Camlon Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Nettop man kan ikke skylde på regjeringen pga. dette. Dette problemet gjør at mange innvandrere ikke får jobbe. Da kan man ikke klage på innvandringspolitikken. Det er mange faktorer som gjør at innvandrere ikke jobber. Man kan ikke bare klage på innvandringspolitikk. Det er mange tilfeller der innvandrere er overkvalifisert og kan snakke norsk. PÅ nyhetene for et par uker siden var det en som ikke fikk jobber han søkte på det endte med at han måtte bli trikkefører. Nå har fått jobb i firma der får jobbe med det han utdanne seg til. Dette er et problem i norge. Mange kan innvandrere snakker god norsk. Innvandrere har mange drittjobber som nordmenn ikke vil ha. Hvem skulle ha gjort disse jobbene hvis det ikke hadd vært innvandrere? Å være overkvalifisert er aldri positivt og det vil gjøre det vanskligere for dem. For det andre er det mer vanlig at de ikke blir særlig flinke i norsk, men de er flinke i faget sitt. Dette vil også skade resumet deres. Dagens innvandringspolitikk har også latt alt for mange håpløse innvandrere inn og dette vil også skade de gode hvis de er fra feil land. Da er det viktig å vise til arbeidserfaring og la dem evaluere deg og legge inn en god søknad. De som virkelig tar drittjobbene er arbeidsinnvandring, ikke immigrasjon. Endret 11. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Arbeiderpartiet vil inn i EU. Hvorfor vil ikke FRP inn i EU ettersom de er for mindre avgifter? Det er jo en kjent sak at EU regler vil overstyre mange norske regler enten man vil det ikke. SP for eksempel er det gamle bondepartiet. Blir norge medlem av EU vil det bli mye vanskeligere å drive gårder. SV er et tja parti. Men det er jo sånn at mange er splittet i dette spørsmålet. Det er jo uansett folket som kommer til å bestemme dette. Endret 11. mars 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Arbeiderpartiet vil inn i EU. Hvorfor vil ikke FRP inn i EU ettersom de er for mindre avgifter? Det er jo en kjent sak at EU regler vil overstyre mange norske regler enten man vil det ikke. SP for eksempel er det gamle bondepartiet. Blir norge medlem av EU vil det bli mye vanskeligere å drive gårder. SV er et tja parti. Men det er jo sånn at mange er splittet i dette spørsmålet. Det er jo uansett folket som kommer til å bestemme dette. Fordi FRP juger, de kan umulig få til alt de "lover". Jeg ser det som positivt å være med i EU. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Arbeiderpartiet vil inn i EU. Hvorfor vil ikke FRP inn i EU ettersom de er for mindre avgifter? Det er jo en kjent sak at EU regler vil overstyre mange norske regler enten man vil det ikke. SP for eksempel er det gamle bondepartiet. Blir norge medlem av EU vil det bli mye vanskeligere å drive gårder. SV er et tja parti. Men det er jo sånn at mange er splittet i dette spørsmålet. Det er jo uansett folket som kommer til å bestemme dette. Fordi FRP juger, de kan umulig få til alt de "lover". Jeg ser det som positivt å være med i EU. Helt enig. Det var bare ment til han jeg siterte det med frp. Ettersom han lurte på hvorfor sosialistene ikke ville være med i EU. Det er mange positive og negative sider av et EU Å være overkvalifisert er aldri positivt og det vil gjøre det vanskligere for dem. For det andre er det mer vanlig at de ikke blir særlig flinke i norsk, men de er flinke i faget sitt. Dette vil også skade resumet deres. Dagens innvandringspolitikk har også latt alt for mange håpløse innvandrere inn og dette vil også skade de gode hvis de er fra feil land. Da er det viktig å vise til arbeidserfaring og la dem evaluere deg og legge inn en god søknad. De som virkelig tar drittjobbene er arbeidsinnvandring, ikke immigrasjon. medlemskap. Å være overkvalifisert er aldri bra? Nei det er ikke bra for en person å jobbe en plass der han er overkvalfisert. Derfor bør de få jobb innen det de har utdannet seg som. Men hvordan kan du si at det vil gjøre vanskeligere for dem hvis de er overkvalifisert for en jobb de søker? Polakker, Litauere osv er arbeidsinnvandrere ja. Men tror du folk f.eks fra Irak som gjør drittjobber er arbeidsinnvandrere? Mange innvandrer har kommet til landet pga. de har det vanskelig men mange av de gjør også drittjobber. Er de arbeidsinnvandrere? Endret 11. mars 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Å være overkvalifisert er aldri bra? Nei det er ikke bra for en person å jobbe en plass der han er overkvalfisert. Derfor bør de få jobb innen det de har utdannet seg som. Men hvordan kan du si at det vil gjøre vanskeligere for dem hvis de er overkvalifisert for en jobb de søker? Polakker, Litauere osv er arbeidsinnvandrere ja. Men tror du folk f.eks fra Irak som gjør drittjobber er arbeidsinnvandrere? Mange innvandrer har kommet til landet pga. de har det vanskelig men mange av de gjør også drittjobber. Er de arbeidsinnvandrere? Av og til har de uttdannet seg til yrker det ikke er nok jobber til og da vil det slå tilbake på deg. Jeg vet ikke hvorfor arbeidsgivere ikke har lyst til å ansette folk som er overkvalifisert, men jeg søkte litt rundt på google og fant litt. http://intelligence.monster.com/8877_en-US_p1.asp Ja, det er innvandre som gjør drittjobber også, men de virkelige drittjobbene gjøres av arbeidsinnvandrere. Grunnen til det er at iranerene kan jobbe med søppel, T-bane, Nav, etc. som nordmenn også kunne ha gjort, men det kan ikke arbeidsinnvandrerene og må ta de virkelige drittjobbene som vaskehjelp, jordbærplukker, lavtlønnet svart arbeid. Grunnen til at de er drittjobber er fordi lønnen er så dårlig og ofte under minsteønn. De jobbene ville aldri en nordmann ha tatt og ingen ville hatt en vaskehjelp om hun kostet 300 kroner timen heller. Endret 12. mars 2009 av Camlon Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 1. Nei til særkrav for muslimer og andre religiøse 2. Stopp innvandringen fra jalla-land før vi har kontroll på integreringen 3. Oppløs statskirka 4. Satsing på forskning og skole (kunnskap, ikke gratis frukt!) 5. Kollektivtransport og miljø 6. Utbygging - ikke nedbygging- av velferdsstaten Hva bør jeg stemme? Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 1. Øke tollfri 200 kr grense til minst 1000 kr. Vil tro FRP er nærmeste parti her. 2. Øke vrakpant i en periode til 20 000 kr så vi blir kvitt de aller verste bilene på veien, inkludert min SV kanskje? 3. Redusere årsavgiften med ca 80% som egentlig var en midlertidig avgift. FRP igjen Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 zatuu: Er andre partier som vil øke tollgrensa også mener jeg på. Venstre, rødt og muligens også høyre. Vrakpanten synes jeg er en god ide selv, men tror ikke det er en kampsak for noen partier egentlig. Redusering av årsavgiften er ikke dumt det, men det man burde nesten ha en formening om hvor i budskjettet de skal kutte støtte om man skal kutte inntektene uavhengig av hvor inntektene kommer fra. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 1. Nei til særkrav for muslimer og andre religiøse2. Stopp innvandringen fra jalla-land før vi har kontroll på integreringen 3. Oppløs statskirka 4. Satsing på forskning og skole (kunnskap, ikke gratis frukt!) 5. Kollektivtransport og miljø 6. Utbygging - ikke nedbygging- av velferdsstaten Hva bør jeg stemme? Etter logoen å dømmme bør du stemme Rødt.... Men du ser vel selv hva du bør stemme hvis dette er de viktigste sakene for deg? Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 FrP? Trenger du en bekreftelse på at du stemmer "rett" ? Hvis du leser gjenneom partiprogrammene finner du ut rimelig fort hva som passer deg. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) FrP? Trenger du en bekreftelse på at du stemmer "rett" ? Hvis du leser gjenneom partiprogrammene finner du ut rimelig fort hva som passer deg. Synes ikke det er lett å se. Er på kollisjonskurs med alle partier. Endret 12. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Buskmannen: Ville vurdert Venstre. De er relativt åpne for innvandring, men eller treffer de godt på alle punkter. Frp kan også funke, men de er ikke for skille av kirke og stat, og fokuset på miljø/kollektivtransport er heller manglende. I tilegg har jeg ikke noe til overs for utdanningspolitikken deres. Venstre har en kjempesterk utdanningspolitikk mens Frp vil fjerne lånekassen, stoppe gratise bibloteker, etc. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Buskmannen: Nei de vil la private banker håndtere studielån. Med andre ord færre vil ta høyere utdanning pga at lånene vil utsettes for markedsrenter, de vill ikke ha de samme statlige garantiene og beskyttelsene, etc. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085930 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) 1. Total innvandringstopp/hjemsendelse av majoriteten av innvandrere - Det virker som svært få partier er villige til å gjøre dette og jeg stemmer ikke på NorgesPatriotene. 2. Ut av EØS/NATO/FN - Ytterst få partier viser noe initativ her akkurat som på forrige punkt, Demokratene skal dog ha skryt for at de ihvertfall er sterkt EU-skeptiske og ønsker Norge ut av EØS. 3. Legg ned dagens sentralbanksystem/innfør rentefri valuta - Tviler på at det finnes et eneste parti i Norge som i det hele tatt har satt seg inn i dette problemet, dagens debatt handler mer om hvem av sauene som breker høyest. 4. Null statstøtte til media/legg ned NRK - Propaganda burde ikke få noen som helst støtte av staten, tvert imot bør enhver ansvarlig stat erklære desinformasjon og løgner krig, her er det så vidt jeg vet kun FRP som er for en forandring, selv om de nok ikke vil legge ned NRK. 5. Totalforbud mot abort unntatt i ekstreme tilfeller/fokusering på den demografiske krisen - Foruten Kristent Samlingsparti og diverse mer eller mindre nasjonalistiske partier er det ingen som er imøtekommende her. 6. Total avvikling av enhver støtte til feminisme - Her som i majoriteten av de andre punktene mine er det svært få partier som er aktuelle, selv om jeg skulle tro de mer nasjonalistiske partier og eventuelt KS er ihvertfall delvis på bølgelengde. 7. Avvikling av hjernevasking i de offentlige utdanningsinstitusjoner/fokusering på ekte kunnskap - Her er det vel kun nasjonalistiske partier som har noe å tilby i og med at de andre ser seg selv som en del av "makta" og handler deretter. NorgesPatriotene er som før nevnt uaktuelt, desverre er Norge foruten et stort seriøst nasjonalistparti som støtter en radikal samfunnsendring, jeg vil derfor sannsynligvis stemme blankt ved årets valg fordi jeg ikke er fornøyd med noen av alternativene. Det eneste valget jeg sitter igjen med er å starte mitt eget parti, noe som virker meningsløst grunnet dagens manglende kunnskap og engasjement i den norske befolkning. Endret 1. april 2009 av Dark Archon Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du er en ekstremist, Dark Archon. Total innvandringsstopp? Hjemsendelse av majoriteten av innvandrere? Tror du ikke Norge trenger arbeidsinnvandring? Tror du ikke andregenerasjons innvandrere blir litt sure når foreldrene blir sendt hjem uten grunn? Skal vi ikke hjelpe verdenssamfunnet ved å ta imot flyktninger? Ut av Nato? Er du naiv? Ut av FN? Skal vi ikke samarbeide med andre land? Legge ned sentralbanksystemet? Vil du snu Norge på hodet i løpet av en uke, eller tenker du at dette skal skje over tid? Rentefri valuta er en umulighet blant annet grunnet svindel og korrupsjon. Null støtte til media? Er du ikke for informasjon til folket? Forbud mot abort? Er du religiøs, eller? Skal en tolvåring bli tvunget til å bære fram et barn hun ikke er tjent med å få? Jesus... Jeg er uenig med deg i alt bortsett fra feminismen og hjernevaskingen. Ikke stem blankt, det er feigt. Jeg er selv ikke fornøyd med noen av partiene, men stemmer det jeg er mest enig med. Du blir aldri helt fornøyd uansett. Er som å jakte på drømmedama. Ender med at du aldri finner noen, fordi den perfekte dama finnes ikke. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Viktigste saker for meg må bli 1. Asylpolitikk - Stanse å bygge asylmottak i størst mulig grad, samt begrense flyktningstallet betraktelig. Folk skal ikke komme fra andre siden av verden for å få asyl, men må være tillknyttet et geografisk område.Gjelder spessielt land med mye fattigdom, med mennesker vi ikke klarer å håndtere. Disse vil kunne ha det lettere i naboland, selv om de ikke kan leve på staten vår. 2. Helse omsorg/Eldreomsorg - Få ned sykehuskøene betraktelig, så folk skal slippe å tegne private helseforsikringer, samt vente i ukesvis for å ta en operasjon. Derfor MÅ vi samarbeide mer med private sykehus, og ikke tro på dagens ordning. Eldreomsorgen må rustes opp. Eldre skal selv få velge hvem som skal behandle/pleie dem, og det skal ikke spille noen rolle om det er offentlig eller privat, så lenge det dekkes av folketrygden. 3. Skolepolitikk - Få skolen på rett kjør igjen ved å gå tilbake til vanlig klasseromsundervisning med læreren i sentrum. Jeg ønsker ikke at mine fremtidige barn skal måtte gå på en "Lek og lær" skole, der kunnskap ikke er det viktigste. Derfor må den enkelte elev få kunne utvikle sine egne evner uten å måtte gjøre det samme som alle andre. Det må være mulig å kunne stige og syke i gradene. Og generelt - Mindre byråkrati. Som ung student, ville det hjulpet mye å få fjerna en del bilavgifter, samt redusere prisen på førerkort etc. Matmomsen kan godt kuttes en del. Og for all del - Kommunesammenslåing! Endret 2. april 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 thai-mat: Tror nok han er klar over at han er en ekstremist Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det viktigste for meg er å få et borgelig alternativ til regjering, da helst uten FrP (utopi?). I tillegg håper jeg SP og SV havner under sperregrensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå