Applebee Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Hei. For en stund tilbake siden fikk jeg meg nytt HK (Asus P5NT-WS) Når jeg starter opp PC`en er det et grønt lys inni grafikk-kortet som skal bli blått, og vifta står på fullt. Men ikke noe bilde å se på skjermen. Har et EVGA 9800Gx2. Problemet varierer litt, noen gang fungerer det helt fint og andre ganger ikke. Løser seg ofte med restart knappen. Litt irriterende å måtte trykke restart knappen nesten hver gang man skal slå på PC`en. Og når det skjer og jeg trykker på restart knappen, får jeg Checksum read error - Defaults loaded (Noe som jeg egentlig ikke tror har noe med problemet å gjøre, siden det bare skjer etter jeg har trykkt på restart knappen) Men den Checksum erroren tilbakestiller BIOS`en, så jeg må klokke på nytt. Min hardware er forresten: Intel Q6600 9800Gx2 4GB ram, OCZ Gold GX XTC 2048MB DDR2 PC6400 + 2Gb fra Kingston 650Watts CHIEFTEC PSU 250Gb S-ATA disk Endret 22. februar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 prøv en og en minnemodul i de forskjellige minneslottene...Koble bort alt "unødvendig" hardware som lydkort,harddisker osv.... Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Den er grei, skal gjøre det Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Sukk, enda en som har problemer med et Asus HK og OCZ minne. Av en eller annen grunn virker ikke de to så godt sammen. Jeg har brukt Asus HK i 15 år, aldri hatt problemer med dem, men jeg har brukt kun Kingston eller Corsair minne. Det finnes ørten tråder om problemer med Asus kort og OCZ minne her i forumet. Og som alltid, Asus anbefaler å bruke minne fra samme fabrikant. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Nå har jeg prøvd å ta ut minnebrikkene fra OCZ, å lot de fra Kingston stå igjen. (Byttet om på slotsa også). Samme problemet. Vil egentlig tro det er Hk, siden det skjedde rett etter jeg fikk nytt Hk. Edit: Er det noe mulighet for at det er skjermkortet? Har en PC jeg kan prøve det på. Har uansett sendt en mail til amentio om å få returnere hovedkortet siden problemet kom samtidig som hovedkortet. Endret 22. februar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Vel..hadde akkurat samme problemet som deg for ei stund tilbake...Satte igang med feilsøking,bla skifta ut psu.hk,ram...og så var det prosessoren som hadde tatt kvelden... ...Vanskelig å si hva som er feil hos deg men du får ha lykke til!! Lenke til kommentar
stekre Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sjekk også minne timings, prøv eventuelt å gi litt "slack" på timings. Sjekk volt og prøv eventuelt å gi litt mer volt til cpu og minne. Problemet du har minner om vanlige problemer ved overclocking, er da vanligvis som følge av for høye klokkefrekvenser, for lite volt eller for stramme minne timings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå