Gå til innhold

Anbefalt brun rom, irsk whiskey og brandy


Klut90

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fyller opp barskapet, og trenger noen anbefalinger. Jeg trenger:

 

Brun rom

Irsk whiskey (særlig til irish coffee)

Bourbon, amerikansk whiskey

Brandy

 

 

 

Husk at jeg vil ha de mest anvendelige variantene til cocktails. Greit om dere har noen sære og spesielle typer som dere liker godt, men jeg er altså ute etter de mer universelle, normale variantene.

 

Ta også en titt på denne tråden, hvor jeg diskuterer hele barskapet. Post svar her.

Endret av Klut90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jack Daniels er jo ikke så ille heller når det kommer til Whiskey.

 

Mannen ville ha tips til irsk whiskey. Jameson, Tullamore Dew og Blackbush er noen helt greie saker. Tror jeg har blitt fortalt at Tullamore Dew eller Jameson er anbefalt. Ellers hadde polet en irsk single malt for noen år siden: Tyrconnell.

Lenke til kommentar
Jack Daniels er jo ikke så ille heller når det kommer til Whiskey.

Mannen ville ha tips til irsk whiskey.

 

I beg to differ:

(...)

Jeg trenger:

(...)

Bourbon, amerikansk whiskey

Kan være greit å lese igjennom tråden skikkelig før man kommer med krasse uttalelser som er feil.

 

Smakte forresten på en god single single malt for en tid tilbake. Hadde vært gøy å finne tilbake til den. Den var god. Men blir kanskje vanskelig. Husker ikke navnet heller.

Endret av MSg
Lenke til kommentar
Tja, jeg har en flaske med Cpt. Morgan rom her. Den er helt grei. Har en Black label og en spiced gold (veldig god). Jack Daniels er jo ikke så ille heller når det kommer til Whiskey.

 

Spiced gold er ett must, den er veldig god..

Jeg ville heller hatt Jim Beam enn Jack Daniels, selvom begge to er snadder.

 

Prøv forresten å blande JD med sitronbrus hehe, er overraskende godt, selvom den er bedre ren selvfølgelig,.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt:

 

Sierra Tequila

 

Bacardi Premium Black Rum

 

Jack Daniels

 

Tullamore Dew

 

istedenfor brandy hadde jeg heller kjøpt konjakk., f.eks: De Luze V.S.O.P.

 

og for å lage drinker, så ville jeg kjøpt også:

 

Cointreau eller Bols Triple Sec Curaçao

 

Bols Blue (blå curacao)

 

 

Hvis du f.eks. vil lage Long Island Ice teas, så trenger du også Gin f.eks.: Bombay Sapphire London Dry

 

Med dette i skapet så har du det meste du trenger til de fleste drinker.

Lenke til kommentar
Jack Daniels er jo ikke så ille heller når det kommer til Whiskey.

Mannen ville ha tips til irsk whiskey.

 

I beg to differ:

(...)

Jeg trenger:

(...)

Bourbon, amerikansk whiskey

Kan være greit å lese igjennom tråden skikkelig før man kommer med krasse uttalelser som er feil.

 

Smakte forresten på en god single single malt for en tid tilbake. Hadde vært gøy å finne tilbake til den. Den var god. Men blir kanskje vanskelig. Husker ikke navnet heller.

 

My bad, gikk uvanlig fort i svingen der gitt. Excuse me all over the place.

Lenke til kommentar
Nei. Whisky er fra scotland, alt annet er whiskey.

http://en.wikipedia.org/wiki/Whisky

 

- Whisky er fra Skottland, Japan, Canada og en del andre steder

- Whiskey er fra Irland og USA, og ordet "whiskey" med E ble opprinnelig brukt for å distansere seg fra den elendige kvaliteten på skotsk shisky, siden alt opprinnelig het whisky uten E.

 

Skjønner egentlig ikke helt poenget med å være så pedantisk rundt hva man kaller guffa :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Captain Morgan sin Spiced Gold er veldig god rom, men smaker veldig mye krydder, da. Den blanke romen syns jeg ikke er noe god, smaker for mye sprit av den. Den blanke har rom-lukta, men ikke smaken, bare en svak ettersmak.

 

La nå være å spamme tråden med korrekte beskrivelser av hva som er whiskey og whisky..er ikke det dette handler om.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Av rom så har jeg en anbefaling å komme med: Flor de Caña. Beste jeg har kommet over noensinne!

 

Den drikkes glatt med bare is til.

 

Hvor kom du over dette? Og hvilken type? Var inne og tittet på siden deres og ble nokså sugen på et glass, men får ingen treff på Vinmonopolet og söta bror kan bare skyte på seg denne: Flor de Caña, Silver 4 Years (ikke at jeg tviler på kvaliteten, men foretrekker brun rom hvis den skal nytes utelukkende med is).

Endret av iverksatt_tilltak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...