!) Hold dem unna frontlinjen i det minste.

- Integreringen vår er håpløs. Vi må selvsagt hjelpe andre folk i nød, men bevar kulturen vår.

Lenke til kommentar

Hvor er planene? Hvor er visjonene? Hvor er vi på vei? Hva vil vi?

Norsk valgkamp består av en rekke små tullesaker som i den store sammenheng ikke er viktig. Jeg savner en Plan.

FrP er det eneste partiet som tar samferdselssatsingen på alvor (tildels Høyre).

Det eneste FrP bryr seg om er å få velgere. FrP satser null på bedre kollektivtilbudet, de satser bare på bilistene.

La oss gjøre Norges veinett til det beste og mest moderne i Europa.

Med det aller råtneste utgangspunktet? Selv Hviterussland har bedre muligheter enn Norge til å få superveier over alt.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar

Viktighet 1-7:

Ting jeg bryr meg om;

- Avvikle statskirkeordningen, fullt skille av stat og religion. (4 - ikke altfor viktig i den store sammenhengen, men prinsipielt er det tåpelig og uforsvarlig at vi har en religiøs stat i 2009)

- Avvikling av monarkiet. (2 - Knapt viktig i det hele tatt siden de kongelige har null de facto makt, men prinsipielt bør folket velge representantene i et demokrati. Posisjoner skal ikke gå i arv)

- Skatte- og avgiftsreform. Flat skatt. Avvikling av eiendom-, og formueskatt. Fjerne dokument-, og arveavgift. (5 - et enklere skatte- og avgiftssystem er viktig. Om flat skatt er det beste, vet jeg ikke, siden jeg ikke har peiling på økonomi. Eiendomskatt er jeg enig i at bør vekk, men formueskatt er jeg mer usikker på fordi jeg har hørt at det ikke er bra for økonomien at folk sitter på masse penger uten at de er i omløp)

- Oppheve eller øke sterkt den håpløse tollgrensen. (7 - utrolig viktiig, Norge bør melde seg inn i EU)

- Avvikle monopolene som Norsk Tipping og Vinmonopolet. (5 - monopoler er sjelden bra, og det er jo en skam at idretts- og kulturlag i Norge er avhengig av spillegalskapen til nordmenn. Reklameforbudet mot pengespill bør også gjelde NT! Idretts- og kulturlag bør heller gis penger fra statsbudsjettet. Også ganske enig i vinmonopolet, selv om jeg forstår argumentet med lav tilgang og høye priser på alkohol)

- Slutt med streng konsesjonsregulering og krav. (skjønner ikke hva du mener)

- Ingen regulering av åpningstider på private bedrifter, etterspørselen vil regulere dette selv. (Nattåpent på butikker, mener du?)

- Sterk satsing på samferdersel. Hver krone man legger i dette tror jeg vil generere 2 tilbake. (7)

- Ett profesjonelt forsvar, avvikling av verneplikten. (4 - i utgangspunktet helt enig, men folk i slavetråden min argumenterer godt for at verneplikten er nødvendig i et folkefattig land som Norge)

For øvrig er det vel liten tvil om at du stemmer Venstre?

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
- Slutt med streng konsesjonsregulering og krav. (skjønner ikke hva du mener)

- Ingen regulering av åpningstider på private bedrifter, etterspørselen vil regulere dette selv. (Nattåpent på butikker, mener du?)

For øvrig er det vel liten tvil om at du stemmer Venstre?

- Jeg mener at det er håpløst at det skal reguleres av styresmaktene hva slags TV og radiokanal som skal få lov til å sende på eteren i Norge. Dette regulerer seg fint selv, ingen lønnsomhet å drive en mediekanal uten brukere. Og som følge av konsesjonene regulerer man også noe av innholdet, at et hvist antall prosent skal være egenprodusert osv.

- Jeg mener at også åpningstider på forskjellige servicebedrifter, butikker osv. burde reguleres etter bruksmønsteret til mennesker. Håpløst at man må f.eks. kjøre milevis til næremeste bensinstasjon etter et brød til vannvittige overpriser fordi det i følge oldtidsmentalitet er en hviledag(les søndager f.eks.)

Og ja jeg stemmer Venstre. Jeg og resten av de 4 prosent andre med personlig frihet som fokus. :)

Lenke til kommentar
- Jeg har ennå til gode å høre fra noen partier som vil gjøre noe med spillbransjen. Det er litt farfetched, men den er tross alt større enn film- og musikkbransjen, og hvis jeg skal ha jobb i framtiden hadde det vært kjekt med et parti som så verdien i å videreutvikle denne bransjen i Norge. Spill er kultur!

- få slutt på statskirka, og dropp statlige bidrag til alle religiøse organisasjoner.

- Militæret bør være profesjonelt.

- Integreringen vår er håpløs. Vi må selvsagt hjelpe andre folk i nød, men bevar kulturen vår.

Du bør stemme Venstre, tror jeg. Men litt interessant at du vil ha slutt på statskirka og verneplikten, men beholde kulturen.

- Jeg mener at det er håpløst at det skal reguleres av styresmaktene hva slags TV og radiokanal som skal få lov til å sende på eteren i Norge.

Og ja jeg stemmer Venstre. Jeg og resten av de 4 prosent andre med personlig frihet som fokus. :)

Får man ikke inn de kanalene man kjøper? Jeg mener man burde kunne kjøpe én og én kanal, og ikke være nødt til å kjøpe pakker. Det ødelegger for folks frihet.

Det er jo mange frihetselskere som stemmer høyre og frp?

Lenke til kommentar
Får man ikke inn de kanalene man kjøper? Jeg mener man burde kunne kjøpe én og én kanal, og ikke være nødt til å kjøpe pakker. Det ødelegger for folks frihet.

Det er jo mange frihetselskere som stemmer høyre og frp?

- Man kan kjøpe å få alt av utenlanske kanaler, men man kan ikke bare starte opp en mediekanal i Norge uten en konsesjon.

- Var ment som en spøk om Venstres oppsluttning.

Lenke til kommentar
-

- få slutt på statskirka, og dropp statlige bidrag til alle religiøse organisasjoner.

- Militæret bør være profesjonelt.

Du bør stemme Venstre, tror jeg. Men litt interessant at du vil ha slutt på statskirka og verneplikten, men beholde kulturen.

Om verneplikt er kultur kan jo diskuteres, men helst ikke her. Om bevaring av kulturen, så var det hovedsaklig myntet mot integreringspolitikken som så langt har tillatt folk å flytte hit uten å egentlig ta til seg, eller respektere norsk kultur. Tenker selvfølgelig ikke på Henrik Ibsen og den type kultur, men heller norsk skikk og bruk, oppførsel, kvinnesyn, ytringsfrihet, nulltoleranse av vold og den type ting som innvandrere ofte lager problemer av.

Kort sagt en oppstramming av nye landsmenn. (Lett å assosiere med FRP, men de vil jeg ikke stemme uansett)

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar

master_chef: Jeg synes Norge er veldig flink til å sitte på sin høye hest når det kommer til slike kulturkollisjoner. Nordmenn som f.eks bor samlet i Spania er der en stor kilde til problemer og det er innenfor to vestlige land.

Det er ikke bare bare å integrere seg i et nytt land eller å forandre skikker og kulturelle verdier med en gang man flytter til et nytt land.

Hvis du hadde flyttet dit hvor de kom fra ville du ha endret kvinnesynet ditt, skiftet skikker og vært mer negativ til ytringsfrihet bare fordi de som bodde der ville du skulle det? Man burde prøve å sette seg i deres sko.

Lenke til kommentar

Jeg mener Norge blir tråkket på av innvandrere. Noen ser forfall, andre gjør ikke det.

Det er et viktig emne for meg, og det var grunnen til at jeg nevnte det. Ser ikke noe vits i å argumentere for standpunktet mitt når denne tråden egentlig bare er til for å vise hva folk vil legge vekt på under valget.

Lenke til kommentar
Den overveiende majoriteten av dem ville så klart også blitt sendt hjem om den politikken jeg støtter noensinne blir satt ut i livet, sammen med både tredje/fjerde/femte etc, det norske folk har aldri støttet denne massive invasjonen av vårt hjemland og vi har ingen forpliktelser til å ofre vårt land slik at millioner av innvaderende kan ødelegge det.

Det var da fært så dramatisk da, 5 generasjoner tilbake vil jeg tro det er mange som regner seg som "nordmenn" vil ha "ikke norske" forfedre, 5 generasjoner tilbake er det godt mulig jeg har mer finsk og svensk opphav enn norsk.

Men dette gjelder kanskje bare "ikke vestlige innvandrere" ..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...